Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 MHD adaptations resetit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n54ordie
    BTCF Member
    • May 2023
    • 1
    • Vantaa

    N54 MHD adaptations resetit

    Potilaana 335i N54, jossa nyt MHD:n stage 1 OTS mappi.

    Flashasin itse tuossa n. vuosi sitten MHD:n stage1+ mapin autoon, ja mappiin meni heidän OCT98 kartta. Tyhmänä luulin että nämä MHD:n OCT-arvot ovat EU:n/Suomen oktaaniarvojen mukaisia, mutta eipäs ollutkaan. Ajelin siis n. vuoden väärällä mapilla, sillä tuo OCT98 on Amerikan standardia, ja meinaisi suomen bensoilla 98/Etanoli seosta. Tankissa oli suurimmaksi osaksi puhdasta 98:ia tälloin.

    Sitten alkoi ongelmat josta nyt on kaikki muut selätetty ja autossa oikea mappi, mutta auto edelleen köhii ja starttaa huonosti kylmänä noin 90% ajasta. Kierrokset putoavat ja nousevat niinkun lystää, ihan kun HPFP olisi menossa (YT videoiden mukaan). Jos ei lähde liikkeelle tai anna kevyttä kierrosta, heitää half check-engine valon ja idle palautuu "normaaliksi". Jos tosiaan lähtee liikkeelle niin ongelmat katoavat samantein, ja auto vetää kun uusi motarilla tai missä tahansa ajaakaan.

    Tämä on siis AINOA ongelma nyt, ja uskoisin että kun fläshäsin tuon oikean mäpin sisään niin tuo n. vuoden verran kun ajelin väärällä, joku adaptaatio olisi resetoitava jotta se starttaa ns "oikeilla arvoilla" eikä luule että bensa rikkaampaa kun oikeasti on.

    Kysymykseni siis on, mikäköhän näistä MHD:n adaptaatioista mun kannattaisi resetoida kun ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että auto ei kylmänä starttaa suoraan "tasaiseen" tyhjäkäyntiin? Vaihtoehdot ovat:
    -Lambda sensors
    -Intake mass flow
    -Throttle
    -Lambda regulation
    -Load control
    -Fuel High Pressure System
    -Octane rating
    -VANOS
    -Knock regulation
    -Idle
    -Register battery

    Itse kallistuisin eka resetoimaan Octane ratingin, jonka jälkeen tuo Fuel high pressure system jos ei vain oktaaniarvojen resetoinnilla lähde. Kaikki näkökulmat otetaan vastaa, kiitän ja kumarran <3
    Last edited by n54ordie; 25-05-2023, 10:19.
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Originally posted by n54ordie View Post
    Potilaana 335i N54, jossa nyt MHD:n stage 1 OTS mappi.

    Flashasin itse tuossa n. vuosi sitten MHD:n stage1+ mapin autoon, ja mappiin meni heidän OCT98 kartta. Tyhmänä luulin että nämä MHD:n OCT-arvot ovat EU:n/Suomen oktaaniarvojen mukaisia, mutta eipäs ollutkaan. Ajelin siis n. vuoden väärällä mapilla, sillä tuo OCT98 on Amerikan standardia, ja meinaisi suomen bensoilla 98/Etanoli seosta. Tankissa oli suurimmaksi osaksi puhdasta 98:ia tälloin.

    Sitten alkoi ongelmat josta nyt on kaikki muut selätetty ja autossa oikea mappi, mutta auto edelleen köhii ja starttaa huonosti kylmänä noin 90% ajasta. Kierrokset putoavat ja nousevat niinkun lystää, ihan kun HPFP olisi menossa (YT videoiden mukaan). Jos ei lähde liikkeelle tai anna kevyttä kierrosta, heitää half check-engine valon ja idle palautuu "normaaliksi". Jos tosiaan lähtee liikkeelle niin ongelmat katoavat samantein, ja auto vetää kun uusi motarilla tai missä tahansa ajaakaan.

    Tämä on siis AINOA ongelma nyt, ja uskoisin että kun fläshäsin tuon oikean mäpin sisään niin tuo n. vuoden verran kun ajelin väärällä, joku adaptaatio olisi resetoitava jotta se starttaa ns "oikeilla arvoilla" eikä luule että bensa rikkaampaa kun oikeasti on.

    Kysymykseni siis on, mikäköhän näistä MHD:n adaptaatioista mun kannattaisi resetoida kun ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että auto ei kylmänä starttaa suoraan "tasaiseen" tyhjäkäyntiin? Vaihtoehdot ovat:
    -Lambda sensors
    -Intake mass flow
    -Throttle
    -Lambda regulation
    -Load control
    -Fuel High Pressure System
    -Octane rating
    -VANOS
    -Knock regulation
    -Idle
    -Register battery

    Itse kallistuisin eka resetoimaan Octane ratingin, jonka jälkeen tuo Fuel high pressure system jos ei vain oktaaniarvojen resetoinnilla lähde. Kaikki näkökulmat otetaan vastaa, kiitän ja kumarran <3
    Itse edellisessä n54 nollasin lähes kaikki. Idle, throttle, Fuel, intake ainakin uskaltaa. Nollaa ku virrat on päällä. Pidä 30s tauko minimissään. Nollauksen jälkeen. Jos käynnistyksessä alkaa kierrokset heittelemään nii älä huolestu. Johtuu throttle resetistä. Laita kii ja käynnistä uudelleen. Jos noilla ei lähde pelaamaan, nii vika voi olla suuttimissa. Eikä nämä nimenomaan käynnistyksessä näy oireina jos jää vuotamaan :think

    Comment

    • alfaromeo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2019
      • 253
      • Suomi

      #3
      Ilman huolia voit nollata kaikki vaikka joka päivä. Mitään et saa rikki näillä.
      E92 335ia
      F11 535ia

      Comment

      • ropsu74
        Newbiemmer
        • Jun 2023
        • 4
        • Seinäjoki

        #4
        Minulla ei anna resetoida mitään noista? Mikähän voisi olla syynä?

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5332
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by ropsu74 View Post
          Minulla ei anna resetoida mitään noista? Mikähän voisi olla syynä?
          Kerro ny vähän lisää. Mikä moottori kyseessä, onnistuuko vikakoodien luku tai koodaus?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • ropsu74
            Newbiemmer
            • Jun 2023
            • 4
            • Seinäjoki

            #6
            Eli tuli hommattua eka bemari, jenkkejä rakennellut viimeiset 16 talvea. 2kk sitten jäi käteen E93 vm 2008 N54 moottorilla, automaatti. Kilometrejä vasta 138tkm. Autossa oli edellisen omistajan jäljiltä laitettu joku kiinan ahtoputkija dumppi. Muuta tietoa autosta ei ole mitä tehty. Alla listaa mitä tehnyt nyt.



            -Akku AGM 95ah

            -jäähdytin
            -ohjaustehostimen pumppu
            -vesipumppu ja termostaatti
            -venttiilikopan tiiviste
            -hihna,kiristäjät , rullat ja alumiininen ohajustehostimen pumpun pyörä
            -tulpat 1 aste kylmemmät
            -precision sytytyspuolasarja
            -katittomat downpipet
            -5” välijäähdytin
            -turbojen inletit silikooni burgermotors
            -burgermotors ilmansuodattimet
            -Eonon android radio
            -peruutuskamera
            -LCD mittaristo

            -laturi
            -öljyt castrol 5-40w ja suodatin
            -loota ja peräöljyt

            -vanteet ja renkaat
            - MHD stage 2+ moottoriohjelma
            -XHP stage 3 vaihteistoohjelma
            -Msport korisarja
            -Msport koko sisusta

            -tehtaan takaisinkutsu kampanjat
            -burgermotors bias boost adapteri
            -burgermotors öljynkeräys-säiliö
            -burgermotors PVC venttiili
            -alipaineletkut

            tulossa

            -VRSF ahtoputki ja dumppi. Turbosmart tai HKS.



            Nyt ongelmana että kylmänä usein sytyttää akunlataus valon noin 30 sek ajaksi. Virhe koodit mitä antaa vaihtelevasti ovat


            2DED DME Power management closed curret violation
            2F7E DME engine switch off-time, plausibility
            2FDB Fuel high pressure nach freigabe der einspritzur


            Eli näitä 3 koodia tulee yleenä aamun kylmä käynnistyksen yhteydessä. Lämpöisenä usein pelkästään 2DED koodi.


            Mietin että olisiko uudessa laturissa jännitteensäätimessä vikaa ja koodit tulisi tuon takia? Vai johtuisiko aftermarket radio/LCD mittaristosta?



            Toki muuttujia tullut paljon osien vaihdon myötä, niin kaikki mahdollista.



            Tosiaan kokeilin resetoida MHD:stä noi adaptoinnit niin tulee vain punaisella ruksi että epäonnistui?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎