Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 N52 Nykyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larppaa
    Newbiemmer
    • Jun 2023
    • 6
    • HYVINKÄÄ

    E90 N52 Nykyminen

    Morjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
  • Nipea
    BTCF Hallitus
    • Aug 2017
    • 293
    • Pks

    #2
    Originally posted by Larppaa View Post
    Morjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
    Alkuun kannattaa aloittaa imuvuotojen tarkastuksella ja sen jälkeen varmistaa että liittimet on kunnossa.
    Jos ne on kunnossa, niin tulppien vaihto.
    E38 728 -96

    Comment

    • algernon
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 288
      • Turku, Suami

      #3
      Originally posted by Larppaa View Post
      Morjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
      Omastani oli puolat uineet öljyssä (venttiilikansi halki) ja muutama piti vaihtaa.
      Ajattelin että ylimääräinen ilmavuoto rikkonaisen kopan kautta tai sitten se öljykylpy + puolat aiheuttivat katkoksia tai väärän seoksen alhaisilla kierroksilla ja sitten nykimistä.

      Tuntui korjaantuneen...
      M
      850i -91 (EG11)
      Z3 2.8 -98 (CH31)

      325 -08 (VE31)

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        #4
        Originally posted by algernon View Post
        Omastani oli puolat uineet öljyssä (venttiilikansi halki) ja muutama piti vaihtaa.
        Ajattelin että ylimääräinen ilmavuoto rikkonaisen kopan kautta tai sitten se öljykylpy + puolat aiheuttivat katkoksia tai väärän seoksen alhaisilla kierroksilla ja sitten nykimistä.

        Tuntui korjaantuneen...
        Kävikö se silloin välillä myös vajailla? Meilläkin tehottomuus ja nykimis ongelmaa, kuitenkin vaihdettu jo jakopäästä vanoksiin ja tiivisteihin yms kaikki, puolista yksi vaihdettu uuteen
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • algernon
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 288
          • Turku, Suami

          #5
          Originally posted by mehtojarvi View Post
          Kävikö se silloin välillä myös vajailla? Meilläkin tehottomuus ja nykimis ongelmaa, kuitenkin vaihdettu jo jakopäästä vanoksiin ja tiivisteihin yms kaikki, puolista yksi vaihdettu uuteen
          Jep, tyhjäkäynniltä (satunnaisesti) kun kiihdytti voimakkaasti niin alkoi nykimään ja jos jatkoi niin moottorin vikavalo syttyi. Jos taas hellitti niin ja kiihdytti tasaisemmin niin jopa alkanut nykiminen loppui. Jos vikavalo ja vikatila jäi niin piti sammuttaa auto ja startata uudestaan niin aina korjaantui.

          Tehoa sinänsä ei puuttunut kun pääsi alakierroksilta pois...tai ainakin oli aivan tarpeeksi.
          M
          850i -91 (EG11)
          Z3 2.8 -98 (CH31)

          325 -08 (VE31)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎