Morjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
E90 N52 Nykyminen
Collapse
X
-
Alkuun kannattaa aloittaa imuvuotojen tarkastuksella ja sen jälkeen varmistaa että liittimet on kunnossa.Originally posted by Larppaa View PostMorjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
Jos ne on kunnossa, niin tulppien vaihto.E38 728 -96
-
Omastani oli puolat uineet öljyssä (venttiilikansi halki) ja muutama piti vaihtaa.Originally posted by Larppaa View PostMorjesta, varmasti on ja onkin asiasta ollut ennenkin täällää puhetaa, mutta kuitenkin. 325i, N52B25A moottorilla nykii parhaiten siinä 60-90 välisää tasakaasulla. Ei tee koko aikaa tät, välillä nykäisee kerran välillä useamman kerran. Loppu heti kun kaasua painaa lisää. Välillä tuntuu matalamilla kieroksilla lähteä huonommin kuin mopoauto. kierrokset kun saa vähän yli 3tkm. niin jaksaa jo taas vetää. Vikaakoodeja ei muuta kuin 2E7C, mikä ei ilmeisesti tähän liity? Tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Mikä on ollut yleisin syy tälle vai onko ketju tulossa tiensä päähän?
Ajattelin että ylimääräinen ilmavuoto rikkonaisen kopan kautta tai sitten se öljykylpy + puolat aiheuttivat katkoksia tai väärän seoksen alhaisilla kierroksilla ja sitten nykimistä.
Tuntui korjaantuneen...M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Kävikö se silloin välillä myös vajailla? Meilläkin tehottomuus ja nykimis ongelmaa, kuitenkin vaihdettu jo jakopäästä vanoksiin ja tiivisteihin yms kaikki, puolista yksi vaihdettu uuteenOriginally posted by algernon View PostOmastani oli puolat uineet öljyssä (venttiilikansi halki) ja muutama piti vaihtaa.
Ajattelin että ylimääräinen ilmavuoto rikkonaisen kopan kautta tai sitten se öljykylpy + puolat aiheuttivat katkoksia tai väärän seoksen alhaisilla kierroksilla ja sitten nykimistä.
Tuntui korjaantuneen...E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
Jep, tyhjäkäynniltä (satunnaisesti) kun kiihdytti voimakkaasti niin alkoi nykimään ja jos jatkoi niin moottorin vikavalo syttyi. Jos taas hellitti niin ja kiihdytti tasaisemmin niin jopa alkanut nykiminen loppui. Jos vikavalo ja vikatila jäi niin piti sammuttaa auto ja startata uudestaan niin aina korjaantui.Originally posted by mehtojarvi View PostKävikö se silloin välillä myös vajailla? Meilläkin tehottomuus ja nykimis ongelmaa, kuitenkin vaihdettu jo jakopäästä vanoksiin ja tiivisteihin yms kaikki, puolista yksi vaihdettu uuteen
Tehoa sinänsä ei puuttunut kun pääsi alakierroksilta pois...tai ainakin oli aivan tarpeeksi.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
Comment