Ihan ensimmäisenä pahoittelut, näitä asioita on varmasti käsitelty foorumilla aiemminkin mutta tavaraa on niin paljon että haunkin kanssa hukun vastausten paljouteen.
Kuskin puolen ajovalosta oli mennyt ballasti, näyttäisi nähneen korroosiosta päätellen vettä. Varmistin ristiin kokeilemalla että polttimo toimii ja ballasti ei toimi. Mutta viallinen lamppu ei syty repsikan puolen/uudellakaan ballastilla, eikä ihmekään kun koko umpiolle ei tule virtaa. Jollen nyt aivan väärin ole ymmärtänyt, niin siihen todennäköinen syy löytyy FRM modulista ja sen oikosulkulaskurin täyttymisestä? Osaisiko joku opastaa hyvien ohjeitten äärelle että mitä työkaluja tuon nollaamiseen tarvitaan ja miten se tehdään? Tai vaihtoehtoisesti paikkaa Tampereen nurkalla missä tuon saisi teetettyä joutumatta vararikkoon?
Sitten toinen, vielä vähän kinkkisempi ongelma. Meni ajossa jousi ja jousen pää räjäytti renkaan ja renkaan riekaleet kiskaisivat ABS anturista piuhat poikki. VIN numeron perusteella tilattu uusi anturi ei sammuta vikavaloja, mutta repsikan pyörästä lainattu anturi saa kuskin puolen tyytyväiseksi. Johdotuksissa ABS-yksikön ja anturin välissä on jotain ihme kotkauksia (edellisen omistajan jäljiltä).
Paras arvaus mihin olen tämän kanssa päätynyt on se, että pumppu/ecu olisi joskus pettänyt ja tilalle olisi leipaistu esim joku käytettynä löytynyt vanhemman generaation yksikkö, ettei ole tarvinnut ostaa uutta kallista osaa. Mutta... Kaikenlaiset hyvät ideat siitä, että pirullakos selvitän mikä anturi tuohon käy, otetaan ilolla vastaan. Jousihuollon tehneeltä ja anturin kanssa taistelleelta pajalta sanoivat, että siinä toimivassa anturissa ei ole minkäänlaisia merkintöjä/koodeja mistä voisi päätellä mikä se on...
Olen kovin noviisi näiden asioitten kanssa, ja vanha setä, joten mitä enemmän rautalankaa vastauksissa, sen parempi.
Kuskin puolen ajovalosta oli mennyt ballasti, näyttäisi nähneen korroosiosta päätellen vettä. Varmistin ristiin kokeilemalla että polttimo toimii ja ballasti ei toimi. Mutta viallinen lamppu ei syty repsikan puolen/uudellakaan ballastilla, eikä ihmekään kun koko umpiolle ei tule virtaa. Jollen nyt aivan väärin ole ymmärtänyt, niin siihen todennäköinen syy löytyy FRM modulista ja sen oikosulkulaskurin täyttymisestä? Osaisiko joku opastaa hyvien ohjeitten äärelle että mitä työkaluja tuon nollaamiseen tarvitaan ja miten se tehdään? Tai vaihtoehtoisesti paikkaa Tampereen nurkalla missä tuon saisi teetettyä joutumatta vararikkoon?
Sitten toinen, vielä vähän kinkkisempi ongelma. Meni ajossa jousi ja jousen pää räjäytti renkaan ja renkaan riekaleet kiskaisivat ABS anturista piuhat poikki. VIN numeron perusteella tilattu uusi anturi ei sammuta vikavaloja, mutta repsikan pyörästä lainattu anturi saa kuskin puolen tyytyväiseksi. Johdotuksissa ABS-yksikön ja anturin välissä on jotain ihme kotkauksia (edellisen omistajan jäljiltä).
Paras arvaus mihin olen tämän kanssa päätynyt on se, että pumppu/ecu olisi joskus pettänyt ja tilalle olisi leipaistu esim joku käytettynä löytynyt vanhemman generaation yksikkö, ettei ole tarvinnut ostaa uutta kallista osaa. Mutta... Kaikenlaiset hyvät ideat siitä, että pirullakos selvitän mikä anturi tuohon käy, otetaan ilolla vastaan. Jousihuollon tehneeltä ja anturin kanssa taistelleelta pajalta sanoivat, että siinä toimivassa anturissa ei ole minkäänlaisia merkintöjä/koodeja mistä voisi päätellä mikä se on...
Olen kovin noviisi näiden asioitten kanssa, ja vanha setä, joten mitä enemmän rautalankaa vastauksissa, sen parempi.
Comment