Originally posted by aae30
View Post
Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....
Collapse
X
-
Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...
-
niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.Originally posted by expertti View Post
Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?
....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.
muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.
Leave a comment:
-
Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?Originally posted by Zeta View Post
Jokaisesta e90 olen CDV:n poistattanut tai tyhjentänyt. Sieltä sisältä voi napauttaa sen kuristepalan pois ja laittaa tyhjennetyn CDV:n takaisin. Tai sitten ottaa sen kokonaan pois.
Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.Last edited by expertti; 07-08-2024, 01:57.
Leave a comment:
-
Jokaisesta e90 olen CDV:n poistattanut tai tyhjentänyt. Sieltä sisältä voi napauttaa sen kuristepalan pois ja laittaa tyhjennetyn CDV:n takaisin. Tai sitten ottaa sen kokonaan pois.Originally posted by expertti View PostOnko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)
Ehdoton juttu manuaalivaihteisessa bemarissa, miksei muussakin merkissä missä tälläinen on laitettu.
Leave a comment:
-
Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....
Onko täällä jo joku joka poistanut otsikon "kuristinventtiilin" orja- sylinterin letkusta ja millaiset oli vaikutukset? Tubessa sitä ainakin ylistetään, vaikutus huomattavan positiivinen. Ilmeisesti vaihteiden käyttö, varsinkin 1 ja 2 sulavoituu. Eikä pitäisi olla edes vaikea tehtävä, tarvii vain sulkea nesteletku eittei valu tyhjiin ja lopuksi ilmaus(ei aina ilmeisesti välttämätön....)Last edited by expertti; 30-09-2023, 18:03.Tags: None
Leave a comment: