Erittäin sulavasti ja nopeammin tulee nyt N52:n tehot peliin, kun vapauttaa kytkimen. Kytkimen hajun kyllä olen huomannut pari kertaa, kun revin isompaa vaihdetta pää märkänä liian nopeaa moottoritien rampilla. CDV:n kanssa olisi kytkin vain luistanut, eli liian aggressiivisessa ja huolimattomassa kytkimen käytössä voi kyllä CDV suojata. Toisaalta kyllähän CDV:n aiheuttama kytkimen luistatuskin kuluttaa kytkintä.
Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....
Collapse
X
-
Edelliseen viestiin päivitys. CDV:n poiston jälkeen olen sitä mieltä, että nyt kytkin on täydellinen. Oli jostain syystä vain todella tiukasti lihasmuistissa sen vanhan kytkimen tuntuma, ja kesti päästä siitä pois. Itse asiassa vaati sen, että auto oli korjaamolla pari viikkoa ja kun tuli takaisin, enää en yrittänyt käyttää vanhaa hitaampaa kytkintä ulkomuistista
Erittäin sulavasti ja nopeammin tulee nyt N52:n tehot peliin, kun vapauttaa kytkimen. Kytkimen hajun kyllä olen huomannut pari kertaa, kun revin isompaa vaihdetta pää märkänä liian nopeaa moottoritien rampilla. CDV:n kanssa olisi kytkin vain luistanut, eli liian aggressiivisessa ja huolimattomassa kytkimen käytössä voi kyllä CDV suojata. Toisaalta kyllähän CDV:n aiheuttama kytkimen luistatuskin kuluttaa kytkintä.
-
Poistin pari päivää sitten tuon kytkinlinjan kuristusventtiilin. Itse asissa en erityisemmin pidä lopputuloksesta, vaikka 99 % tuota ylistääkin maasta taivaaseen tai sitten sanoo, ettei merkittävää eroa ole. Varmasti kerkesin jo tottua niin hyvin CDV-kytkimeen että siitäkin johtuu, mutta mielestäni ilman CDV:tä kytkimen vapauttaminen tapahtuu herkästi liian nykäisevästi. Ellei sitten vapauta kytkintä oikein korostetun hitaasti. Pienemmälle vaihteellekin vaihtaessa helposti moottorijarrutus tulee nykäisten päälle.
Selkeä parannus kuitenkin parkkipaikalla, kun kytkintä voi käyttää paljon nopeammin ykköselle ja pakille. Renkaat saa myös kirskumaan paljon helpommin kovassa lähdössä ilman luistonestoa jos niin haluaa. Ajattelin kuitenkin, että en laita takaisin ja totuttelen tuohon uuteen.
Leave a comment:
-
Niiiiin, virallinen ohje siis on että säiliöön paine ja työsylinteriä painamalla ilmaus. Muut kerrotut versiot ovat sitten muualta poimittuja versioita. On vara mistä valita....Originally posted by aae30 View Postjuu ei mitää jatkakaa te tästä
. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.
tai väkisin väärästä suunnasta
Leave a comment:
-
juu ei mitää jatkakaa te tästä
. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.
tai väkisin väärästä suunnasta
Leave a comment:
-
Kytkin ilmautuu useimmiten niin että laittaa säiliöön tavaraa ja vemppaa poljinta kädellä ylös alas, sit ku vähän jäykkenee niin jalalla.
Toinen on ihan normaalilla alipaineilmaajalla vetää vaan nipasta tarpeeks tavaraa läpi. Voi välillä polkee ja vähän lisää imee niin on varmasti ilmaton
👍 1Leave a comment:
-
Tuollainenkin konsti olemassa ilmaukseen... https://www.youtube.com/watch?v=74Inz4EcoE4
Mikä muuten mahtaa olla tuon ilmausruuviin laitettavan letkun sisämitta? 5mm ehkä?
Ja sellaisenkin ohjeen löysin missä jarruilmauksesta putki työsylinterin ilmausruuviin ja jarrua painella... Tuota alakautta ilmausta kehuvat muutenkin toimivammaksi kuin yläkautta.Last edited by expertti; 09-08-2024, 18:50.
Leave a comment:
-
juu kyllä, jarrutkin ilmaantuu sillä helposti&nopeasti yksin polkimeen koskematta jne..Originally posted by expertti View Post
Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
se täytetään ennen ilmaa nesteellä, ja esim. jarrujen kanssa paineet päästetään pois, että ainetta saa lisää ennenkuin se tyhjenee, jos haluaa koko järjestelmän huuhdella.
jarrunestettä sinne(bilteman laitteeseen) menee muistaakseni n.1L tai vähän yli, eli reilusti enemmän kuin koko kytkimessä on käytössä.
ilmaa putkistoon kyllä pääsee, jos työsylinterin letkun auki käytät.
Leave a comment:
-
Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...Originally posted by jr66 View PostMiten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?
Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
Leave a comment:
-
Miten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?
Leave a comment:
-
TIS sanoo että säiliöön max 2bar paine ja ilmastus tehdään tuolla työsylinterillä itsellään(sylinteri pitää siis ottaa käsiin). Siihen heillä oma puristin jolla liikutellaan sylinterin mäntää sisään, toista tarvittaessa. Ja tulee varmistaa ettei työsylinterin liikkuva mäntä pääse paineellisena irtoamaan puristimesta, koska se tulee ulos.Originally posted by aae30 View PostJos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
Leave a comment:
-
Jos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
Leave a comment:
-
Hmmm. Alipaineella jos ilmaa,niin eihän se voi vetää järjestelmään ilmaa mistään jos ei missään ylempänä ole vuotoja? Ainoa mahdollinen ilmavuoto on siinä sylinterin ilmausnipassa johon tuo halpa imupumppu liitetty, sehän on jo järjestelmän ulkopuolella? Nipasta mahdollisesti vuotava ilma menee imupumppuun.Originally posted by aae30 View Postno joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.
yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
Ja mahdollinen ilma on tuolla alhaalla, lähellä sylinteriä.
Tuo bilteman "laitos" on jo turhan kallis ostaa tätä tarvetta varten pelkästään. Toki olisihan siitä sit apu myöhemmin jos nesteitä vaihtelee koko järjestelmään. Ja tuo "laitos" täytetään jarrunesteellä ja paineistetaan ja neste täyttää järjestelmän?!?
Korostan, minä voin olla kokonaan hakoteillä omine ajatuksine tässä. Kiitän syvästi kaikesta kommentoinnista, ne avaa mun silmiä varmasti.
Leave a comment:
-
no joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.Originally posted by expertti View Post
Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.
yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.Originally posted by expertti View PostMitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
Leave a comment:
-
Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.Originally posted by aae30 View Postmitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais
.
se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
Leave a comment:
-
mitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?Originally posted by expertti View Post
Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...
niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais
.
se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
Leave a comment:
Leave a comment: