Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clutch Delay Valve CDV venttiilin poisto.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • expertti
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    juu ei mitää jatkakaa te tästä. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.

    tai väkisin väärästä suunnasta
    Niiiiin, virallinen ohje siis on että säiliöön paine ja työsylinteriä painamalla ilmaus. Muut kerrotut versiot ovat sitten muualta poimittuja versioita. On vara mistä valita....

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    juu ei mitää jatkakaa te tästä. polkemisia ja vähän lisää imutteluja, ku ohjeet on selvät ja helpot. hyvillä kaluilla aikaa menee yksi tupakka oikein tehden, mutta voihan siihen vartin tai kaksikin tuhlata.

    tai väkisin väärästä suunnasta

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kytkin ilmautuu useimmiten niin että laittaa säiliöön tavaraa ja vemppaa poljinta kädellä ylös alas, sit ku vähän jäykkenee niin jalalla.

    Toinen on ihan normaalilla alipaineilmaajalla vetää vaan nipasta tarpeeks tavaraa läpi. Voi välillä polkee ja vähän lisää imee niin on varmasti ilmaton

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Tuollainenkin konsti olemassa ilmaukseen... https://www.youtube.com/watch?v=74Inz4EcoE4

    Mikä muuten mahtaa olla tuon ilmausruuviin laitettavan letkun sisämitta? 5mm ehkä?

    Ja sellaisenkin ohjeen löysin missä jarruilmauksesta putki työsylinterin ilmausruuviin ja jarrua painella... Tuota alakautta ilmausta kehuvat muutenkin toimivammaksi kuin yläkautta.
    Last edited by expertti; 09-08-2024, 18:50.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by expertti View Post

    Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
    Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
    Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.
    juu kyllä, jarrutkin ilmaantuu sillä helposti&nopeasti yksin polkimeen koskematta jne..
    se täytetään ennen ilmaa nesteellä, ja esim. jarrujen kanssa paineet päästetään pois, että ainetta saa lisää ennenkuin se tyhjenee, jos haluaa koko järjestelmän huuhdella.
    jarrunestettä sinne(bilteman laitteeseen) menee muistaakseni n.1L tai vähän yli, eli reilusti enemmän kuin koko kytkimessä on käytössä.
    ilmaa putkistoon kyllä pääsee, jos työsylinterin letkun auki käytät.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?
    Tuo bilteman laite tai vastaava siis tulisi olla joka tapauksessa jos ilmausta ajattelee...
    Miten tuo bilteman laite ilmataan ettei se työnnä ilmaa ylipaineella järjestelmään?Eikös siinä pitäisi saada katkeamaton nestepinta auton omaan säiliöön ettei jää ilmalle tilaa...
    Tosin esim tässä tuon kuristusventtiilin pois otossa ei nestettä pitäisi paljoakaan karata järjestelmästä, joten auton omaa säiliö ei mene tyhjäksi asti ja siten ilmaa ei pääse putkistoon.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Miten voi kytkimen ilmaaminen olla noin vaikeaa/kummalliset tehtaan ohjeet ?

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Jos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?
    TIS sanoo että säiliöön max 2bar paine ja ilmastus tehdään tuolla työsylinterillä itsellään(sylinteri pitää siis ottaa käsiin). Siihen heillä oma puristin jolla liikutellaan sylinterin mäntää sisään, toista tarvittaessa. Ja tulee varmistaa ettei työsylinterin liikkuva mäntä pääse paineellisena irtoamaan puristimesta, koska se tulee ulos.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Jos 50e on liikaa siitä, että saa/voi tehdä oikein nyt (ja jatkossa), niin eikö kannata sitten vain viedä suoraan tekijälle, jolla kalut ja halut tehdä ilmaus oikein?

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    no joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.


    yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
    edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
    Hmmm. Alipaineella jos ilmaa,niin eihän se voi vetää järjestelmään ilmaa mistään jos ei missään ylempänä ole vuotoja? Ainoa mahdollinen ilmavuoto on siinä sylinterin ilmausnipassa johon tuo halpa imupumppu liitetty, sehän on jo järjestelmän ulkopuolella? Nipasta mahdollisesti vuotava ilma menee imupumppuun.
    Ja mahdollinen ilma on tuolla alhaalla, lähellä sylinteriä.

    Tuo bilteman "laitos" on jo turhan kallis ostaa tätä tarvetta varten pelkästään. Toki olisihan siitä sit apu myöhemmin jos nesteitä vaihtelee koko järjestelmään. Ja tuo "laitos" täytetään jarrunesteellä ja paineistetaan ja neste täyttää järjestelmän?!?
    Korostan, minä voin olla kokonaan hakoteillä omine ajatuksine tässä. Kiitän syvästi kaikesta kommentoinnista, ne avaa mun silmiä varmasti.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by expertti View Post

    Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.
    no joo ko. osanumero onkin yhteensopiva edeltävään osanumeroon.

    Originally posted by expertti View Post
    ​Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?
    yksinkertaisesti koska ohjeissa neuvotaan käyttämään ylipainetta säiliön puolelta - helpompi ja halpa toi täyttävä ylipaine + vähänkin huonompi ilmausnippa, niin johan ei koskaan lopu ilma nesteestä alipaineella.
    edit: eli tämä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    mitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
    niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

    ^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.

    se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
    ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.
    Tuolla osanumerolla tuolta löytyy sekä että, muovisia ja metallisia... Ei taida selvitä muutoin kun katsomalla omasta.

    Mitä tarkoitat että alipaineletkut paskoja ilmauksessa, avaatko tuota?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by expertti View Post

    Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...
    mitä nyt bmwfans:ia vilkaisin, niin ettei olis 06 vaihtunut muoviseen ?
    niin tai näin, ainoa osanumero etk:oosta 21526785964, jolle mm. aero tarjoilee tämmöistä:

    ^sinisellä merkkasin myös kiinnityksen holkit, joita ei varmaan metalliseen laitettais.

    se metallinen työsylinteri on muotoilultaan sellainen, että pohjassa ilmauksen aikana pitelemättä ilmaa jää.
    ei sitä huvikseen TISsissä tehdä käsketä onnistuneeseen ilmaukseen. nii joo ja alipainelelut ihan paskoja ilmauksessa.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by aae30 View Post

    niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.
    muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.
    Eiköhän se sylinteri ole metallinen, ainakin viteoissa mitä tubesta katellut bemareita. Eräässä viteossa teki ilmauksen tuolla työsylinterillä itsellään.Siitä tuo minun kymysys. Sitten jos ilmais alipaineella, ei kai tuolloin ole tarvis irroittaa työsylinteriä ollenkaan? Letku vaan kiinni ja alipaineella säiliöstä nesteitä ulos jotta ilmat tulee...

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by expertti View Post

    Nostellaas tääkin vanha treadi taas päivänvaloon. Miten tuo kytkimen ilmaus tulisi suorittaa kuristimen poiston jälkeen? Onnistuisiko esim siten että ottaa tuon työsylinterin irti ja paina kämmenellä pohjaan, raottaa ilmaruuvia. Sulkee ilmaruuvin ja löysää puristuksen. Tätä toistaen.. Vai tarviiko muunlaista jumppaa, millaista?

    ....vai ostaakko imupumppu(ruisku jolla voi myös täyttää/tyhjentää esim vaihdelaatikon tai perän) ja alipaineella imaista työsylinterin ilmausventtiilistä nesteitä? Toki huolehtia että jarru/kytkinneste säiliössä on nestettä.
    niin onko sulla muovinen työsylinteri, vai ei? ei-muovisen mäntää kuuluu työkalulla(joka on helppo tehdä itse) pitää kokonaan sisään puristettuna paineilmauksen(n.50e biltemasta) aikana.
    muovinen vain paineilmataan, eli ei tarvi TISsin mukaan edes työsylinteriä irroittaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎