Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 / uuden auton alusta ruosteenesto käsittely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 328
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 53

    E91 / uuden auton alusta ruosteenesto käsittely

    Mietin massauttaisinko uuden auton pohjan vai en? Kommentteja? Myyjältä hieman epäselvä kommentti kun kysyin takuun voimassaolosta massauksen jälkeen. Eli saattaa olla että tehtaan takuu raukeaa.

    Katsastusmies sanoi, että kannattaisi ehdottomasti massata, koska uudetkin autot kuulemma ruostuu todella helposti.
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    #2
    Originally posted by 328 View Post
    Mietin massauttaisinko uuden auton pohjan vai en? Kommentteja? Myyjältä hieman epäselvä kommentti kun kysyin takuun voimassaolosta massauksen jälkeen. Eli saattaa olla että tehtaan takuu raukeaa.

    Katsastusmies sanoi, että kannattaisi ehdottomasti massata, koska uudetkin autot kuulemma ruostuu todella helposti.
    Ei ei ja vielä kerran ei, sillä ei saa kuin tuhoa aikaiseksi ja takuun raukeamaan. Ja kaiken kukkuraksi 2004 jälkeen valmistetuissa bemareissa on puhkiruostumattomuustakuu 12 v ja rajoittamaton km.
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Joissakin automerkeissä esimerkiksi tukivarret voivat olla muutaman vuoden jälkeen jo ns. ketunväriset ruosteesta, sellaisissa tapauksissa massaus voi olla ihan tarpeen. Mutta esim. E91:ssä tukivarret ovat alumiinia, eivätkä kaipaa mitään ylimääräistä kerrosta päälleen. Karkeasti voi sanoa, että vm. 1996 ja sen jälkeen tehdyt BMW:t eivät takuulla tarvitse minkäänlaista jälkikäteen tehtävää suojausta. Roiskeläpät ainakin edessä ovat kyllä kova sana.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Joissakin automerkeissä esimerkiksi tukivarret voivat olla muutaman vuoden jälkeen jo ns. ketunväriset ruosteesta, sellaisissa tapauksissa massaus voi olla ihan tarpeen. Mutta esim. E91:ssä tukivarret ovat alumiinia, eivätkä kaipaa mitään ylimääräistä kerrosta päälleen. Karkeasti voi sanoa, että vm. 1996 ja sen jälkeen tehdyt BMW:t eivät takuulla tarvitse minkäänlaista jälkikäteen tehtävää suojausta. Roiskeläpät ainakin edessä ovat kyllä kova sana.

        Comment

        • Jummi_Jammi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 40
          • Helsinki

          #5
          Sori OT mut miks nimenomaan just -96 jälkeen? koskee kaikkia korimalleja?
          e39 530i touring -01
          Ex. E36 328iC Club Sport

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #6
            Just vaihdoin viikonloppuna jouset tohon meitin E91:een ja katselin että siellä on kyllä tehtaan puolesta jo melkoiset mömmöt alustassa.
            Itse en ainakaan menis sinne mitään länträämään.
            Kauankos muuten ajattelit autoa pitää? Veikkaan että sulla on jo kolmas tai neljäs auto menossa ennenkuin tuosta alkaa pellit puhki ruostumaan...
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #7
              Lukaiseppa käyttöohjekirja oikein huolellisesti. Siellä nimenomaan kielletään massaaminen. Ihan vinkkinä vaan, ettei sitten tarvitse tapella koritakuun kanssa.
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • J-Poika
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 835
                • There's a place in the North, far far away

                #8
                Originally posted by Lanttu View Post
                Joissakin automerkeissä esimerkiksi tukivarret voivat olla muutaman vuoden jälkeen jo ns. ketunväriset ruosteesta, sellaisissa tapauksissa massaus voi olla ihan tarpeen. Mutta esim. E91:ssä tukivarret ovat alumiinia, eivätkä kaipaa mitään ylimääräistä kerrosta päälleen. Karkeasti voi sanoa, että vm. 1996 ja sen jälkeen tehdyt BMW:t eivät takuulla tarvitse minkäänlaista jälkikäteen tehtävää suojausta. Roiskeläpät ainakin edessä ovat kyllä kova sana.
                kyllä senkin jälkeen valmistetut ruostuu vaikka on sinkit sun muut mössöt... itse nähneenä voin vakuuttaa ettei nekään onnea tuo pitkällä tähtäimellä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎