Kyllä sinne tallentuu kaikki auton tiedot.
Aika kallistakin vaihtaa kaikki avaimet.
Kallista on, muttei niitä tarvitse vaihtaa, vaan tilata tilalle seuraavan, koska tehtaalla jokaiseen autoon on tehty 10 kpl, niistä 2 kpl yleensä on auton mukana.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Onko joku törmänny netissä factatietoon miten "helposti" uusien bemareiden mittarilukemia pystyy ruuvailemaan?
Ylöspäin onnistuu suomessa muutaman minuutin hommalla ja alaspäin sitten tuottaakin jo ongelmia. Tiedän yhden tapauksen joka "huijattiin" autoliikkeestä halvemmalla hinnalla nostamalla kilsat 120tkm-> 360tkm ja sitten siitä pudotettiin Virossa kilsat taas siihen 120tkm paikkeille...huoltokirja oli vaihtoon mennessä kateissa mutta kuitenkin tallessa. Ja kyseessä siis -04 E60 530d.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Kallista on, muttei niitä tarvitse vaihtaa, vaan tilata tilalle seuraavan, koska tehtaalla jokaiseen autoon on tehty 10 kpl, niistä 2 kpl yleensä on auton mukana.
Harvapa noista avaimista tietää tai muistaa kumpaa on käyttänyt.
Tai sitten on alunperinkin päättänyt fiksata kilometrejä.
Eihän niissä ole samat tiedot, vaan sen, jota viimmeksi käytettiin.
Harvapa noista avaimista tietää tai muistaa kumpaa on käyttänyt.
Tai sitten on alunperinkin päättänyt fiksata kilometrejä.
Eihän niissä ole samat tiedot, vaan sen, jota viimmeksi käytettiin.
Eiköhän avain kumminkin päivity vertailujen perusteella auton järjestelmästä, kun auton tietokone havaitseen, että virtalukkoon tungettiin eri avain, kuin edellisellä kerralla.
EDIT: Tarkoitan siis, ettei auton elektroniikka kumminkaan ole "tyhmä pääte", vaikka avaimeen auton tiedot tallentuukin. Auto ajattelee silti myös itse.
Eiköhän avain kumminkin päivity vertailujen perusteella auton järjestelmästä, kun auton tietokone havaitseen, että virtalukkoon tungettiin eri avain, kuin edellisellä kerralla.
EDIT: Tarkoitan siis, ettei auton elektroniikka kumminkaan ole "tyhmä pääte", vaikka avaimeen auton tiedot tallentuukin. Auto ajattelee silti myös itse.
Ihan samaa tarkoitn.
Eli jos 10000km ajettuasi heität avaimen kaappiin ja viet pelkän avaimen
"huoltoon" parin vuoden päästä, niin eipä näytä kilometrejä enempää.
Kerran laittaa virtalukkoon, jopas päivittyy.
Tiedän yhden tapauksen joka "huijattiin" autoliikkeestä halvemmalla hinnalla nostamalla kilsat 120tkm-> 360tkm ja sitten siitä pudotettiin Virossa kilsat taas siihen 120tkm paikkeille...huoltokirja oli vaihtoon mennessä kateissa mutta kuitenkin tallessa.
Siis mittarinlukema muuttuikin 120->360tkm:n lukemaan esim. koeajon aikana eikä liike sitä yhtään ihmetellyt vaan pudotti auton hintaa? Kuulostaa kyllä melko ihmeelliseltä.
Ihan samaa tarkoitn.
Eli jos 10000km ajettuasi heität avaimen kaappiin ja viet pelkän avaimen
"huoltoon" parin vuoden päästä, niin eipä näytä kilometrejä enempää.
Kerran laittaa virtalukkoon, jopas päivittyy.
Kyllä siellä päivämäärä on, että koska on ollut autossa viimeksi kiinni. Ja huoltohistorian saa kuitenkin rungonnumerolla, vaikka huoltokirjaa ei olisikaan.
Ylöspäin onnistuu suomessa muutaman minuutin hommalla ja alaspäin sitten tuottaakin jo ongelmia. Tiedän yhden tapauksen joka "huijattiin" autoliikkeestä halvemmalla hinnalla nostamalla kilsat 120tkm-> 360tkm ja sitten siitä pudotettiin Virossa kilsat taas siihen 120tkm paikkeille...huoltokirja oli vaihtoon mennessä kateissa mutta kuitenkin tallessa. Ja kyseessä siis -04 E60 530d.
Ihan samaa tarkoitn.
Eli jos 10000km ajettuasi heität avaimen kaappiin ja viet pelkän avaimen
"huoltoon" parin vuoden päästä, niin eipä näytä kilometrejä enempää.
Kerran laittaa virtalukkoon, jopas päivittyy.
Uskotaan että avaimeen kopioidaan auton tietoja, oleellista on pystyykö auton tietoja E90/E60 muuttamaan kotikonstein?
Nyt ei taas kuukkelin haku termit oikein natsaa, en oikein tahdo löytää näitä tweak-boxeja nykyisiin/wanhoihin malleihin.
Ihan samaa tarkoitn.
Eli jos 10000km ajettuasi heität avaimen kaappiin ja viet pelkän avaimen
"huoltoon" parin vuoden päästä, niin eipä näytä kilometrejä enempää.
Kerran laittaa virtalukkoon, jopas päivittyy.
Voisiko km-lukema päivittyä myös alaspäin avaimessa kun avaimen laittaa paikalleen :think (siis sen jälkeen kun autosta on "ruuvattu" pois kilometrejä.)
Ei ole tietoa onko kilometrien ruuvailu helppoa tai ei, mutta siksi kai valmistajat merkkaavatkin huoltojen yhteydessä kilometrit ynnämuut tiedot heidän omiin tietokantoihinsa.
Eipä ole sitten väliä mitä auton avaimet tai auto itse sanoo jos tietokannassa on jotain muuta...
Tämä tietysti koskee vain autoja jotka on käytetty säännöllisesti huollossa.
Mutta itse luotan vain tuohon "merkkiliikkeen" tietokantaan.
Ovatko Suomen ja Saksan merkkiliikkeiden järjestelmät sitten yhteisymmärryksessä toistensa kanssa vai jääkö tuontiauton tiedot Saksanmaalle ja Suomen päässä huoltohistorian kerääminen pitää aloittaa alusta?
Comment