Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 Virraton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonski__
    Bimmer Rookie
    • Jan 2023
    • 41
    • Porvoo

    E92 Virraton

    Ajelin toissa päivänä kotia, sammutin auton pihaan ja samalla hävisi kaikki virrat. Ei auttanut vaikka anto apuvirtaa konehuoneeseen. Mittailin akulla 13V, konehuoneesta startin ja laturin plussa navoista sielläkin 13V. Yön aikana oli virrat tullut takaisin ja näyttäis pelaavan. Oisko tässä nyt sitten plussa kaapeli hapettunut? Luin jostain että plussa kaapeli apparin jalkatilassa tyypillisesti hapettuu? Taikka takaluukun läpiviennistä? Mutta outoa on se että 13V löyty konehuoneesta silti...
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7418
    • Oulu

    #2
    Merkkiliikkeestä luulis löytyvän tieto onko tämä tehty sun autoon: https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/7281

    EDIT: En siis tiedä onko tuo juuri se mikä omassa oli tekemättä kun auton ostin, voi olla että oli joku toinenkin, mutta tsekkaisin kuitenkin tilanteen.

    EDIT2: Täällä myös asiasta keskustelua:https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...011-blackoutit
    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-01-2025, 09:22.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • jonski__
      Bimmer Rookie
      • Jan 2023
      • 41
      • Porvoo

      #3
      Muutama vuosi sitten auto kävi takasin kutsussa, oli toki jokin muu kun tuo kaapeli. Silloin ei ainakaan ollut voimassa tuota. Täytyy soitella sinne ja kysellä

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1816
        • Turku

        #4
        Voi olla että hansikaslokerossa olevan sulakepesän virtakaapelin liitos on juuri sanomassa sopimuksen irti.

        Ymmärtääkseni konehuoneeseen tulee oma kaapeli suoraan akulta, joten sen takia konehuoneesta mitattuna kaikki näyttää normaalilta.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • jonski__
          Bimmer Rookie
          • Jan 2023
          • 41
          • Porvoo

          #5
          Soittelin paikalliseen merkkihuoltoon, sanoivat että ei ole takaisin kutsua voimassa. Täytyy viikonloppuna purkaa ja ihmetellä mitä löytyy. Onko tietoa paljonko joutuu purkaa jotta pääsee käsiksi?

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7418
            • Oulu

            #6
            Originally posted by jonski__ View Post
            Onko tietoa paljonko joutuu purkaa jotta pääsee käsiksi?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1816
              • Turku

              #7
              Originally posted by jonski__ View Post
              Soittelin paikalliseen merkkihuoltoon, sanoivat että ei ole takaisin kutsua voimassa. Täytyy viikonloppuna purkaa ja ihmetellä mitä löytyy. Onko tietoa paljonko joutuu purkaa jotta pääsee käsiksi?
              Jos tarkoitat sitä apukuskin jalkatilan sulakerasian johtoa, niin siinä pitää jalkatilasta oven reunasta ottaa listat pois, että maton alta pääse käsiksi virtakaapeliin ja lisäksi pitää hanskikaslokeroa purkaa, että saa sulakepesän irti. Toki sitä ennen pitää akun miinusnavasta ottaa kaapelit irti. Laita sitten jokin rätti takaluukun lukon kohdalle, ettei mene vahingossa lukkoon.

              Joku tämmöinen video kannattaa käydä läpi.
              Last edited by Silmaauki; 08-01-2025, 10:40.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • jonski__
                Bimmer Rookie
                • Jan 2023
                • 41
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Silmaauki View Post

                Jos tarkoitat sitä apukuskin jalkatilan sulakerasian johtoa, niin siinä pitää jalkatilasta oven reunasta ottaa listat pois, että maton alta pääse käsiksi virtakaapeliin ja lisäksi pitää hanskikaslokeroa purkaa, että saa sulakepesän irti. Toki sitä ennen pitää akun miinusnavasta ottaa kaapelit irti. Laita sitten jokin rätti takaluukun lukon kohdalle, ettei mene vahingossa lukkoon.

                Joku tämmöinen video kannattaa käydä läpi.
                https://www.youtube.com/watch?v=MNPw-wkSRTU

                joo ei tuo kovin pahalta hommalta näytä, viikonloppuna selvinee mitä joutuu uusia

                Comment

                • jonski__
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2023
                  • 41
                  • Porvoo

                  #9
                  Tuli eilen innostuttua ja purin hanskalokeron pois ja sulakerasian pois. Sulakerasia ja sen tuleva plussakaapeli kuin uudet... ei missään mitään hapettumaa. Katsoin sen jakoboksin vai mikälie akun päällä mistä lähtee virta kaapelit niin ei sielläkään mitään hapettumia. Sielläkin sulakkeet hyvässä kunnossa. Vinkkejä kaivataan mistä lähteä vikaa seuraavaksi tutkimaan!

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    #10
                    Onko kaikki hansikaslokeron sulakkeet tarkastettu, että intaktit?
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • jonski__
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2023
                      • 41
                      • Porvoo

                      #11
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Onko kaikki hansikaslokeron sulakkeet tarkastettu, että intaktit?
                      Päällisin puolin vaa katottu, en oo sulakkeita yksitellen irrotellut ja katsellut mutta voishan sen tehdä

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2712
                        • Tampere

                        #12
                        Olen eri mieltä että se on synonyymi hyvässä kunnossa oleville sulakkeille.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • jonski__
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2023
                          • 41
                          • Porvoo

                          #13
                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Olen eri mieltä että se on synonyymi hyvässä kunnossa oleville sulakkeille.
                          Joo, "uudelta" sulakerasia näytti.

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1816
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by jonski__ View Post
                            Tuli eilen innostuttua ja purin hanskalokeron pois ja sulakerasian pois. Sulakerasia ja sen tuleva plussakaapeli kuin uudet... ei missään mitään hapettumaa. Katsoin sen jakoboksin vai mikälie akun päällä mistä lähtee virta kaapelit niin ei sielläkään mitään hapettumia. Sielläkin sulakkeet hyvässä kunnossa. Vinkkejä kaivataan mistä lähteä vikaa seuraavaksi tutkimaan!
                            Muistaakseni se ongelmakohta tuossa on se plussakaapelin kontaktipiste sulakerasian pohjaan. Katsoitko sen liitoksen kunnolla sieltä alapuolelta?
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16448
                              • Asikkala

                              #15
                              + johtoja ja muita tutkittu, entäs maa ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎