Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 NOX katalysaattorin ikääntyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laurimauri
    Newbiemmer
    • Jan 2025
    • 2
    • Helsinki

    N43 NOX katalysaattorin ikääntyminen

    Elikkä ISTA valittelee koodilla 30E9 eli NOX katalysaattorin ikääntyminen. Autossa 210k ajettu ja ei katalysaattoria vaihdettu. Puolitoista vuotta / 17k sitten NOX anturi vaihdettu, joten tuskin se ongelmana. Mitkäs tässä olisi vaihtoehdot? N43 kun kyseessä niin pitäisi katalysaattorin mukana pakoputken etupuolikas vaihtaa kerralla jos siihen ryhtyy. Noilla näyttää olevan halvimmillakin 900€ hintaa niin en haluaisi siihen lähteä jos halvempiakin keinoja löytyy.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Ellei autoa halua korjata kuntoon, niin muut vaihtoehdot ovat DMEn ohjelmointi, jossa NOx-järjestelmää koskevat osiot poistetaan ohjelmallisesti, tai nk. NOx-emulaattorin asennus NOx-anturin tilalle, joka höpöttelee DMElle että asiat ovat sillä suunnalla hyvin. Kummassakin vaihtoehdossa polttomoottorin toimintaa manipuloidaan ja NOx-katalysaattorista ei tarvitse enempää välittää. Jälkimmäinen sallii laihaseoksen hyödyntämisen edellistä paremmin. Muutostöiden kustannukset suunnilleen samaa luokkaa.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • laurimauri
      Newbiemmer
      • Jan 2025
      • 2
      • Helsinki

      #3
      Okei kiitti! Kylläpä se taitaa sit korjaus olla paras vaihtoehto itselle.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎