Elikkä ISTA valittelee koodilla 30E9 eli NOX katalysaattorin ikääntyminen. Autossa 210k ajettu ja ei katalysaattoria vaihdettu. Puolitoista vuotta / 17k sitten NOX anturi vaihdettu, joten tuskin se ongelmana. Mitkäs tässä olisi vaihtoehdot? N43 kun kyseessä niin pitäisi katalysaattorin mukana pakoputken etupuolikas vaihtaa kerralla jos siihen ryhtyy. Noilla näyttää olevan halvimmillakin 900€ hintaa niin en haluaisi siihen lähteä jos halvempiakin keinoja löytyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 NOX katalysaattorin ikääntyminen
Collapse
X
-
Ellei autoa halua korjata kuntoon, niin muut vaihtoehdot ovat DMEn ohjelmointi, jossa NOx-järjestelmää koskevat osiot poistetaan ohjelmallisesti, tai nk. NOx-emulaattorin asennus NOx-anturin tilalle, joka höpöttelee DMElle että asiat ovat sillä suunnalla hyvin. Kummassakin vaihtoehdossa polttomoottorin toimintaa manipuloidaan ja NOx-katalysaattorista ei tarvitse enempää välittää. Jälkimmäinen sallii laihaseoksen hyödyntämisen edellistä paremmin. Muutostöiden kustannukset suunnilleen samaa luokkaa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Comment