Ratsastan vähän topcilla, kun moottorin vaihdosta puhutaan
Itselläni -06 325i N52b25 (218hp) koneella joka kuluttaa öljyä, joten jossain kohtaa ehkä aika päivittää, mutta lähtökohtasesti purkamoilla tuota 2.5 konetta löytyy samoilla kilsoilla ja luultavasti samalla ongelmalla, joten millainen homma olisi saada N52B30 toimimaan kun niitä löytyy ja ilmeisesti ei oo tota m-rengas vaivaa niissä? Ajatuksena siis hommata toi 218hp versio harmaalla venankopalla. Meneekö plug and play kun vaan siirtää apulaitteet vanhasta ja onko moottorin ohjaus sama MS70, kuten jotkut sivustot väittää? Koneen vaihtaminen itsessään ei olisi mun mielestä paha rasti, oon joskus vaihtanu tehdaskunnostetun moottorin -07 TDCi transitiin kun oli männässä reikä, siihen verrattuna huomattavasti vähemmän purkamista mitä bemarin konetilaa kattoo. Eniten mietyttää vaan toi moottorinohjaus ja sähköt, en haluasi alkaa tehdä mitään viritelmiä muutoin toimivaan autoon. Ei taida 2.5 litrasesta edes olla (tai en oo löytäny) sitä uudempaa versiota ainakaan Ovokolta?
Nyt kaivataan apua, moottori n52b30A
Collapse
X
-
-
mitä tuo AF meinaa tuolla perässä? Itselle korjaamo sanoi et kelpaa N52B30A ja nuo sun linkkaamat koneet näyttäs olevan N52B30AFOriginally posted by miyli View Post
Comment
-
Mulla tuli juurikin tuo AF, A tilalle ja sopii kyllä. Silloin selvitteli tätä ja muistaakseni tuo viittaa moottorin tehoversioihin jos oikein muistan.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Se on muuten samanlainen kyllä. Softa muutettava 3.0 vastaavaks että toimii kunnolla.Originally posted by AmateurDrive View PostRatsastan vähän topcilla, kun moottorin vaihdosta puhutaan
Itselläni -06 325i N52b25 (218hp) koneella joka kuluttaa öljyä, joten jossain kohtaa ehkä aika päivittää, mutta lähtökohtasesti purkamoilla tuota 2.5 konetta löytyy samoilla kilsoilla ja luultavasti samalla ongelmalla, joten millainen homma olisi saada N52B30 toimimaan kun niitä löytyy ja ilmeisesti ei oo tota m-rengas vaivaa niissä? Ajatuksena siis hommata toi 218hp versio harmaalla venankopalla. Meneekö plug and play kun vaan siirtää apulaitteet vanhasta ja onko moottorin ohjaus sama MS70, kuten jotkut sivustot väittää? Koneen vaihtaminen itsessään ei olisi mun mielestä paha rasti, oon joskus vaihtanu tehdaskunnostetun moottorin -07 TDCi transitiin kun oli männässä reikä, siihen verrattuna huomattavasti vähemmän purkamista mitä bemarin konetilaa kattoo. Eniten mietyttää vaan toi moottorinohjaus ja sähköt, en haluasi alkaa tehdä mitään viritelmiä muutoin toimivaan autoon. Ei taida 2.5 litrasesta edes olla (tai en oo löytäny) sitä uudempaa versiota ainakaan Ovokolta?
Muistaakseni jopa suuttimet oli samat n52b25 ja n52b30.
Comment
-
Originally posted by hewrii View Post
Moro! mistä sivuilta katselit?
Looking for a BMW 3 E90/91 SED/TOU (2005-2012) Engine Gasoline? Get OEM part "11 00 0 422 951" for model 2007. High quality, reliable, and available with quick delivery.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment