Ratsastan vähän topcilla, kun moottorin vaihdosta puhutaan
Itselläni -06 325i N52b25 (218hp) koneella joka kuluttaa öljyä, joten jossain kohtaa ehkä aika päivittää, mutta lähtökohtasesti purkamoilla tuota 2.5 konetta löytyy samoilla kilsoilla ja luultavasti samalla ongelmalla, joten millainen homma olisi saada N52B30 toimimaan kun niitä löytyy ja ilmeisesti ei oo tota m-rengas vaivaa niissä? Ajatuksena siis hommata toi 218hp versio harmaalla venankopalla. Meneekö plug and play kun vaan siirtää apulaitteet vanhasta ja onko moottorin ohjaus sama MS70, kuten jotkut sivustot väittää? Koneen vaihtaminen itsessään ei olisi mun mielestä paha rasti, oon joskus vaihtanu tehdaskunnostetun moottorin -07 TDCi transitiin kun oli männässä reikä, siihen verrattuna huomattavasti vähemmän purkamista mitä bemarin konetilaa kattoo. Eniten mietyttää vaan toi moottorinohjaus ja sähköt, en haluasi alkaa tehdä mitään viritelmiä muutoin toimivaan autoon. Ei taida 2.5 litrasesta edes olla (tai en oo löytäny) sitä uudempaa versiota ainakaan Ovokolta?

Comment