Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53b25 käyntiongelmaa ja vikakoodien selvittelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misseli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2023
    • 89
    • Keski-Pohjanmaa

    N53b25 käyntiongelmaa ja vikakoodien selvittelyä

    Joo elikkäs talviseisonnan jälkeen otettu ajoon ja hetken se toimi normaalisti, sitten taas rupes bemari oireilemaan. Nykii ja sytyttää moottorinvikavaloa vikakoodeja löytyi 2a2c, 2c3c ja 2a99. Osaisiko joku selventää mihin nämä koodit viittaa ja mistä rupeaisi vikaa etsimään? Kiitokset jo etukäteen!
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2773
    • Tampere

    #2
    Seoksista, lambdoista ja kampiakselin asennosta. Varmista alkuun että tulpat ja puolat ovat varmasti kunnossa ja sitten huomiota muuallekin. Yksittäiset vikakoodit eivät välttämättä kohdista niiden taustasyytä loogisesti, joten moottorin toimintaa olisi järkevintä tarkastella kokonaisuutena.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Misseli
      Bimmer Rookie
      • Sep 2023
      • 89
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Ok. täytyy melkein koittaa tulppia ensimmäisenä vaihtaa vähän siltä kuulosti, ettei välttämättä aivan kunnolla kaikilla kävisi kun kaasuttaa tai sitten sekotan ku käy vähän huonosti. Öljykorkkiin tulee pikkusen imua onko se normaalia? Huohottimen kalvo viime kesänä vaihdettu sillon oli oireita vähän saman tyylisiä, mutta katosivat kalvon vaihdon jälkeen.

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 684
        • Uusimaa

        #4
        Löysin hyvän sivuston mihin syöttää noita koodeja https://bmwfault.codes/ niin sieltä tulee kuvaukset. Sen verran pitää katsoa että mistä yksiköstä koska sama koodi voi tarkoittaa eri yksiköissä eri asioita.

        Comment

        • Misseli
          Bimmer Rookie
          • Sep 2023
          • 89
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Joo rupesin äsken livedataa katselemaan inpalla ja lambdojen arvoja rupesin seuraamaan niin 1bankissa oli sitä 1.00 arvoa ja 2puolella !16 merkki ja punaisella arvot. Saako tästä nyt pääteltyä että se 2 lambda anturi on rikki ?

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2773
            • Tampere

            #6
            Looginen päättely aiempien vikakoodien ja livedatan perusteella.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Misseli
              Bimmer Rookie
              • Sep 2023
              • 89
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Minkäslainen tulppa-avain tämmöseen sopii? Muistaakseni viime kesänä kokeilin, niin ei perus tulppahylsy sopinut kun oli liian iso halkaisijaltaan. Tuumasin tulpat samalla vaihdella kun kokeilee tuota lambdaa vaihtaa. Eikös se bank 2 lambda ole se takimmainen? Toivotaan että sen vaihdolla korjaantuisi. Toki en tiedä voiko johtua vielä jostain muustakin nuo bank 2 lambda-arvojen heittelyt, kun laittaa käyntiin pysyy pariskuntia normaalina arvot sitten rupeaa käymään huonommin ja menee kaikki arvot siltä lambdalta ihan perseelleen ja samat koodit ilmaantuu aina nollauksen jälkeen. ensimmäisenä tulee 2A2C ja sitten sen jälkeen myöhemmin vielä tuo 2C3C ja vikavalo palaa.

              Comment

              • Misseli
                Bimmer Rookie
                • Sep 2023
                • 89
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Laitan tähän kuvan vielä noista arvoista jos joku niistä paremmin jotain ymmärtäisi kun itse.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1915
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Misseli View Post
                  Minkäslainen tulppa-avain tämmöseen sopii? Muistaakseni viime kesänä kokeilin, niin ei perus tulppahylsy sopinut kun oli liian iso halkaisijaltaan. Tuumasin tulpat samalla vaihdella kun kokeilee tuota lambdaa vaihtaa. Eikös se bank 2 lambda ole se takimmainen? Toivotaan että sen vaihdolla korjaantuisi. Toki en tiedä voiko johtua vielä jostain muustakin nuo bank 2 lambda-arvojen heittelyt, kun laittaa käyntiin pysyy pariskuntia normaalina arvot sitten rupeaa käymään huonommin ja menee kaikki arvot siltä lambdalta ihan perseelleen ja samat koodit ilmaantuu aina nollauksen jälkeen. ensimmäisenä tulee 2A2C ja sitten sen jälkeen myöhemmin vielä tuo 2C3C ja vikavalo palaa.
                  Olisko tuossa N53:sa samat haasteet tulppa-avaimen osalta kuin N43:ssa?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Misseli
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2023
                    • 89
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Ilmeisesti samaa haastetta tässäkin
                    Last edited by Misseli; 19-04-2025, 09:28.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎