e91 käsijarru heittäytyi hankalaksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1339
    • Rovaniemi

    e91 käsijarru heittäytyi hankalaksi

    Käsijarru meinaa nyt koetella hermoja. Autoon on keväällä korjaamolla vaihdettu alkuperäiset käsijarrukengät, alkuperäiset linkut ja tarvike asennusjousisarja. Vaihdon jälkeen käsijarruhan piti kuin tauti mutta se laahasi niin että levy lämpesi jonkin verran. Säädin sitten itse muutamat napsut kenkiä löysemmälle katsastuksen jälkeen. Homma toimi jonkun aikaa mutta sitten alkoi satunnaisesti kuulua vinkumista tai rohinaa käsijarrusta koska se jäi vähän laahaamaan. Ja taas napsu kaksi kenkiä löysemmälle ja toimi jonkun aikaa kunnes nyt taas alkoi vikinää ja rohinaa kuulumaan käsijarrusta. Nyt on kuskinpuolen kengät supistettu tappiin asti ja silti jää välissä laahaamaan ja välissä ei. Käsijarru ei luonnollisesti pidä huonostikaan mutta silti joku hinkuttaa välissä. Kun rengas on ilmassa ja käsijarru päällä niin kuuluuko renkaan liikkua vapaasti eteen ja taakse aika paljonkin ennen kuin käsijarru lukittuu. Onko tuossa nyt vaijerit vaihtokunnossa vai mikä? Ja säädöt on tosiaan tehty kahva vapauttamalla.
    E91 lci 330xd.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5349
    • Pirkkala

    #2
    Se kahvan pään automaattisäätö on paholaisen keksintö.

    Eikai se vaan kirraa sieltä sitä nyt omia aikojaan?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1339
      • Rovaniemi

      #3
      Toinen on tieten että jos jarrukilpien kiinnitysreiät on heikossa hapessa että voiko se koko pakka päästä liikkumaan sen verran että jarrukenkä jää välillä hinkkaamaan joltakin reunalta rumpuun. Pystyykö näihin vaihtamaan jarrukilpiä halkaisemalla. Räjäytys kuvia kun katselin niin näytti niinkuin jarrukilvissä olisi joku erillinen keskiosa mihin jarrrukengät tulee kiinni. Osassa kuvia sekin on halkaistu ja osassa ei. Ei kyllä korjaamolla mitään maininnut että kilvet olisi huonossa kunnossa mutta se nyt ei kerro vielä mitään
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16582
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Toinen on tieten että jos jarrukilpien kiinnitysreiät on heikossa hapessa että voiko se koko pakka päästä liikkumaan sen verran että jarrukenkä jää välillä hinkkaamaan joltakin reunalta rumpuun. Pystyykö näihin vaihtamaan jarrukilpiä halkaisemalla. Räjäytys kuvia kun katselin niin näytti niinkuin jarrukilvissä olisi joku erillinen keskiosa mihin jarrrukengät tulee kiinni. Osassa kuvia sekin on halkaistu ja osassa ei. Ei kyllä korjaamolla mitään maininnut että kilvet olisi huonossa kunnossa mutta se nyt ei kerro vielä mitään
        Automaattikiristuksestä en tiedä mutta kilvet osaa olla huonona, ainakin mersun ja bemarin vika.

        Comment

        Working...
        X