325i jarrulevyt kierot edessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AmateurDrive
    Bimmer Rookie
    • Mar 2024
    • 40
    • Ylä-Savo

    325i jarrulevyt kierot edessä?

    Ongelmana ollu siis tärinä rattiin jarruttaessa ja on pahentunut nyt tärisee jo jos yli 80 vauhdista jarruttaa. Luonnollisesti voisi kuvitella että etulevyt kierot, se vaan ihmetyttää kun ne oli merkkihuollossa uusittu ihan hiljattain ja kun auton hommasin vuosi sitten niin näyttivätkin kuin pakasta vedetyiltä. Aika äkkiä siis menneet kieroiksi Sekin jännä että ei oo laahannnu eikä vieläkään jarrut laahaa, kuumene tai haise ajon jälkeen, että mikä hitto ne saanu kieroksi noin lyhyessä ajassa? Yleensä mulla ollu muissa rotteloissa halpojaki levyjä eikä oo menneet kieroon ku vaan satula ollut tip top ja liukutapit sekä palan päät rasvattu huolella.

    Kysymys nyt kuuluu minkä brändin levyt tonne kannattais laittaa, kun kalliimmista ilmesesti Brembo on silti laadultaan.. huono, joten mitä tilalle? Ja onko näissä satulan tiivisteviat yleisiäkin eli pitäiskö samalla silti purkaa satulat ja laittaa uudet tiivarit männälle ja pölysuojakumi vaikka päälle päin satulat näyttää nekin kun pakasta vedetylle. Autohan on 18 vuotta vanha ja ajettu 196tkm. Jarruletkut on jo uusittu edellisen omistajan aikana.
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 4258
    • Finnland

    #2
    Heittokellolla tarkistus vois olla paikallaan?
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1257
      • Tampere

      #3
      Tarkistaisin myös reaktiotangot ja alatukivarret että varmasti ehjät. Ratin tärinään viittaa toki vahvemmin kierot levyt.
      mutta noilla kilsoilla luulis rektiovarsien puslien olevan jo ehtoolla.
      E39 523i
      i3

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4258
        • Finnland

        #4
        Originally posted by asse21 View Post
        Tarkistaisin myös reaktiotangot ja alatukivarret että varmasti ehjät. Ratin tärinään viittaa toki vahvemmin kierot levyt.
        mutta noilla kilsoilla luulis rektiovarsien puslien olevan jo ehtoolla.
        Kyllä. Jostain syystä oletin ettei väljyyksiä olisi, mutta tosiaan jos on alkuperäistä palikkaa, niin reaktiotankojen puslat ovat varmasti jo tuossa vaiheessa erittäin väsyneet tai jopa halkeilleet ja myös välyksiä on mahdollistä löytää.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • AmateurDrive
          Bimmer Rookie
          • Mar 2024
          • 40
          • Ylä-Savo

          #5
          Kiitokset vinkeistä

          Joo, en oo vielä alustan niveliä tutkinu, mutta täytyy ottaa syyniin noi reaktiotangot. Tosta puslien uusinnasta taitaa vaan seurata ikävä tai ainakin hintava kierre, kun auton joutuu käyttämään kulmien säädössä uusien osien asennuksen jälkeen ja taas todennäkösesti särkyy jotain kun säätöjä lähdetään murjomaan auki...plus jännitys millanen autosta tulee ajaa kulmien säädön jälkeen

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16448
            • Leppävirta

            #6
            98,9% varmuudella reaktiotangon puslat.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5350
              • Pirkkala

              #7
              99,9% varmuudella levyt ovat kierot. Huonot reaktiotangon puslat vaan voimistaa tärinää.

              Vielä ei ole tullut vastaan autoa jossa tärinän alkulähde olisi puslat...

              Tärisijöitä on tullut saatettua kuntoon kymmeniä, levyjen vaihdolla.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 517
                • Kouvola

                #8
                Omassa e92:ssa kevyt jarrutus sai ratin woblaamaan (ei tärisemään), kun lisäsi jarrupainetta woblaus asettui. Silloin oli reaktiotankojen puslat loppu ja vaihtamalla parani. Nehän voi testata ihan renkaasta pöyrittämällä nitkuttelemalla kohtuu voimalla eestaas, jos puslat on ihan loppu koko rengas liikkuu selvästi eestaas.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • AmateurDrive
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2024
                  • 40
                  • Ylä-Savo

                  #9
                  Joo siis mun tapauksessa toi tärinä rattiin vaan voimistuu mitä kovemmin jarrua painaa ja lisäksi jarruteho tuntuu heikommalta kuin ostohetkellä ja jopa mun V6 Omegan jarrut tuntuu timmimmiltä tällä hetkellä Kun katoin aiemmin tossa just etujarrulevyjä, niin niissä on sellasia mustia pilkkuja (ei kuitenkaan sinisiä raitoja joita laahaus tekisi), joita tulee ilmesesti juuri huonolaatuisiin levyihin, tosin en tiedä minkä valmistajan laikat tähän on liikkeessä aikanaan laitettu, se kun ei käy huoltokirjasta ilmi..

                  Comment

                  Working...
                  X