M47n2 kulutus + vedon puute

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bm-w
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 307
    • Oulu

    #1

    M47n2 kulutus + vedon puute

    Elikkä m47n2 + automaatti. Alle 2000rpm ei tapahdu juuri mitään mutta kun kierrokset menee tuon yli niin oikein repäsevällä tavalla lähtee vetämään.

    Satunnaisesti antaa maffille koodia 3FF0 (P3263) Air Mass Flow Sensor.

    Kokeiltu toisella maffilla ja arvot ok. Ahtopaineet ok.
    Egr on deletoitu.


    Huomannut myös että on korkea kulutus, maantien ajossa keskikulutus noin 7 litraa.

    Laatikko ehkä käyttäytyy oudosti? Päästää kaasun niin kierrokset tipahtaa heti tyhjäkäynnille.. Normaalia?

    Vinkkejä/neuvoja?
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2417
    • Vantaa

    #2
    Ahtovuoto esim.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Bm-w
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 307
      • Oulu

      #3
      On silmämääräsesti tutkittu ja kuunneltu, vuoto on kyllä pieni jos vuotaa. Voisihan sen vielä paineistaa ja katsoa vuotaako.

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2417
        • Vantaa

        #4
        Kannattaa tosiaan painestaa. Toimiiko paremmin jos MAF:in piuha irti? Liikkuuko ahtimen alipaine säätö testerillä normaalisti?
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 789
          • Uusimaa

          #5
          Taitaa olla sähkösäätöinen turbo tuossa, mutta sama se millä liikkuu.. jos säätö jumittaa niin voi aiheuttaa ongelmia. Joku on saanut 3ff0 koodin katoamaan akun vaihdolla: https://www.bimmerforums.co.uk/threa...attery.414017/

          Comment

          • Bm-w
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 307
            • Oulu

            #6
            Toimii huonommin jos mafin irroittaa. Noin kerran viikkoon saattaa tuo vikakoodi tulla kiihdyttäessä. Lähtee nollaamalla aina pois.

            Testerillä ei oo turboa testattu mutta virrat päälle laittaessa liikkuu/sulkeutuu. Turbo myös purettu ja puhdistettu vähän aikaa sitten.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2417
              • Vantaa

              #7
              Mikäs dpf:n tilanne jos sellaista edes on?
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Bm-w
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 307
                • Oulu

                #8
                Dpf on kunnossa, ainakin arvojen mukaan. Eilen paineistin ahtolinjat, ei vuotoja. Ehkä vähän heikonlaisesti tuli ilmaa toisesta päästä mutta eipä se reipas 2bar nyt hirveästi puhallakkaan millä järjestelmää paineistin. Lähinnä mietin jos cooleri onkin jollain ilmeellä tukossa.

                Turbosta kun tuli puhe, siivissä hyvin hennot jäljet, mutta en usko niiden tähän vaikuttavan? Ei vihellä tms normaalista poikkeavasti ja ahtaa sen mitä pyydetään.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2417
                  • Vantaa

                  #9
                  Seuraako päahdot pyyntöjä myös alle 2k? Maffit kuluvia osia, ei varmaan pahitteeksi hankkia uusi Hitachi/Bosch. Ainakin vag tuotteissa alavääntö palautui selvästi.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Bm-w
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 307
                    • Oulu

                    #10
                    Täytyy se katsoa kun en nyt varmaksi voi sanoa. Kokeiltu toisesta autosta maffia joka pelaa oikein + yhdellä toisellakin. En usko että vika olisi siinä.

                    Comment

                    Working...
                    X