Joo juuri kävin ajamassa 600km, pääasiassa 100km/h. Laskettu kulutus 7.2 litraa. Jarrut kattellin ensimmäiseksi, ei laahaile. Toisella pihassa olevalla m47 pääsee matkassa 6 litraan ja jopa alle.
M47n2 kulutus + vedon puute
Collapse
X
-
-
Originally posted by Bm-w View PostVedon puute johtui siipien säätömoottorin pielessä olevasta esisäädöstä. Korkea kulutus vaivaa vieläkin, täytyy suuttimet kattoa ensalkuun vaikka nyt kyllä muuten pelaa ongelmitta.
E83 M47 150hp manuaalina on tehtaan ilmoittamana 7,2 keskikulutus, ihan näin statistiikkana. 450 tonnia ajettuna tuntuis menevän aika pitkälti tonne.
Menee melko vähällä 80km/h matkaa rulluuttaen sitten vertailuna 5-5,5l näytellen.
Comment
-
Sekajossa näyttää 8.5 pyörivän keskikulutus.
Kellon esisäätöön alla hyvä video.
Comment
-
Originally posted by Bm-w View PostVedon puute johtui siipien säätömoottorin pielessä olevasta esisäädöstä. Korkea kulutus vaivaa vieläkin, täytyy suuttimet kattoa ensalkuun vaikka nyt kyllä muuten pelaa ongelmitta.
Comment
-
Joko se tulee ylimääräinen kulutus tulee ulos putkesta palamattomana tai kuluu lämpönä johonkin. Onko moottorin ja vaihdelaatikon lämmöt millaisia? Ehkä kone käy liian kylmänä, ylimääräinen lämpö karkaa syylarin kautta harakoille? llmansuodatin ok?Last edited by Rattiukko; 16-09-2025, 12:43.
Comment
-
Näinpä. Moottorin lämmöt on ok. Täytyy laatikon lämmöt katsoa jos näistä sellasen saa esille.
Koviten epäilen suuttimia, niistä ei ole mitään tietoa. Toki nyt sen verran ettei ihan hajalla ole kun käynnistyy, käy hyvin tyhjäkäyntiä ja nyt myös kulkupuoli ok.
Comment
-
Kusevat suuttimet vetää aika äkkiä DPF:n tukkoon. Suuttimien korjausarvot? Vieläkö siitä maffista tulee vikakoodia? Seuraako ilmamassat pyydettyä? Noen määrä dpf:ssä? EGR tukittu laipalla vai ohjelmallisesti vaan otettu pois?Last edited by VilleP; 16-09-2025, 21:32.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Pitää nuo suuttimien arvot käydä luetuttaan ja samalla katsoa ilmamassat uudestaan. Maffin vikakoodit loppu siihen kun sai vedot takas kellon säädöllä.
Nokimassan oli lähes nollaa juuri polton jälkeen ja tuhkamassa 8.61g.
Egr ohjelmoitiin pois. Ei tukittu, mutta sen verran katoin että venttiili on kiinni.
Comment
Comment