Eli pystyykö vm. -06 E90 325i:n mittaristoon esim. Bimmercodella koodaamaan näkyviin moottorinlämmön? Sehän kyllä löytyy hidden menusta ja Bimmerlinkillä sen näkee myös, mutta saako sitä koodattua tuohon BC-valikkoon jollon olisi hieman helpompaa, tai ainakin nopeampaa, tarkkailla ajon aikanakin?
Vedenlämpötilan koodaaminen mittaristoon BC-näyttöön...?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Mittariston ohjelmistoa pitäisi muuttaa, joten se on mikä on.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Ei vastaa kysymykseesi, mutta videolla öljynlämpömittarin koodailua E9x kulutusmittariin (kuten osassa malleista on vakiona).E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Kysymyksenä oli moottorin lämpötila. Öljyn lämpötila on siihen oikein hyvä mittari.Originally posted by Petri.Kekkonen View Posthttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=hLBj-Vuc7Xw
Ei vastaa kysymykseesi, mutta videolla öljynlämpömittarin koodailua E9x kulutusmittariin (kuten osassa malleista on vakiona).E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Sulla on ilmeisesti N53 keulalla. Muistaakseni siinä(kin) on normaali jäähdytysnesteen lämpötila poikkeuksellisen korkea. Se voi nousta yli 110C ja se on vielä normaalia.Originally posted by AmateurDrive View PostEli pystyykö vm. -06 E90 325i:n mittaristoon esim. Bimmercodella koodaamaan näkyviin moottorinlämmön? Sehän kyllä löytyy hidden menusta ja Bimmerlinkillä sen näkee myös, mutta saako sitä koodattua tuohon BC-valikkoon jollon olisi hieman helpompaa, tai ainakin nopeampaa, tarkkailla ajon aikanakin?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Itse asiassa N52 on tässä eli kanavaruisku vielä. Moottorilämpöjen kanssa ei ole tosiaan ollut ongelmia tai ylikuumenemista toistaiseksi, lähinnä siksi haluaisin seurata hellepäivinä varsinkin että näkisi ennen moottorin sammutusta lämmöt, ettei tule sammutettua liian kuumana vaan ehtisi kone parkissa jäähtyä. Vai oliko näissä niin älykäs toi systeemi että sähkönen vesipumppu ymmärsi kierrättää nestettä vähän aikaa sammutuksen jälkeenkin?
Comment
-
Kuinka paljon on vaparissa väliä veden lämmöillä, jos ei ole mitenkään mahdottoman korkeat? Eikö se ole lähinnä turbo, joka voisi ottaa itseensä, jos jäähdytys lakkaa, kun turbo on kuuma?Originally posted by AmateurDrive View PostItse asiassa N52 on tässä eli kanavaruisku vielä. Moottorilämpöjen kanssa ei ole tosiaan ollut ongelmia tai ylikuumenemista toistaiseksi, lähinnä siksi haluaisin seurata hellepäivinä varsinkin että näkisi ennen moottorin sammutusta lämmöt, ettei tule sammutettua liian kuumana vaan ehtisi kone parkissa jäähtyä. Vai oliko näissä niin älykäs toi systeemi että sähkönen vesipumppu ymmärsi kierrättää nestettä vähän aikaa sammutuksen jälkeenkin?
EDIT. Mutta eikö näissä tosiaan sähköinen pumppu osaa tarvittaessa kierrättää vettä sammuttamisen jälkeenkin?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Bmw:n kyseessä ollen en luottaisi tuohon pumppuun yhtään, tosin ei kai nämä vehkeet vielä e93 aikakaudella ihan romuja olleet...Originally posted by E39-530A View Post
Kuinka paljon on vaparissa väliä veden lämmöillä, jos ei ole mitenkään mahdottoman korkeat? Eikö se ole lähinnä turbo, joka voisi ottaa itseensä, jos jäähdytys lakkaa, kun turbo on kuuma?
EDIT. Mutta eikö näissä tosiaan sähköinen pumppu osaa tarvittaessa kierrättää vettä sammuttamisen jälkeenkin?
Comment
-
Taitaa tuo mainitsemani ominaisuus koskea koko N-sarjaa.Originally posted by AmateurDrive View PostItse asiassa N52 on tässä eli kanavaruisku vielä. Moottorilämpöjen kanssa ei ole tosiaan ollut ongelmia tai ylikuumenemista toistaiseksi, lähinnä siksi haluaisin seurata hellepäivinä varsinkin että näkisi ennen moottorin sammutusta lämmöt, ettei tule sammutettua liian kuumana vaan ehtisi kone parkissa jäähtyä. Vai oliko näissä niin älykäs toi systeemi että sähkönen vesipumppu ymmärsi kierrättää nestettä vähän aikaa sammutuksen jälkeenkin?
In after-sales material, BMW AG mentions, that thermal management of N series is directed by DME. There are several work modes: mapped: with lowered temperature – around 80 oC; high power: temperature around 95 oC; normal: temperature around 105 oC; eco mode: temperature around 112 oC. All these modes are […]
Et taida luottaa siihen että insinöörit olisivat hyvän suunnitelleet.
Minä kyllä luottaisin siihen että hälytykset tulee, jos siihen on aihetta ja että auton voi pysäyttää ajosta. Toki jos epäilee, niin sen viimeisen kilometrin voi hissutella, niin ei synny enempää lämpökuormaa. Sekin tosin taitaa olla tuon linkkaamani artikkelin perusteella vähän kaksiteräinen miekka. Kun juuri silloin DME saattaa antaa eco moodissa jäähdytysnesteen lämmetä ja jäähdyttää vasta kun tarvitaan tehoja.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
👍 1Comment
-
Joo siis mulla on ollu sellanen uskomus että kannentiiviste saattaa helpommin palaa jos sammuttaa kovin kuumana moottorin, mut toi on vaan sellanen kuulopuheen tasonen juttu, eli en osaa varmistaa faktaksi
Comment
-
-
Comment