Alkaa tulemaan ajankohtaiseksi vaihtaa xenon-polttimot uusiin e90. Onko kukaan tehnyt vaihtoa irrottamatta pyöriä ja lokasuojan kaarta? Miten homma onnistuu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e90 xenon polttimon vaihto
Collapse
X
-
Käytänpä tästä hyvän, jo aloitetun threadin hyväkseni...
Eli auto on E91 ja lähivalot ovat xenonit ja kaukovalot halogeenit. Pitäisi vissiin vaihtaa molemmat Xenon-polttimot, ja parkkien polttimot (toinen jo palanut). Samoilla purkutöillä voisi vaihtaa tietysti kaikki polttimot. Eli kolme kysymystä:
- Mikä on lähivalo-xenon-polttimon tyyppi, ja mistä ne saa nykyään edullisimmin? Ja mikä olisi hyvä kelvin-lukema, jos haluaa saada aavistuksen valkoisempaan suuntaan kuin alkuperäinen?
- Onko kaukovalon polttimo mallia H7 ? Ja mikä polttimo tarjoaa näinä pimeyden aikoina sen parhaan kirkkauden?
- Saako parkkivalon lamppuja muualta kuin merkkitiskiltä (a`35 euroa). Jos saa, niin millähän nimellä niitä pitäisi kysyä varaosakaupan tiskiltä?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKäytänpä tästä hyvän, jo aloitetun threadin hyväkseni...
Eli auto on E91 ja lähivalot ovat xenonit ja kaukovalot halogeenit. Pitäisi vissiin vaihtaa molemmat Xenon-polttimot, ja parkkien polttimot (toinen jo palanut). Samoilla purkutöillä voisi vaihtaa tietysti kaikki polttimot. Eli kolme kysymystä:
- Mikä on lähivalo-xenon-polttimon tyyppi, ja mistä ne saa nykyään edullisimmin? Ja mikä olisi hyvä kelvin-lukema, jos haluaa saada aavistuksen valkoisempaan suuntaan kuin alkuperäinen?
- Onko kaukovalon polttimo mallia H7 ? Ja mikä polttimo tarjoaa näinä pimeyden aikoina sen parhaan kirkkauden?
- Saako parkkivalon lamppuja muualta kuin merkkitiskiltä (a`35 euroa). Jos saa, niin millähän nimellä niitä pitäisi kysyä varaosakaupan tiskiltä?
Lähixenon on mallia D1S. Ostin itse aikoinaan edullisesti nimimerkiltä M Power.
Ohjekirja ei muuta kerro kuin H7, tarkoittanee sekä lähi- että kaukovaloja, jos molemmat halogeenit, lähixenonien tapauksessa vain kaukovaloja.
Jotkut firmat myyvät ainakin ledilamppuja etuparkkeihin. Itse ostin sellaiset ja taisivat olla yhteensä sen hintaiset kuin merkkitiskillä yksi. Kirkkaus oli tosin hienoinen pettymys. Jos mahdollista, kokeile kunnon 12V virtalähteen kanssa uutta ja vanhaa parkkilamppua ja vertaa. Itse huomasin jo siinä vaiheessa, että lediamppu oli himeämpi. Se ehjänä ollut alkuperäinen parkkilamppu oli yllättävän kirkas (sokaiseva). Mutta angel eyes-tsydeemi vissiin hukkaa suurimman osa valosta jonnekin umpion syövereihin.
Tuossa vielä lisää aiheesta:
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Mitenkäs kun tuolta euro1supplylta saisi tilattua 35 wattisen sijasta 55 wattisen? Muuttuuko jo silmiinpistävän kirkkaaksi, jos laittaisi 55W 5000k -polttimot lähivaloille? Tai seuraako muita ongelmia?
Ja minkälaisia ongelmia seuraa, jos tyrkkäisi pitkien halogeenien tilalle H7-kannalla olevan xenon-muutossarjan? Mainostavat tuolla, että setin saisi can-bus-proofina? Toimisikohan tämä viritys? Vai voisiko jopa auton valomodulin ohjelmoida xenoneja tukevaksi?
Comment
-
-
Ymmärtääkseni 55W xenon-polttimo vaatii kaverikseen myös sille sopivan ballastin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMitenkäs kun tuolta euro1supplylta saisi tilattua 35 wattisen sijasta 55 wattisen? Muuttuuko jo silmiinpistävän kirkkaaksi, jos laittaisi 55W 5000k -polttimot lähivaloille? Tai seuraako muita ongelmia?e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
Comment