Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 xenon polttimon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    e90 xenon polttimon vaihto

    Alkaa tulemaan ajankohtaiseksi vaihtaa xenon-polttimot uusiin e90. Onko kukaan tehnyt vaihtoa irrottamatta pyöriä ja lokasuojan kaarta? Miten homma onnistuu?
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Ainakin yksi ohje mutta tuossa otetaan kyllä lokarit irti..

    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Käytänpä tästä hyvän, jo aloitetun threadin hyväkseni...

      Eli auto on E91 ja lähivalot ovat xenonit ja kaukovalot halogeenit. Pitäisi vissiin vaihtaa molemmat Xenon-polttimot, ja parkkien polttimot (toinen jo palanut). Samoilla purkutöillä voisi vaihtaa tietysti kaikki polttimot. Eli kolme kysymystä:

      - Mikä on lähivalo-xenon-polttimon tyyppi, ja mistä ne saa nykyään edullisimmin? Ja mikä olisi hyvä kelvin-lukema, jos haluaa saada aavistuksen valkoisempaan suuntaan kuin alkuperäinen?

      - Onko kaukovalon polttimo mallia H7 ? Ja mikä polttimo tarjoaa näinä pimeyden aikoina sen parhaan kirkkauden?

      - Saako parkkivalon lamppuja muualta kuin merkkitiskiltä (a`35 euroa). Jos saa, niin millähän nimellä niitä pitäisi kysyä varaosakaupan tiskiltä?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 938
        • Espoo

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Käytänpä tästä hyvän, jo aloitetun threadin hyväkseni...

        Eli auto on E91 ja lähivalot ovat xenonit ja kaukovalot halogeenit. Pitäisi vissiin vaihtaa molemmat Xenon-polttimot, ja parkkien polttimot (toinen jo palanut). Samoilla purkutöillä voisi vaihtaa tietysti kaikki polttimot. Eli kolme kysymystä:

        - Mikä on lähivalo-xenon-polttimon tyyppi, ja mistä ne saa nykyään edullisimmin? Ja mikä olisi hyvä kelvin-lukema, jos haluaa saada aavistuksen valkoisempaan suuntaan kuin alkuperäinen?

        - Onko kaukovalon polttimo mallia H7 ? Ja mikä polttimo tarjoaa näinä pimeyden aikoina sen parhaan kirkkauden?

        - Saako parkkivalon lamppuja muualta kuin merkkitiskiltä (a`35 euroa). Jos saa, niin millähän nimellä niitä pitäisi kysyä varaosakaupan tiskiltä?
        Itsellä oli vastaava homma vuosi sitten (pl. kaukovalot), joten:

        Lähixenon on mallia D1S. Ostin itse aikoinaan edullisesti nimimerkiltä M Power.

        Ohjekirja ei muuta kerro kuin H7, tarkoittanee sekä lähi- että kaukovaloja, jos molemmat halogeenit, lähixenonien tapauksessa vain kaukovaloja.

        Jotkut firmat myyvät ainakin ledilamppuja etuparkkeihin. Itse ostin sellaiset ja taisivat olla yhteensä sen hintaiset kuin merkkitiskillä yksi. Kirkkaus oli tosin hienoinen pettymys. Jos mahdollista, kokeile kunnon 12V virtalähteen kanssa uutta ja vanhaa parkkilamppua ja vertaa. Itse huomasin jo siinä vaiheessa, että lediamppu oli himeämpi. Se ehjänä ollut alkuperäinen parkkilamppu oli yllättävän kirkas (sokaiseva). Mutta angel eyes-tsydeemi vissiin hukkaa suurimman osa valosta jonnekin umpion syövereihin.

        Tuossa vielä lisää aiheesta:
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          #5
          4300k on kuulemma valkeinta mitä saa. sen alle keltastuu ja yli alkaa sinertämään.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            #6
            Mitenkäs kun tuolta euro1supplylta saisi tilattua 35 wattisen sijasta 55 wattisen? Muuttuuko jo silmiinpistävän kirkkaaksi, jos laittaisi 55W 5000k -polttimot lähivaloille? Tai seuraako muita ongelmia?

            Ja minkälaisia ongelmia seuraa, jos tyrkkäisi pitkien halogeenien tilalle H7-kannalla olevan xenon-muutossarjan? Mainostavat tuolla, että setin saisi can-bus-proofina? Toimisikohan tämä viritys? Vai voisiko jopa auton valomodulin ohjelmoida xenoneja tukevaksi?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7434
              • Oulu

              #7
              Ymmärtääkseni 55W xenon-polttimo vaatii kaverikseen myös sille sopivan ballastin.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Mitenkäs kun tuolta euro1supplylta saisi tilattua 35 wattisen sijasta 55 wattisen? Muuttuuko jo silmiinpistävän kirkkaaksi, jos laittaisi 55W 5000k -polttimot lähivaloille? Tai seuraako muita ongelmia?
                Joudut samalla vaihtamaan myös ballastit, sillä alkuperäiset ballastit ei tule kestämään 55W:n polttimoilla....
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎