Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 320d piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepe1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 27
    • Vantaa

    E90 320d piristäminen

    Tervehdys! Olisi tarkoitus hieman piristää 320d (163hp), koska nykypollet eivät tunnu enään kovin reippaille....

    Löytyisikö keltään tuoretta kokemusta esim ko mallin lastutuksesta ja siitä missä sellainen kannattaisi toteuttaa? Lähinnä kokemukset toiminnallisuudesta, luotettavuudesta, kulutuksesta, päästöistä jne kiinnostaisivat. Ja mitäs jos auton haluaa palauttaa ennalleen, onnistuuko ja onko kalliskin juttu? Tiedän, että haulla löytyy jotain, mutta mitkä olisi ne viimeisimmät suositukset?
    e60 530dA M-Sport LCI
    e91 330dA
    e90 320da
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #2
    Karalan ohjelman muutos kaikista järkevin noin 700€. Säätö tapahtuu penkissä.

    Vakio 320d 120 kW/163 hv 340 Nm säädetty 155 kW/212 hv 480 Nm
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      #3
      Karala tai Harinen...kumpi sitten onkaan lähempänä.Molemmilla sama metodi ja pitkälle samanlaiset softat...
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Tepe1
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 27
        • Vantaa

        #4
        Kuulostaa hyvältä ja kiitos vinkeistä!

        Onko kellään tietoa kuinka paljon suorituskyky paranee esim tällä 212hv ja 480nm tehon nostolla? Yritin netistä kaivella, mutta ei äkkiseltään osunut silmään. Tällä tiedolla ei sinänsä ole merkitystä, mutta olisihan se kiva tietää teoriassa
        e60 530dA M-Sport LCI
        e91 330dA
        e90 320da

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          laitetaas tähän jatkokysymystä... onko 320:n automaattilaatikko sama kuin 330:ssä? että miten mahtaa kestää tuollaisen teho/vääntö lisäyksen?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1241
            • Pori

            #6
            Ja seuraava jatkokysymys: Miten 6-vaihteinen manuaali, aski varmasti kestää mutta miten mahtaa olla kytkimen laita?
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Kaikki riippuu ajotavasta, mutta kyllä ne kestää kun moottori säädetään kunnolla eikä lähdetä luottaa ihan kaikkiin ohjelmiin mitä markkinoilla on. Googlesta etsimällä varmaan löytyy kytkimen ja asetelman koko/tuote nro mistä voi jo päätellä että missä vastaavassa BMW:ssä on sama kytkin/asetelma ja ne max väännöt. Ehkä ongelmaa voi enempi esiintyä kaksoismassavauhtipyörästä, mutta tuskin siinkäkään kun asiasta tietävä hoitaa homman.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • marko l
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 192
                • Hirvensalmi

                #8
                Saako tuosta 163hv mallista noin paljon lastulla tehoa? 212hv 480nm? olen ostamassa 163hv ja tietenkin siihen on saatava lisää voimaa niinkun edellisiinkin autoihin

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by marko l View Post
                  Saako tuosta 163hv mallista noin paljon lastulla tehoa? 212hv 480nm? olen ostamassa 163hv ja tietenkin siihen on saatava lisää voimaa niinkun edellisiinkin autoihin
                  Kyllä siihen saa ja se kestääkin ihan normaalia käyttöä ja varsinkin jos on automaatti.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • exhaust
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 97
                    • Kuopio

                    #10
                    Paljonko olette saaneet penkissä tuloksesksi vakio 320d 163 hv myllystä?
                    Ennen optimointia siis. BMW:n ilmoitus optimistinen?
                    F10 530d -12

                    Comment

                    • marko l
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 192
                      • Hirvensalmi

                      #11
                      Ok joo automaatti on tämä meidän uusi kulkine.Tuntuu todella hiljaiselta kun tottui pari vuotta ajelee 09 wrx impulla jossa oli 3"ränni.Fin dieseliltä jo kyselin säätöä ja kertoi n 190-195hv n 400nm otettavan voimaa..
                      Last edited by marko l; 12-04-2013, 23:35.

                      Comment

                      • Raimo Miettinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 320

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Kyllä siihen saa ja se kestääkin ihan normaalia käyttöä ja varsinkin jos on automaatti.
                        Luin netistä, että ZF:n laatikolle (GA6HP19Z) olisi maksimiväännön suositus "vain" 400Nm. Siihen nähden tuo 480Nm kuulostaa aika paljolta.
                        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                        Comment

                        • Squamish
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 260
                          • HEL

                          #13
                          Automaattivaihteistosta puheen ollen, millainen ajettava on 320dA lastutuksen jälkeen? Tehoa ja vääntöä tulee paljon lisää, mutta miten tämä vaikuttaa auton luonteeseen? Olen kerran ajanut vakio 320dA:lla, ja siitä jäi päällimmäisenä mieleen nuhaisuuden tunne, johtuen varmaan lähinnä siitä että laatikko yrittää pitää kierrokset mahd. alhaisina. Tehollahan tuon luulisi korjaantuvan, onko näin?
                          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                            Luin netistä, että ZF:n laatikolle (GA6HP19Z) olisi maksimiväännön suositus "vain" 400Nm. Siihen nähden tuo 480Nm kuulostaa aika paljolta.
                            ZF:n specseistä minä löytänyt "vain" 450Nm.
                            Voi olla kyllä enemmänkin koska 325da:ssa sama laatikko ja konehan pitäisi bmw:n specsien mukaan antaa vääntöä tasan 400Nm... olisiko noin "rajoille" mitoitettu?

                            Itse kaivellut tietoa, kestääkö ko. laatikko softattua 325D:tä..?
                            Väännöt ja teho softattuna vielä vähän eri lukemissa....

                            Squamish!

                            Minun mielestäni nuhaisuuden tunne johtuu suurimmalta osin juurikin laatikon "oppimisominaisuudesta" ja tuosta taloudellisuusajattelusta jolloin pidetään mahdollisimman iso pykälä silmässä... sport- asentoa laatikossa käyttäen ja muutaman vedon jälkeen kun "auto huomaa" että nyt ajetaan... käyttäytyminenkin muuttuu aika paljon... Ihan vakiossakin.... softatuista ei kokemusta....
                            Mutta mielestäni pari kickdown kiihdytystä se vaatii, että auto "herää"... tosin ei tuo 320da mikään raketti ole.
                            Last edited by Nettipepe; 14-04-2013, 17:42.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Kale79
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 150

                              #15
                              Käytin oman kulkineen tuolla hyvinkäällä epd motorsportilla säädätettävänä.
                              Erittäin tyytyväinen olen. Liitteenä dynokäyrä
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎