Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 320d piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko l
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 192
    • Hirvensalmi

    #16
    Originally posted by Kale79 View Post
    Käytin oman kulkineen tuolla hyvinkäällä epd motorsportilla säädätettävänä.
    Erittäin tyytyväinen olen. Liitteenä dynokäyrä

    Hyvin on vääntöä

    Comment

    • marko l
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 192
      • Hirvensalmi

      #17
      No niin,nyt olisi findieselin kanssa alustavasti sovittu säätö aika tämän kuun lopulle

      Comment

      • Nyyppae
        Newbiemmer
        • Oct 2007
        • 8
        • Espoo

        #18
        Itse asentelin juuri Tuningkit Classic -boksin omaani. Pieni pelko on kyllä perseessä nyt, että millon se hajoaa On muutenkin tullut aina dissattua noita valmisbokseja ja edellisessä autossa joka oli 1.8T Seatti oli Motorbitillä dynossa tehty softa.

        Mutta lyhykäisen koeajolenkin jälkeen tuntuu todella hyvältä. Tuningkit lupaa tehoiksi 205hp/410nm, jota on kuitenkin vaikea arvioida miten se on toteutunut. Liikkuu kuitenkin täysin eri tavalla ja varsinkin pintakaasulla ajaessa tuntuu ihan siltä, kuin ajelis jopa 330D:llä. Eli näin pikaisten kokemusten perusteella ei moitittavaa, varsinkin kun asennuksessa meni vartti.

        Sitä en tarkkaan tiedä, että mitä noi tuollaset tehoboksit ylipäätään edes tekee. Koska boksi meni Common Railin johkin piuhaan kiinni, niin veikkaisin että se ainakin nostaa syötön paineita, ehkä? Jos jollain on parempaa tietoa niin saa valaista. Sekin olis kiva tietää, että muuttaako ahtopaineita minnekään.

        99€ sijoitukseksi aivan naurettavan simppeli tapa nostaa tehoja ja en nyt keksi miten kulkupuolen kannalta hirveästi hävisi dynossa tehdylle softalle. Sormet ristissä toivoen vaan, että auto kestää

        EDIT: Autohan on siis E91 320d -06 (9/2005) automaatti
        Last edited by Nyyppae; 28-06-2013, 20:05. Reason: typoja

        Comment

        • LAtee_
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 595
          • Espoo

          #19
          Ite tässä suunnittelen myös että pitäisi varmaan Hestecin lastu käydä hakemassa. Katotaa nyt et millanen toi ens palkka on nii sen perusteella
          F31 320iA M-sport LCI '17
          Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

          Comment

          • marko l
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 192
            • Hirvensalmi

            #20
            Oma kävi lauantaina findieselillä ja vakiona oli n 150hv ja 314nm.Säädön jälkeen n 185hv ja 377nm.Muuttui todella mukavaksi ajaa ja palvelu erittäin hyvää

            Comment

            • nun6
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 287
              • where the sun doesn't shine

              #21
              Originally posted by Nyyppae View Post
              Itse asentelin juuri Tuningkit Classic -boksin omaani.
              Mutta lyhykäisen koeajolenkin jälkeen tuntuu todella hyvältä. Tuningkit lupaa tehoiksi 205hp/410nm, jota on kuitenkin vaikea arvioida miten se on toteutunut. Liikkuu kuitenkin täysin eri tavalla
              Totta.

              Originally posted by Nyyppae View Post
              ja varsinkin pintakaasulla ajaessa tuntuu ihan siltä, kuin ajelis jopa 330D:llä.
              EDIT: Autohan on siis E91 320d -06 (9/2005) automaatti
              Tarua.
              Ero 330D:en on kuin yöllä ja päivällä. Nimenomaan pintakaasulla huomaa, että ollaan köyhiä ja ajellaan neloskoneella. Ennen kuin kierroksia (=ahtoja) kerätään, niin auto kulkee kuin täi tervassa. 330D tarjoaa käyttökelpoista voimaa aina.

              Comment

              • Nyyppae
                Newbiemmer
                • Oct 2007
                • 8
                • Espoo

                #22
                Originally posted by nun6 View Post
                Totta.



                Tarua.
                Ero 330D:en on kuin yöllä ja päivällä. Nimenomaan pintakaasulla huomaa, että ollaan köyhiä ja ajellaan neloskoneella. Ennen kuin kierroksia (=ahtoja) kerätään, niin auto kulkee kuin täi tervassa. 330D tarjoaa käyttökelpoista voimaa aina.
                No tottahan tuo, näin se varmaan meneekin. Mukavinta kuitenkin, että ero on tuntuva ja vääntöä on nyt selvästi paremmin jo alhaalta asti.

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 820

                  #23
                  Ja käyttökustannukset kaikki noin + 20-50% öljymääristä lähtien. Perus 320d osaa löytyy mistä vain, 330d lähinnä vain marmorilta ja hinta 30-100+.

                  Comment

                  • Alpo
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 24
                    • Pohojammaa

                    #24
                    Molemmista löytyy kokemusta

                    Originally posted by Juice View Post
                    Ja käyttökustannukset kaikki noin + 20-50% öljymääristä lähtien. Perus 320d osaa löytyy mistä vain, 330d lähinnä vain marmorilta ja hinta 30-100+.
                    Jos osat tilaa vaikkapa saksasta, niin hintaeroa ei oikeastaan ole. Öljyä siihen toki menee vähän enemmän, mutta se nyt ei kenenkään taloutta kaada. Marmorilta en ole ostanut kuin termostaatit ja jos en ihan väärin muista, niin ne oli about samanhintaiset oli sitten kone 2.0 tai 3.0.
                    Last edited by Alpo; 06-07-2013, 10:00.
                    V60 R-Design & CBR 1000rr
                    330D M-Sport '07 , E39...

                    Comment

                    • Ylkka
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 316
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Itse kävin omani lastuttamassa viikko sitten Seinäjoella, ajtechillä. Todella ammattitaitoista palvelua ja hinta/laatusuhde hyvä. Samalla lähti hiukkasuodatin pois. Uudestaan pitää vielä käydä vaan säädättämässä. Kun nyt oli ilmamassamittari hajalla. Pitää kirjoittaa tehoja sitten mitä tuli. Kun on uudelleen säädetty kunnolla.
                      Nyt Suzuki gsx-r
                      ex. e91 320d m-sport
                      ex.Bmw e46 330ia cäbi
                      ex.Mazda Rx-8
                      ex.Bmw e36 328i touring
                      ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                      Comment

                      • Jalippo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 55
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Kiitoksia vinkeistä, pitää olla tuonne yhteydessä.
                        BMW F10 530d xDrive M-sport

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Juice View Post
                          Ja käyttökustannukset kaikki noin + 20-50% öljymääristä lähtien. Perus 320d osaa löytyy mistä vain, 330d lähinnä vain marmorilta ja hinta 30-100+.
                          Ihan samalla tavalla saa osia, eikä se hintaerokaan ole kuin pari kolme kymppiä. Jonkun 535d:n levyt saattaa olla vähän hankalia saada tarvikkeena, mutta se nyt onkin ihan eri auto.


                          Comment

                          • Routa
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 607
                            • Halsua-Kokkola

                            #28
                            Onkohan näihin 163hv 320d koneisiin saatavana isompaa turboa suoraan vakion tilalle? :think Ei oikeen löydy netistä tietoa, samalla se vaihtuisi jos joskus joutuu uutta vaihtamaan.
                            NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                            EX: F20 M-Sport
                            Mondeo
                            E91 320D -07 AjTech power
                            E34 M5 Tipu
                            Muutama japsirottelo

                            Comment

                            • marko l
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 192
                              • Hirvensalmi

                              #29
                              Ainakin finturbolla olisi mahdollista laittaa isompi kun kyselin hintaa operaatiolle.Ei vaan tullu sitten lähdettyä vaihdattamaan kun 330d ostan lähiaikoina kuitenkin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎