Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92: Laakkonen maalasi auton difuusori samanväriseksi kuin auton väri!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    #76
    Originally posted by -KK- View Post
    Kyllä mullakin on käsitys, että saksassa todellakin tehdään huolto tunnollisesti. Kun hain oman auton saksasta, niin sain huoltovihkon mukana aikaisemmista huolloista muunmuassa mittausraporttia mitä olivat huollossa tehneet. Oli mitattu jarrupalat millimetrimitalla ja paperissa nimmarit jne.

    Suomessa ei (Herttoniemen) Laakkosella irtoa mitään muuta tietoa kuin laskussa eritellyt lukemattomat rivit. Alustan tarkistuskin maksoi niin paljon, että sillä rahalla ois ollut päivän pajalla oikeasti työn alla. Eikä mitään kommenttia. Ja tais mennä kuukauden sisään puslien vaihtoon etupäässä kun ratti vatkasi.

    Itteä myös vähän korpeaa huollossa se kun silloinkin pitää laskuttaa koodien lukemisesta vaikka luulisi tuon vaan helpottavan huolloin töitä kun näkee vaivattomasti onko jossain vikaa ja millaista. Nythän jää vissiin huolloissa kaikki täysin pimentoon jos ei tuota lukua erikseen tilaa. Vaikka olisi millanen huolto. Ymmärtäähän tavallaan tuon ettei mitään ylimääräistä nykypäivänä tehdä. Paitsi raitis-ilmasuodattimet vaihdetaan kyllä pyytämättäkin. Bensansuodatinta sitten ei yhessäkään huollossa, vielä tähän asti.

    Noh itehän noista maksaa. Moottoriöljyäkin saisi Lakkosen 7,5 litran hinnalla 16 litraa varaosaliikkeestä ja vielä jäisi vähän rahaakin yli.

    Kevennys loppuun vielä: "540" merkki takakonttiin maksaa 24 euroa ja se "i" -kirjain 9,39 euroa
    Kyllä ainakin meillä on tapana antaa asiakkaalle mainitsemasi BMW:n virallinen huoltokaavake aina huolloista.

    Kummallista jos näin ei ole joissain muissa merkkiliikkeissä.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      #77
      Originally posted by zakspeed View Post
      Kyllä ainakin meillä on tapana antaa asiakkaalle mainitsemasi BMW:n virallinen huoltokaavake aina huolloista.

      Kummallista jos näin ei ole joissain muissa merkkiliikkeissä.
      Herttoniemen Laakkosella olen teettänyt Öljy, I-, II- huollot ja muutamia kertoja remontteja sitten huoltojen välillä ja kaikissa ainoa paperi on ollut laskuerittely. Huoltovihkoon sitten toki niitä rukseja jarrunesteen vaihdosta yms.

      Mutta ei mitään tietoa vaikkapa jäähdytinnesteen mittauksesta, kuten saksassa. Tosin oletan, ettei tuo normityyliin täällä kuulu mihinkään huoltoon, jos ei sitä eriksen tilaa
      Last edited by -KK-; 03-09-2009, 21:18. Reason: typo

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #78
        Originally posted by jeps View Post
        Itekki tullu joskus ton teron kanssa juteltua ku sen mielestä oli "ok", että auto oli maalattu päin vittua ku ei ollu uus auto...
        Tämä tuntuu olevan ihan yleistä maalauksen "periaatteissa", koska puusilmäiset asiakkat eivät osaa vaatia sitä laatua, josta he todellisuudessa ammattilaiselle maksavat.

        Oma auto oli tammikuussa maalattavana keulasta ja toisesta kyljestä vakuutusyhtiön piikkiin ja perseelleenhän sekin meni. Työnjohdon mielipide asiaan oli, että jäljen ei tarvii olla priimaa, kun autokin on jo 12v vanha.
        Tähän päivään asti oon vääntänyt asian kanssa ja auto on ollut maalaamolla jo 6 tai 7 kertaa.
        Last edited by kaol; 03-09-2009, 21:38.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2000
          • Tampere/kainuu

          #79
          Originally posted by -KK- View Post
          Herttoniemen Laakkosella olen teettänyt Öljy, I-, II- huollot ja muutamia kertoja remontteja sitten huoltojen välillä ja kaikissa ainoa paperi on ollut laskuerittely. Huoltovihkoon sitten toki niitä rukseja jarrunesteen vaihdosta yms.

          Mutta ei mitään tietoa vaikkapa jäähdytinnesteen mittauksesta, kuten saksassa. Tosin oletan, ettei tuo normityyliin täällä kuulu mihinkään huoltoon, jos ei sitä eriksen tilaa
          Kuuluu jokaiseen huoltoon. Eli se eka sivu jossa mitataan jäähdytinnesteen pakkaskestävyys, jarrujen/renkaiden kulutuspinnat.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #80
            Originally posted by zakspeed View Post
            Kuuluu jokaiseen huoltoon. Eli se eka sivu jossa mitataan jäähdytinnesteen pakkaskestävyys, jarrujen/renkaiden kulutuspinnat.
            Tai siis kuuluisi kuulua.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7540
              • Jyväshyvä

              #81
              Originally posted by -KK- View Post
              Kyllä mullakin on käsitys, että saksassa todellakin tehdään huolto tunnollisesti.
              Tehdään vai...

              Näissä uudemmissa on se huono puoli että kun ajotietokone näyttää mitä pitää vaihtaa, sen ulkopuolella olevat hilppeet jää vaihtamatta...

              Mulla on ollu 3 kpl E61:iä ja missään niistä ei ollut moottorin ilmansuodatinta vaihdettu kertaakaan, ja olivat ostaessa ajettu 145-155 tkm,
              ja ikää 2-4 vuotta... Yhteen noista oli sentään pa-suodatin vaihdettu...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by kaol View Post
                Tämä tuntuu olevan ihan yleistä maalauksen "periaatteissa", koska puusilmäiset asiakkat eivät osaa vaatia sitä laatua, josta he todellisuudessa ammattilaiselle maksavat.

                Oma auto oli tammikuussa maalattavana keulasta ja toisesta kyljestä vakuutusyhtiön piikkiin ja perseelleenhän sekin meni. Työnjohdon mielipide asiaan oli, että jäljen ei tarvii olla priimaa, kun autokin on jo 12v vanha.
                Tähän päivään asti oon vääntänyt asian kanssa ja auto on ollut maalaamolla jo 6 tai 7 kertaa.
                Näköjään näin on. Oma auto oli ovessa olevan lommon takia maalattavana ja ihan vituilleenhan se meni. Sävy niin metsässä kun vaan voi olla, valkoinen auto. Maalarin selitys että 80% tulee sama väri ja kun auto on -92 niin mitä väliä. Oikeasti auto on -99 vaikka sillä ei pitäisi työnlaadullisesti olla mitään merkitystä. Eikä maalaus jälki muutenkaan ole priimaa vaikka on kuulema tosi hyvä maalari.

                Näköjään on koko auto maalattava kun ovi maalataan. Itse en ole maalauksen ammattilainen mutta eikö sitä muka oikeasti saada sävytettyä niin lähelle vanhaa väriä ettei sävyero näy oikeasti satojen metrien päähän.
                Last edited by Rockwell; 03-09-2009, 23:20.
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #83
                  Originally posted by Rockwell View Post
                  Näköjään näin on. Oma auto oli ovessa olevan lommon takia maalattavana ja ihan vituilleenhan se meni. Sävy niin metsässä kun vaan voi olla, valkoinen auto. Maalarin selitys että 80% tulee sama väri ja kun auto on -92 niin mitä väliä. Oikeasti auto on -99 vaikka sillä ei pitäisi työnlaadullisesti olla mitään merkitystä. Eikä maalaus jälki muutenkaan ole priimaa vaikka on kuulema tosi hyvä maalari.

                  Näköjään on koko auto maalattava kun ovi maalataan. Itse en ole maalauksen ammattilainen mutta eikö sitä muka oikeasti saada sävytettyä niin lähelle vanhaa väriä ettei sävyero näy oikeasti satojen metrien päähän.
                  Kunnon maalareilla on joka päävärisävystä vielä oma lisäsävykartta joten jos silmissä ei oo kovin paljon heittoa niin sävy saadaan täysin kohdalleen oli auto kuinka vanha tahansa.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Rockwell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 1713
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Kunnon maalareilla on joka päävärisävystä vielä oma lisäsävykartta joten jos silmissä ei oo kovin paljon heittoa niin sävy saadaan täysin kohdalleen oli auto kuinka vanha tahansa.
                    Sitähän minäkin.
                    BMW F31 330d M-Sport -13
                    ex. BMW F21 116i -13
                    ex. BMW 540i(g) Touring -01
                    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                    ex. BMW 316g -99
                    ex. BMW M5 Touring -92
                    ex. BMW 535i -91
                    ex. BMW M5 -91
                    ex. BMW 325i Touring -90

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #85
                      Joo, eli maalia ei voi noin vain sekoittaa pelkän värikoodin mukaan. Esim. kun itse maalautin puskurit, peilit ym. Lakeuden Autopalvelussa niin Bmw:n Titansilver koodilla tuli sen 20-30 sävyä josta n. 10 oli erittäin lähellä auton sävyä. Luonnonvalossa ulkona piti sit tehä ihan silmämääräinen vertailu auton sävyyn jotta tarkka sävy löyty joka sekin on vaikeaa koska ne väriliuskat on niin pienet. Siinä ehkä maalarin ammattitaito tulee esiin että osaa katsoa noita niin että tulee oikea. Omassa autossa en kyllä pysty näkemään mitään eroa uuden ja vanhan maalin sävyssä eli hienoa työtä teki Pasi.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Tomp_pa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 748
                        • Helsinki (e30 garage)

                        #86
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Kunnon maalareilla on joka päävärisävystä vielä oma lisäsävykartta joten jos silmissä ei oo kovin paljon heittoa niin sävy saadaan täysin kohdalleen oli auto kuinka vanha tahansa.
                        ja kun ei pidä paikkaansa . . .

                        Jos ja kun auto on vanha, on väri sävy haalistunut, ei auta mikään sävytys
                        a: auton lakkapinta on himmentynyt joka vääristää väriä
                        b: väreistä häviää ajan myötä tietyt sävyt, pahimpana punaisuus...

                        miten sävytät värin josta on "kuoleutunut" tiettyjä pikmenttejä pois?
                        kyllä sen lähelle saa, mahd. täysin samannäköiseksi muttei se sitä samaa väriä ole
                        jos oikeasti sitä aletaan katsomaan *(tarkasti, joka kulmasta, läheltä, kaukaa, erivaloissa) . . .

                        vaikka saisi värin täysin "samanväriseksi" luultavasti lakkapinnan kiilto muuttaa väriä niin
                        ettei se näytä samalta...

                        Lue: vaikka lakkaisi oven 15vuotta vanhasta autosta niin luultavasti se näyttää eriväriseltä kun viereinen osa johtuen lakkapinnan kiiltoasteesta.

                        kiitos. anteeksi offtopicista.

                        piste.
                        xXx

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #87
                          No kiilto tottakai on eri vanhassa ja uudessa lakkapinnassa. Siksi pitäiskin koko muu auto myllyttää korjausmaalauksen jälkeen, ja näin joskus toimitaankin yllätys yllätys.

                          Värit kyllä haalenee/muuttaa sävyään ajan saatossa ja siksi ammattitaitoinen maalari ei vedä sävyä randomina pintaan vaan tosiaan vertailee livenä autoon päin mahdollisimman lähelle osuvan sävyn. Jos maali on erittäin paljon muuttunut(mitä nyt ei aivan kymmenessä vuodessa tapahdu) ja värikoodin sävyskaala ei riitä niin sitten voidaan katsoa muita(yleis tms.) värikarttoja, tosin sellaisessa tilanteessa vois olla viisainta maalata koko auto.
                          Last edited by Thuppu; 04-09-2009, 09:58.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • masiaro
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 406

                            #88
                            Viikon alussa sain sähköpostin Laakkoselta jossa kerrottiin että joku difuusorin peitelista on saapunut. Eilen, keskiviikkona, tulin sinne ja he vaihtoivat difuusorin ja samalla asensivat peitelistan heti.

                            Vihdoinkin!

                            Comment

                            • Veiled
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 1130
                              • Helsinki

                              #89
                              no hyvä, että asia on vihdoinkin kunnossa. kyllä oli taas aika veemäinen keissi. hyvä laakkonen, hyvä

                              -V-
                              /// X6 35i AlpinWeiss ///

                              Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                              www.automatrix.fi

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #90
                                Edit ei mitään, siirsin parempaan topickiin
                                Last edited by böntti; 20-12-2013, 22:21.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎