Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 320dAT tiputtelee täyteen tankattuna
Collapse
X
-
itsellä sama vika, auto on 318d vm.2006.
Vika oli polttoainetankin huohotinputkessa, putki oli hankautunut rikki noin viisi senttiä tankin päästä. Putki on materiaaliltaan aika kovaa muovia ja aika ohutseinämäinen eli ei mikään ihme että se tärinästä tms. hankautuu jostain kohtaa rikki.
Se vuotaako putki on aika helppo tarkistaa, oikeanpuolinen takapyörä ja sisälokari pois niin putki on jo näkyvissä.
Putkenvaihto ei sinäänsä ollut paha urakka, 5-6h homma. Putken liitoskohta tankkiin on ahtaassa paikassa, vaihtoa varten tankki täytyy saada tiputettua muutama kymmentä senttiä alaspäin. Sen verran vinkiksi että tankin päässä putkessa on liitin mitä pitää painaa ja samalla vetää putkea ulospäin.
Ohjeet apinoin täältä:
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...E92___E93.html
Tässä näkyy räjäytyskuva tankista, tuo vuotanut huohotinputki oli nr.16 kuvassa.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E9...ounting_parts/
Comment
-
-
Täällä taitaa olla jossain myös reikä. Takapyöränkotelo tuoksahtaa polttoaineelle eikä tankinkorkki enää avatessa suhahda.
Ei toki kastele vielä mitään, ei ainakaan maanantaina kun viimeksi tankin täyteen pistin. Lähdin silloin tosin heti ajamaan, eli ei välttämättä ehtinyt vielä näkyvästi kastua.
Originally posted by pekkale View Post
Oliko tuossa hommassa muuta huomioonotettavaa kuin tuo liitin mistä jo mainitsitkin?Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
elikkäs...
- aja tankki melkein tyhjäksi
- ensin matkustajan puolinen takapyörä pois
- sen jälkeen sisälokari, sitten jälkeen näkee jo ko. putken ja taskulampun kanssa näkee sen liitoksen tankkiin. Itsellä putki vuosi noin 5cm tankin päästä, sen pystyi aika hyvin toteamaan kun se oli siitä ihan märkä
-tankin täyttöputki irti tankista, (ariskiristin)
- kardaaniakseli irti, akseliä täytyy vähän avittaa kun se ottaa perästä irti, pieni sorkkarauta tai rengasrauta hoitaa homman
- pohjan lämpösuojukset irti
- "kardaanitunnelin" tai siis syvennyksen keskivaiheilla on tukipelti (8xTorx), se irti
- käsijarruvaijerin kiinnitys irti
- tankin kiinnikeheskelit pois
- sitten alkaa se hankala osuus; eli tankkia täytyy ryskiä niin paljon alaspäin kun tulee, käsijarruvaijerit eniten tiellä. Käden saa juuri ja juuri siihen putken kiinnikekohtaan. Itse revin putken pois silkalla voimalla, mikä oli aika tyhmää. Tunnustele putken päätä, siinä on kohta mitä pitää painaa niin liitin aukeaa. Vaikka revin putken irti pelkällä voimalla niin en onnistunut hajoittamaan tuota tankin päätä eli aika kovaa muovia se oli.
- kysyin vastaavaa putkea BMW:ltä, olisi maksanut jotain reilu 40€, mutta tilaustavaraa ja eivät osanneet kertoa kuinka kauan kestää. Päätin laittaa tilatte ihan normaalia polttoaineletkua ja ariskiristimillä kiinni molemmista päistä. Vähän hankaloitti se että tankin syöttöputken päässä on suurempi halkaisija kun tankin päässä ja laitoin adapterin siihen väliin.
otin rempasta muutamia kuviakin, mutta tänne foorumille ei niitä saa ladattua...
Comment
-
-
Ennenkuin alatte vaihtamaan itse tuota putkea niin kannattaa käydä kysymässä merkkiliikkeestä jos vaikka vaihtaisivat takuuseen.
Mulle vaihtoivat vaikka ei ollut mitään ongelmiakaan.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Pekka84 View PostEnnenkuin alatte vaihtamaan itse tuota putkea niin kannattaa käydä kysymässä merkkiliikkeestä jos vaikka vaihtaisivat takuuseen.
Mulle vaihtoivat vaikka ei ollut mitään ongelmiakaan.
Ei ainakaan mulle mitään takuisiin vaihdelleet ja BMW-Suomen kaverikin vaan levitteli käsiään...
Comment
-
-
Mä vaihdoin tuon huohottimen putken myös muutama kuukausi sitten. Lammikkoa teki, ja putki oli hankautunut halki. Sinänsä kyseessä näyttäisi olevan jonkinlainen suunnittelukäpy, ja uskoisin tämän laajenevan oikein epidemiaksi. Huohotinletku nimittäin hankaa todella pahasti sellaiseen pellinreunaan. BMW on myös huomannut ongelman, ja huohotinletkussa on suojasukka juuri siinä hankauskohdassa. Ei vaan se suojuskaan tee osasta ikuista.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostViime vuonna kyselin -06 ikäiseen autoon takuuseen vaihtoa sekä merkkiliikkeeltä, että BMW-Suomelta niin lämmintä kättä vaan tarjottiin.
Ei ainakaan mulle mitään takuisiin vaihdelleet ja BMW-Suomen kaverikin vaan levitteli käsiään...Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Mitäs edellisille kuuluu asian suhteen? Saitteko maahantuojaa vastuuseen?BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostMä vaihdoin tuon huohottimen putken myös muutama kuukausi sitten. Lammikkoa teki, ja putki oli hankautunut halki. Sinänsä kyseessä näyttäisi olevan jonkinlainen suunnittelukäpy, ja uskoisin tämän laajenevan oikein epidemiaksi. Huohotinletku nimittäin hankaa todella pahasti sellaiseen pellinreunaan. BMW on myös huomannut ongelman, ja huohotinletkussa on suojasukka juuri siinä hankauskohdassa. Ei vaan se suojuskaan tee osasta ikuista.
Comment
-
Comment