Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 320dAT tiputtelee täyteen tankattuna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    #31
    Merkkiliikkeessä kertoivat, että heillä on ollu vaihtokampanja sille huohotinputkelle. Eli tyyppivika ja hyvinkin tietoisia siitä..

    Comment

    • Ironic32
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 148
      • Finland

      #32
      Originally posted by Kale79 View Post
      Merkkiliikkeessä kertoivat, että heillä on ollu vaihtokampanja sille huohotinputkelle. Eli tyyppivika ja hyvinkin tietoisia siitä..
      Missä merkkiliikkeessä tällaista on mainittu? Onko tuosta kampanjasta mitään lisäinfoa, eli milloin tuollainen on ollut?

      Itse tilasin tuon uuden putken, mutta kuulostaa sellaiselta savotalta tuo vaihtohomma, että taidan teettää jossain liikkeessä. Muistaakseni tälle annettiin vuosi sitten 300-400 eur hinta-arvio, mutta oisko jollain kokemusta, minkä hintainen homma tämä on merkkiliikkeessä ollut?

      Kannattaa muuten hoitaa asia aikanaan kuntoon, ennen kuin helmalle käy, kuten liitteen kuvassa. Luulin aiemmin, että edellinen omistaja on harjoitellut tunkin käyttöä, mutta tuo muovi on sulanut todella pehmeäksi tuon dieselsotkun takia ja koko oikean puolen alusta takarenkaan edestä aika lahjakkaan diesel-muta-sotkun peitossa.
      Attached Files
      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
      -------------------------------------
      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

      Comment

      • ducatirocks
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 200
        • Lempäälä

        #33
        Sama vika bahikaisella (E91 320D -05).

        Pystyykö vuotopaikan (letkun/tiivisteen/vast.) paikallistamaan purkamatta noin paljon kuin huhotinletkun vaihdossa joutuu purkamaa? Eli siis selvittää mitä mitä osia ostaa ennen kuin työhön ryhtyy.

        Onko hommasta kuvia kenelläkään?
        - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

        Comment

        • code
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 30
          • Espoo

          #34
          Nostetaan tätä topicia.
          Eli auto kastelee dieselillä oikealta takarenkaan edeltä pohjaa. Ja kuten muutamaa vastausta ylempänä, minäkin luulin aiemman omistajan opetelleen tunkin käyttöä huonoin seurauksin.
          Onko kukaan lähiaikoina vaihdattanut huohotinputkea liikkeessä? Kustannus kiinnostaisi tietää.

          Comment

          • Neutrone
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1320
            • Tampere

            #35
            Herätellään taas aihetta. Alkoi omakin pudottelemaan hiukan dieseliä kun tankkaa täyteen. Saako korjausta enää minkään vertaa bemarin piikkiin vai meneekö omasta pussista? Mitäs toi korjaus nyt sitten maksaa, sen verran erilaisia aika-arvioita oon lukenut ettei tiedä mihin uskoa.
            F10 530d semiVOLL
            ex. E90 320d M-Sport '06
            ex. E39 523i M-Sport '00
            ex. E36 325i Coupe '92
            ex. E30 316i '89



            Comment

            • eeroolli
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 32
              • Länsi-Suomi

              #36
              Herätelläänpä itsekin tätä polttoainevuotoa E90 malleisa (bensa tai diesel).
              Itsellä E90 sedan 2006 318i bensa (ajettu vanhuksella vain 38 tkm) ja täyteen tankattuna ollut jo ihan ostohetkestä (liikkeestä) alkaen kova bensan haju (ja tankin pinta märkä bensiinistä oikeasta takakulmasta) mikä paikantui oikean takarenkaan etuosan kohdalle.
              Vaihdatin paikallisessa AD-korjaamossa uuden bmw oe-huohotinputken.
              LISÄYS: Huohotinputken vaihto auttoi sittenkin (osa 60-70 eur ja vaihtotyö 260 eur)
              Last edited by eeroolli; 30-09-2017, 01:12.

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 685

                #37
                Itellä vuoti todella vähän dieseliä oikean puolen tankin kannesta eli siitä mikä näkyy penkin alla.

                Metalli "korkki" on erittäin tiukassa. Ei varmasti lähde ilman erikoistyökalua irti. Siellä on o-rengas tiiviste. Vanhan korkin voi kyllä rikkoa jos varaa uudet. Ne maksaa noin 5e per kpl.

                Tankkia irroitettaessa huohotinletku on ensin irroitettava täyttö aukon päästä. Sen jälkeen tankki irtoaa letkun kanssa nätisti. Tankin irroitus vaatii myös käsijarruvaijereiden irroituksen sisäpäästä. Se taas vaatii koko keskikonsolin purkamisen. Työläs homma. Itellä meni toheltaessa huohotin putken natsa poikki tankin kylestä.

                Edit: uusi huohotinletku kustantaa noin 60e.

                Comment

                • eeroolli
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2017
                  • 32
                  • Länsi-Suomi

                  #38
                  Kiitos vinkistä

                  Eli hankkii varuiksi pumpun O-rengastiivisteen ja kierteisen metallikannen/korkin, nuo em. osat harvinaista kyllä ole hinnalla pilattuja n. 20 eur yht.
                  PS. Tulipa haettua nuo OE-osat (tiiviste+metallipanta) varuiksi jos joskus vaikka tarvitsee
                  Tuli mieleen Voisikohan joissakin saman mallin autoissa olla mahdollisia "vika"kohteita myös tuolla oikean takarenkaan takana sijaitsevat: FUEL TANK BREATHER VALVE tai ACTIVATED CHARCOAL FILTER/CANISTER tms. bensiinitankin huohotukseen/höyryjen kierrätyksen liittyv, ainakin jenkkilän foorumin mukaan...
                  Last edited by eeroolli; 30-09-2017, 01:14.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎