Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 kytkin loppu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by jaki View Post
    Tämä ei sitten ole vitsi:
    Aikoinaan E34 (ajettu joku 250 tkm) alkoi ravistaa kytkintä. Joskus todella pahastikin. Muuten tuntui toimivan ongelmitta.
    Sain "korjausohjeen":
    Kun tekniikka on lämmin niin ajoin autolla hyvin lievään ylämäkeen, itse asiassa talliin luistattamalla kytkintä oikein urakalla. Siis kierrokset ylhäällä ja kytkin juuri ja juuri otti hiukan kiinni. Jatkoin niin, että auton sisälle tuli jo selvä käry.
    Vika hävisi noin vuodeksi. Sitten tein sen uudestaan.
    Syynä tuohon ravistukseen lienee se, että levyn pinnalle tulee epätasaisesti likaa ja lisäksi se jotenkin lasittuu tms. Tuo toimenpide puhdistaa kaikki paskat pois.
    Voisko minun tapauksessa sitten uusilla osilla sellainen mahdollista että vauhtipyörän pinta olisi ollut likainen/liukas? Ehkä, mutta mistäs tämä satunnainen rallatus sitten tulee? Laatikosta, tuskin koska ihan sama että onko vaihde päällä vai ei ja kytkinpedaalissa tuntuu pientä potkua kun tulee ääntä. Uus vauhtipyörä viallinen tai asennettu väärin???
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • jari123
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 2
      • Helsinki

      #17
      Kiva kiva

      Sama vika e90 2011 318d 40tkm takana ja kytkin täristää/ravistaa kylmänä.
      No takuuta vielä voimassa,joten saas nähdä mitä korjaamo on mieltä ongelmasta.
      F31 316D -13
      ex E90 318d -11
      ex E87 118d -08
      ex E46 323ci -00
      ex E46 318ci -00

      Comment

      • freesi
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 10
        • Seinäjoki

        #18
        Onko kyseiset ongelmat selvinneet? Itsellä vaivaiset 400tkm ajettu e91 320d. Kytkin 1/4 verran pohjassa kuuluu äänekästä "nakutusta", joka vaimenee pohjaan painaessa. Muutoin auto kilometreihin nähden huippukunnossa. Viittaako vika 2-massavauhtipyörään, kytkimeen vai vaihdelaatikkoon? Vai voisiko kyseessä olla kytkimen lasittumista?

        Comment

        • pro_tinnitus
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 273
          • Etelä-Suomi

          #19
          Originally posted by freesi View Post
          Onko kyseiset ongelmat selvinneet? Itsellä vaivaiset 400tkm ajettu e91 320d. Kytkin 1/4 verran pohjassa kuuluu äänekästä "nakutusta", joka vaimenee pohjaan painaessa. Muutoin auto kilometreihin nähden huippukunnossa. Viittaako vika 2-massavauhtipyörään, kytkimeen vai vaihdelaatikkoon? Vai voisiko kyseessä olla kytkimen lasittumista?
          Saattaa olla myös painelaakeri, mutta nakutus taas viittaa kaksoismassaan. Hyvinhän tuo on kumminkin kestänyt ja uudet rojut lootaan saa 500€:lla. Onkos muuten öljyjä koskaan vaihdettu vai "ikuisuus"öljyt sisällä?
          E90 320d -05
          EX: Z3 E36/8 3.0i

          Comment

          • freesi
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 10
            • Seinäjoki

            #20
            Laatikossa "ikuiset" öljyt tietty Ainakaan merkintöjä vaihdoista ei löydy ja itse ajanut vasta viimeiset 10tkm..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎