No kuinkas moni on käyny luettaa viat noista autoista mitkä taristää?
Tai saati käyny päivityttämässä auton?
Voihan se olla et se on korjattu softassakin..
If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
Itsellä on ei alkup. webasto kaukosäätimellä. Lämmitän autoa n. 10-15min ennen käynnistämistä, eikä tärise yhtään, lähtee käymään kun palmun alta Kylmänä en ole raaskinnu käymään laittaa... saahan sitä dieselin hajalle helpommallakin....
Pitihän se minunki alkaa selaamaan nettiä, ku bemu käynnistyy kuin traktori, vaikka säteilylämmitin on hehkuttanut 7 tuntia, tais olla 22 pakkasta.
Kieltämättä tuli vähän huono fiilis ku töiden jälkeen täräytin käymään, työkaverikin ihmetteli ku VW käynnisty paljon sievemmin
Toi säteilylämmitin taitaa olla aika paska? oisko sittenkin pitäny laittaa se letkulämmitin.
Vähän mietityttää lähteä jouluksi lappiin kun siellä voipi olla yli 30 pakkasta.
Voihan se olla että säteily lämmitin on paskana, ei paska. Pistäs auto roikkaan ja käsi säteiliän päälle niin tunnet että se on aika tehokas. Voihan se olla että se on vaikka irronnut/huonosti kiinni öljypohjasta ja lämpö menee harakoille? Jos nämä on ok niin sitten hehkujen tarkistukseen.
multakin löytyy saman mallinen traktori. Olen tässä alkanut miettimään hehkutuksen toimintamallia. kävi tässä taannoin nimittäin niin että pakkasta oli 13 astetta ja lämmitystolppa oli sökö. No tätä tietämättä istahdin penkille, painoin jarrua ja start (comfort access) - startti alkoi heti pyörittämään moottoria ja samanaikaisesti hehkuvalo oli näytössä. Kesti varmaan 10 sekuntia ennen kuin edes yritti hörähtää käyntiin. Miksi startti alkoi pyörittämään moottoria ennen kuin hehkutus oli valmis? nyt ne molemmat alkoivat samaan aikaan mutta käyntiin lähti vasta kun tarpeeksi oli hehkutettu. Ja arvatenkin moottori pyöri tosi raskaasti kun hehkutkin vievät oman tehonsa akusta.
miten tuo automaattikäynnistys toimii? Pitääkö kuskin kuitenkin huolehtia hehkutuksesta? eihän siinä ole mitään järkeä että moottoria pyöritetään ennen kuin on hehkutettu valmiiksi. käynnistyykö hehkutus jos vain painaa starttia ilman että jarru on painettuna tai onko comfort accessilla jotain vaikutusta tähän?
Olen tässä alkanut miettimään hehkutuksen toimintamallia. kävi tässä taannoin nimittäin niin että pakkasta oli 13 astetta ja lämmitystolppa oli sökö. No tätä tietämättä istahdin penkille, painoin jarrua ja start (comfort access) - startti alkoi heti pyörittämään moottoria ja samanaikaisesti hehkuvalo oli näytössä. Kesti varmaan 10 sekuntia ennen kuin edes yritti hörähtää käyntiin. Miksi startti alkoi pyörittämään moottoria ennen kuin hehkutus oli valmis?
Omassa autossani olen nähnyt hehkun merkkivalon tasan kerran, pakkasta oli muutama aste ja moottoria ei ollut lämmitetty lainkaan. Tällöin hehku näkyi näytössä ehkä sekunnin, ja vasta sitten startti alkoi pyöriä. Joten tätä vasten kuulostaa oudolta tuo sinun kertomasi.
Itseäni sen sijaan askarruttaa kylmillä (yli 15 astetta pakkasta) kuuluvat sivuäänet. Tässä linkit kolmeen videoon. Jokainen on ko. päivän ensimmäinen startti, joten edellisestä ajosta on vähintään 12 h kulunut. Webasto on lämmittänyt jokaista starttia ennen n. puoli tuntia.
Eli tuohon n. viiteentoista pakkasasteeseen asti starttaa kuin sen kuuluisan palmun alta, mutta sen jälkeen mukaan tulee tuollainen korkeampi sivuääni. Keskimmäisessä videossa se lakkaa aika nopeasti, mutta viimeisessä videossa vasta 44 sekunnin kohdalla. Osaako kukaan sanoa mistä tuo voisi kuulua ja pitäisikö siitä huolestua? Auto on E91 -07 320d, ajettu 80000 km ja risat. Tuossa youtube-linkissä en vastaavaa ääntä kuullut, tosin pakkastakin taisi olla reilusti vähemmän.
Omassa autossani olen nähnyt hehkun merkkivalon tasan kerran, pakkasta oli muutama aste ja moottoria ei ollut lämmitetty lainkaan. Tällöin hehku näkyi näytössä ehkä sekunnin, ja vasta sitten startti alkoi pyöriä. Joten tätä vasten kuulostaa oudolta tuo sinun kertomasi.
Itseäni sen sijaan askarruttaa kylmillä (yli 15 astetta pakkasta) kuuluvat sivuäänet. Tässä linkit kolmeen videoon. Jokainen on ko. päivän ensimmäinen startti, joten edellisestä ajosta on vähintään 12 h kulunut. Webasto on lämmittänyt jokaista starttia ennen n. puoli tuntia.
Eli tuohon n. viiteentoista pakkasasteeseen asti starttaa kuin sen kuuluisan palmun alta, mutta sen jälkeen mukaan tulee tuollainen korkeampi sivuääni. Keskimmäisessä videossa se lakkaa aika nopeasti, mutta viimeisessä videossa vasta 44 sekunnin kohdalla. Osaako kukaan sanoa mistä tuo voisi kuulua ja pitäisikö siitä huolestua? Auto on E91 -07 320d, ajettu 80000 km ja risat. Tuossa youtube-linkissä en vastaavaa ääntä kuullut, tosin pakkastakin taisi olla reilusti vähemmän.
Kiva kun oot kuvannut käynnistysvideoita eri lämpötiloissa. Ihme kun autosi ei halunnut hehkuttaa ennen käynnistystä, ja omani taas haluaa melkein aina. Joutuuko varmaan siitä että käynnistän auton comfort accessilla, en siis työntänyt avainta aukkoon. Ehkä avaimen työntäminen aukkoon on niinkuin hehkuttaminen?
Ihme kun omani kuulosti pahemmalta kuin sun -7 -lämpötilassa kuvattu video. No pitää jatkossa kuvata aina iPhonella jokainen käynnistys ja analysoida
Omassa autossani olen nähnyt hehkun merkkivalon tasan kerran, pakkasta oli muutama aste ja moottoria ei ollut lämmitetty lainkaan. Tällöin hehku näkyi näytössä ehkä sekunnin, ja vasta sitten startti alkoi pyöriä. Joten tätä vasten kuulostaa oudolta tuo sinun kertomasi.
Itseäni sen sijaan askarruttaa kylmillä (yli 15 astetta pakkasta) kuuluvat sivuäänet.
Mulla kuuluu tuo "hyrrä" ääni myös kovalla pakkasella. Jumisko startti?
Pidemmällä lämmitys ajalla ei mielestäni kuulu.
Mulla hehkun merkki valo syttyy jos jään odottelemaan oven aukaisun jälkeen ja painan hetken ihmettelyn jälkeen starttia.
Hehkun valo syttyy ja kun valo sammuu rupeaa startti pyörittämään.
Ihan noin traktori ei oma kyllä ole, ehkä pikkaisen yskii hetken mutta ei ronksuta.
Ei mullakaan niin pahasti yski, että kovin siitä huolestuisin. Muutaman sekunnin käy vähän epätasaisemmin ja sitten siistiytyy, ja lasissa on kuitenkin jo 175tkm. Lämmitystä joka aamu tasan kolme tuntia.
Joitakin päiviä sitten -20 asteen pakkasilla tarkastin salavalikosta jäähdytysnesteen lämmöt, ja kolmen tunnin lämmityksen jälkeen aamulla näytti nesteiden lämpötilaksi -4 astetta (Defa säteilylämmitin). Heti kun pyöräytti koneen käyntiin, niin kymmenen sekunnin kuluttua näytti jo +5 astetta. Ihmettelin vain, että tosi nopeasti ne lämmöt nousi -4 --> +20 asteeseen käynnistyksen jälkeen. Olisiko niin, että säteilylämmittimen jäljiltä vesi ei ole tasaisesti lämmitetty eri puolilla moottoria?
Joutuuko varmaan siitä että käynnistän auton comfort accessilla, en siis työntänyt avainta aukkoon. Ehkä avaimen työntäminen aukkoon on niinkuin hehkuttaminen?
Mahtaakohan tosiaan tuo comfort access tehdä eroa? Kuten videoista kuulee, minä kolisuttelen sen avainlätkän normaalisti aukkoon ja sitten vasta starttailen. Voisin kuvitella että jo tässä kuluu sen verran enempi aikaa, että hehku ehtii paremmin saada hommansa valmiiksi.
Ihan noin traktori ei oma kyllä ole, ehkä pikkaisen yskii hetken mutta ei ronksuta.
Tarkoitatko tuota 30 pakkasasteen heikohkoa käynnistymistä, vai kuuletko ronksumista jo noissa aiemmissa? Mielestäni auto ei hirveän raktorilta kuulosta vielä noissa parissa lämpimämmässä startissa.
Joitakin päiviä sitten -20 asteen pakkasilla tarkastin salavalikosta jäähdytysnesteen lämmöt, ja kolmen tunnin lämmityksen jälkeen aamulla näytti nesteiden lämpötilaksi -4 astetta (Defa säteilylämmitin).
Niin pitikin mainita, että webastolla jäähdytinnesteet ovat lämmenneet yleensä n. +20 ⁰C asteeseen, tieto salavalikosta ongittuna. Noiden videoiden kuvaushetkellä sitä ei tullut tarkistettua, mutta vastaavilla keleillä lämmöt ovat olleet tuota luokkaa.
Noilla 30 asteen pakkasilla ei muutaman kymmenen kilometrin matkalla jaksanut moottorilämmöt nousta +55 ⁰C korkeammalle (ei pahvia eikä mitään muutakaan nokalla). Lämpöä piisasi kuitenkin kabinettiin hyvin, pienessä testissä jopa niin hyvin että muumassa minuutissa toppavaatteissa tuli hiki.
Tuota bendixiä isäukkokin veikkaili, kun hänelle videoita näytin. Mutta tuossa linkissä ollut ääninäyte kuulosti kyllä paljon pahemmalta, vaan olisiko sitten kyse siitä että se startti jää just nippa nappa hipoen pyörimään, jolloin äänikin jäisi aika vaimeaksi?
Tarkoitatko tuota 30 pakkasasteen heikohkoa käynnistymistä, vai kuuletko ronksumista jo noissa aiemmissa? Mielestäni auto ei hirveän raktorilta kuulosta vielä noissa parissa lämpimämmässä startissa.
Tuo 30 asteen käynnistystä tarkoitin.
Mulla tosin on säteilylämmitin öljypohjassa, sulla tais olla webasto. Se voi tehdä jotain eroa.
Mulla jää omassa kierrokset noin puolen minutin ajaksi 1000 päälle ennen kun laskevat tyhjäkäynnille, sulla näyttää tippuvan suoraan tyhjäkäynnillä.
Mikä lie sekin ero...
Tuota bendixiä isäukkokin veikkaili, kun hänelle videoita näytin. Mutta tuossa linkissä ollut ääninäyte kuulosti kyllä paljon pahemmalta, vaan olisiko sitten kyse siitä että se startti jää just nippa nappa hipoen pyörimään, jolloin äänikin jäisi aika vaimeaksi?
Comment