Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 Etuvalojen pesuri jumittaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mobility
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 84
    • Oulu

E91 Etuvalojen pesuri jumittaa

Moro,

Auto siis e91 2006, ja olen nyt pariin otteeseen huomannut että etuvalojen pesuriluukku jää ulos pesun jälkeen. Ei taida kovin harvinaista olla, mutta mukavahan tuo olisi jos toimisi. Miten tuo mekanismi toimii? Paineella, sähkömoottorilla vai jousella? Kun pesurin painaa takaisin sisälle niin tuntuu kuin moottoria vasten painaisi. Vika ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi ole 100% toistettavissa eli aivan rikki tuo mekanismi ei ole. Mikä neuvoksi? Auttaisiko öljyäminen?
    Last edited by mobility; 28-11-2009, 18:24.
  • rioj
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 47
    • Hyvinkää

Moro.

Kuvasta näyttäis, että vesipaine työntää tuon varren ulos. Eli eiköhän jousi siellä sisällä vedä sen taas kasaan.

Puhdistaa varmaan alkuun kannattaa.

-Riku

Comment

• JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

Pyllystä koko pesurit. Mulla alkoivat vuotamaan, niin disbloin koko pesurit pois käytöstä. Nyt riittää pesuvesikin yli kolmeksi päiväksi etelä-suomen kurateillä.
      BMW G30 530e X-Drive

Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

Comment

• mobility
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 84
        • Oulu

Onko käsitystä miten tuon puhdistamisen voisi suorittaa? Yritin tuossa katsella sisään kun pesuri oli jäänyt ulos, mutta eipä siitä raosta ihmeitä tehdä. Mahtaisiko pelkkä CRC:n ruiskuttaminen tehota...

Comment

• TiK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 109
          • suomi

Originally posted by JKK View Post
          Pyllystä koko pesurit. Mulla alkoivat vuotamaan, niin disbloin koko pesurit pois käytöstä. Nyt riittää pesuvesikin yli kolmeksi päiväksi etelä-suomen kurateillä.
          Eli lienee ihan normaalia et mulla menee ~säiliöllinen/viikko tota pesunestettä?
          Oon koittan katella et vuotaako toi jostain...
          - Vihellys ja Pauke -

E91 320dA Touring -06

Comment

• JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

Originally posted by TiK View Post
            Eli lienee ihan normaalia et mulla menee ~säiliöllinen/viikko tota pesunestettä?
            Oon koittan katella et vuotaako toi jostain...
            Joo on normaalia. Valoille on oma pumppu, joka työntää sitä ainetta aivan hulluna. Nyt kun pesurit on disabloitu, tuntuu ettei pesuvettä tarvitse lisätä enää laisinkaan.

Ja se vuotaminen oli ajoittaista. Ilmeisesti toinen pesuri ei jostain syystä aina palautunut normaalisti paikalleen, jolloin koko säiliö valui tyhjäksi vuorokauden aikana. Sieltä sitä tihkui puskurin alta. Taitaa koko automallin kaikki tyyppiviat tiivistyä noihin eriskummallisiin vuotoihin, kun ongelmia on polttoainetankin vuotojen kanssa myös (täyteen tankattuna)...
            BMW G30 530e X-Drive

Comment

• TiK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 109
              • suomi

Joo on normaalia. Valoille on oma pumppu, joka työntää sitä ainetta aivan hulluna. Nyt kun pesurit on disabloitu, tuntuu ettei pesuvettä tarvitse lisätä enää laisinkaan.

Ja se vuotaminen oli ajoittaista. Ilmeisesti toinen pesuri ei jostain syystä aina palautunut normaalisti paikalleen, jolloin koko säiliö valui tyhjäksi vuorokauden aikana. Sieltä sitä tihkui puskurin alta. Taitaa koko automallin kaikki tyyppiviat tiivistyä noihin eriskummallisiin vuotoihin, kun ongelmia on polttoainetankin vuotojen kanssa myös (täyteen tankattuna)...
              Irrotitko vaan johdon moottorista vai sulakkeen vai...?
              - Vihellys ja Pauke -

E91 320dA Touring -06

Comment

• *320iE90*
                Newbiemmer
                • Mar 2008
                • 7

Taitaa koko automallin kaikki tyyppiviat tiivistyä noihin eriskummallisiin vuotoihin, kun ongelmia on polttoainetankin vuotojen kanssa myös (täyteen tankattuna)...
                Aika kohdalleen sanottu noista vuodoista. Oma E90 320 vuoti paitsi ajovalon pesurista, myös ohjaustehostimen letkuista, kannen tiivisteestä, jäähdytinletkuista ja jostain roiskui satunnaisesti vielä öljyäkin moottorin päälle. Ja tilanne oli tämä 80 tkm vaiheilla.

Comment

• JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

Originally posted by TiK View Post
                  Irrotitko vaan johdon moottorista vai sulakkeen vai...?
                  Johto irti moottorista, ja syöttöletku vielä kaupanpäällisiksi tukkoon. Kannattaa ostaa jo etukäteen niitä pieniä muovikiinnikkeitä, joilla pyöränkotelon kuramuovi tulee kiinni lokariin. Ne ei ehjänä irti lähde. Eli TÄSTÄ kuvasta nippeli numero 4 . Mulla nuo nippelit oli tehtaan jäljiltä sellaisia kertakäyttöisiä, jotka irtosi vain sivuleikkureilla.
                  BMW G30 530e X-Drive

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎