Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330xd lämmittimen puhallin rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olliev
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 26
    • Kirkkonummi

    #16
    Originally posted by olliev View Post
    Löysitkö hyviä ohjeita vaihtamiseen? Missä tuo mikrofiltteri sijaitsee, pääseekö sitä kurkkaamaan helposti?

    EDIT: olinpa sokea, siinähän se linkki ole vaihto-ohjeisiin.

    Löysinkin videon:

    http://www.youtube.com/watch?feature...v=ts2X_RBVdHU#!

    Pitääpä kaataa vettä tuulilasiin ja tutkia kostuuko filtteri!

    Comment

    • olliev
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 26
      • Kirkkonummi

      #17
      Originally posted by olliev View Post
      Pitääpä kaataa vettä tuulilasiin ja tutkia kostuuko filtteri!
      En kaadellut vielä vettä, mutta irroitin filtterin (mulla vaan 4:llä ruuvilla kiinni, sillä molemmat etummaiset ruuvit puuttuivat), ja kurkkasin filtterin takana olevaan aukkoon, josta näkyy ilmeisesti tuulettimen moottorin yläosan tms. metaillinen "tappi". Se mulla oli ainakin ruostunut, joten kosteutta sinne on selkeästi päässyt jossain vaiheessa! Noh, tiivistin nyt ilmastointiteipillä mikrofiltterin kannen siltä puolelta, josko olisi yhtään apua. Vinkuminenhan edelleen ajoittain, katsotaan kauanko kestää moottori. Ehkä sinne voisi hiukan ruiskauttaa silikonsprayta tms...

      Comment

      • kiljubuu
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 385
        • turku

        #18
        E87 puhallin

        Ei ole E90, mutta 2006 E87 automaatti-ilmastoinnilla, jossa oletan samantyylinen puhallin olevan. Toimi aluksi siten, kuten tuolla ylempänä mainittu että välillä toimi hetken ja erityisesti kylmänä, mutta sitten nopeuden säätö ei enää vaikuttanut. Nyt toimii vain miniminopeudella, eikä tapahdu mitään vaikka puhallustehoa paneelista yrittäisi säätää. Akku on hyvä.
        Onko puhaltimen moottorin uusinta edessä? Millaisen hintaluokan työ tuo on?
        Last edited by kiljubuu; 09-09-2015, 09:42.

        Comment

        • Tertsoni
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 145
          • Satakunta

          #19
          Ittellä meni puhallin pimeeks, mutta kun painaa tuulilasin sitä täyspuhallus/sulatus nappia, niin toimii. Akun varaus ollut kanssa heikko.
          Onko kellään vastaavaa ollut?
          sigpic
          EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            #20
            Mulla edellisessä alko pienellä vinkumisella ja sitten ehkä kuukaus eteenpäin niin alkoi pätkimään puhallusta vaikka tolpat pysy paikallaan. Apu siihen oli puhallinmoottori irti, paikkojen putsaus ja akseliin öljyä. Kesti ainakin muutaman viikon sillä tavalla ja jatkosta en tiedä kun myin pois.

            Comment

            • akez87
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 16
              • Kuopio

              #21
              Eihän puhaltimen moottori voi olla rikki jos se tuulilasinpuhallus toimii vai voiko? Itellä toimii tällä hetkellä ainoastaan pienimmällä, mut tuulilasin puhallus kyllä toimii. Tuli vaan sen jälkeen kun hoksasin että toimii pienimällä vain niin ilmoitus akun purkautumisesta, että johtuukohan toi akun varauksesta?

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #22
                Originally posted by akez87 View Post
                Eihän puhaltimen moottori voi olla rikki jos se tuulilasinpuhallus toimii vai voiko? Itellä toimii tällä hetkellä ainoastaan pienimmällä, mut tuulilasin puhallus kyllä toimii. Tuli vaan sen jälkeen kun hoksasin että toimii pienimällä vain niin ilmoitus akun purkautumisesta, että johtuukohan toi akun varauksesta?
                Akun purkautumisesta johtuu. IHKA pudottaa puhaltimen tehoja kun akun varaustila laskee kriittiselle tasolle..


                Electric Load Reduction - Engine Running
                In addition to increasing the idle speed and the specified charging voltage, the output of
                various electric loads can be reduced or loads can be switched off in order to reduce the
                power consumption in critical situations. The electric loads are shut down only under the
                following two conditions:
                • Battery charge status in critical range
                • Alternator fully utilized
                The following measures are implemented if the above conditions occur:
                Function Operation Control Module
                1. Rear Window Defroster Clocking IHKA
                2. Seat Heating Stage 2 SM/JB
                3. Seat Heating 50% SM/JB
                4. Heater Blower 75% IHKA
                5. Heater Blower 50% IHKA
                6. Mirror Heating Off FRM
                7. Rear Window Defroster Off IHKA
                8. Seat Heating Off SM/JB
                9. Heater Blower 25% IHKA
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎