Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 i Drive nappi ja keskuslukko reistailee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rassa
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 8

Kunnossa

Hoidatin tuon iDriven säädinvian hiljattain kuntoon. Töineen n.300€, uuden osan osuus pari sataa. On nyt muutaman kuukauden toiminut moitteetta.

Comment

• mikko_sa
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 28
      • LPR

Originally posted by beeamwee91 View Post
      Itsellä oli vastaava ongelma ja pikkuhiljaa painin lakkasi kokonaan toimimasta. Painikkeen alapuolinen tunnistin oli jostain syystä vika asennossa. Irroitin tunnistimen piirilevystä ja kolvasin takaisin. Sen jälkeen toiminut ok. Sorry olisi pitänyt ottaa valokuvia...

Aika vanha topic tää, mutta itse just E91 toimimattoman nappulan korjasin ja tässä kuva mitä pitää kolvata, ton optoerottimen jalat oli murtunu irti piirilevystä. http://sdrv.ms/1gjvycb
      E90 335i M-Sport Trebila Performance

Comment

• mirrinmurkina
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 161
        • Tuusula

Originally posted by mopo75 View Post
        Seuraavaa. Idrive nappi ei toimi kun sitä painaa. Pyöritys toiminnot toimii mut eipä tietenkään mitään hyötyä kun ei pysty valitsemaan mitään... Alkoi niin, että ensin toimi silloin tällöin nyt aamulla mykistyi kokonaan. Onko vastaavia ongelmia? Kustannus arviota kun vien sen korjattavaksi, vai olisiko helppo korjata itse??
        Tässä ketjussa vastauksia i-drive nappulaan liittyviin kysymyksiin. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=279871

Kannattaa vaihtaa itse. Joko uusi nappula tai korjaat vanhan. Helppo vaihtaa.
        f10 535xi vm2011
        ---
        ex:
        e92 335i vm2007
        e90 320i vm2005
        e46 328CiA vm1999

Comment

• Fima
          Newbiemmer
          • Mar 2010
          • 17
          • Lahti

Originally posted by mikko_sa View Post
          Aika vanha topic tää, mutta itse just E91 toimimattoman nappulan korjasin ja tässä kuva mitä pitää kolvata, ton optoerottimen jalat oli murtunu irti piirilevystä. http://sdrv.ms/1gjvycb
          Saman operaation jouduin itse nyt tekemään... melkeen vuoden jaksoin nyrkkeillä ton napin kanssa, kunnes nyt päätin sitä tutkia ja mahdollisesti korjata..

Pikasen guuglauksen jälkee namiska oli purettu ja päättelin jo edellä mainitun ja kuvatun kytkimen olevan syyllinen. Kaikeksi onneksi korjauskustannukset oli karkeasti 10e. (kolvi 8e, tina 1e, dieselkulut 1e.) yhtä komponentin jaloista en itse saanut uudelleen kolvattua, on pienempiä komponentteja niin vieressä, ettei sinne oikeen sovi työkalut väliin.. kolmen muun jalan tinotus sen sijaan korjasi ongelman.

Parantelin myös BMW keksintöä sen verran, että kun alun perin vain toisessa pystyliukutapissa on jousi mekanismia varten, asensin myös toiseen kuulakärkikynästä nyhdetys ja pätkästyn jousen, liike tasottuu, ei pääse vahingossakaan "vajoamaan" säteen tielle ja on jämäkkä. toimii edelleen hyvinkin herkästi.

Joten, jos kolvailette, suosittelen lisäämään sen extra jousen, vaikka ihan hifistelyn vuoksi.. :p
          E91 320d -06. Yksi tuhansista samanlaisista.

Comment

• hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

Kukas näitä korjailis pirkanmaa-häme alueella?
            F16 M-Sport

Comment

• fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

Olis tuollainen 6 979 363 01/33620105 00 nappi e90 stä jouten jos joku kaipaa...

Samoin jos tuollaista tarvii korjata niin tarvittaessa tuollainen onnistuu...
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎