Kyllä 320dA:n täytyy kellottaa satanen n.9,0 sekunnin pintaan kunnossa ollessaan. Omalla autollani mittasin 8,8 - 9,2s välimaastossa olevia aikoja vakiosoftalla. Ja tuolloin mitattiin myös dynossa tehtaan spekseissä olevat tehot. Tietysti jos alla on lyijyvanteet, on vaikutus varmasti yli sekunnin luokkaa huonompaan suuntaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320dA e91 tehoton - *Lisää livedataa*
Collapse
X
-
Vielä tais olla vanha ilmansuodatin paikoillaan. Sen tukkoisuus selittäis kyllä paljon.
Veli osti tässä muutama kuukausi sitten dieselPassatin 130 tkm ajettuna. Huoltokirjan mukaan ilmansuodatin oli vaihdettu yhden kerran noin 60 tkm kohdalla muistaakseni. Oli sitten entinen todellakin siinä kunnossa, että uuden ilmansuodattimen vaihdolla tuntui autoon tulevan 20hp lisää ja kaikki alakierrosten jyristykset hävisi.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTietysti jos alla on lyijyvanteet, on vaikutus varmasti yli sekunnin luokkaa huonompaan suuntaan.
Originally posted by ockelbo4500 View PostVielä tais olla vanha ilmansuodatin paikoillaan. Sen tukkoisuus selittäis kyllä paljon.Tiedä sitten oisko viisasta mennä marmorille vai jollekin pajalle... Uusi suodatinhan on jo hommattuna.
Last edited by mobility; 14-05-2010, 09:51.
Comment
-
-
Originally posted by mobility View PostTuosta vaihtamisesta vielä, sen verran on peukalo keskellä kämmentä näiden kanssa että ei se kyllä ilman apua onnistu.Tiedä sitten oisko viisasta mennä marmorille vai jollekin pajalle... Uusi suodatinhan on jo hommattuna.
Comment
-
-
Laitetaanpa quitti tälle threadille. Eli nyt on ilmansuodatin vaihdettu ja auto tuntuu kulkevan nyt ok ja tasaisesti. Täytyy kyllä todeta että tuolla suodattimella voi olla yllättävänkin iso vaikutus suorituskykyyn - itse en olisi uskonut.
Vaihteetkin on vaihtunut normaalisti jo pitkän aikaa. Tiedä sitten onko esim lämmin keli edesauttanut asiaa, mutta näillä mennään toistaiseksi.
Kiitokset kaikille neuvojille.
Comment
-
-
Originally posted by mobility View PostLaitetaanpa quitti tälle threadille. Eli nyt on ilmansuodatin vaihdettu ja auto tuntuu kulkevan nyt ok ja tasaisesti. Täytyy kyllä todeta että tuolla suodattimella voi olla yllättävänkin iso vaikutus suorituskykyyn - itse en olisi uskonut.
Vaihteetkin on vaihtunut normaalisti jo pitkän aikaa. Tiedä sitten onko esim lämmin keli edesauttanut asiaa, mutta näillä mennään toistaiseksi.
Kiitokset kaikille neuvojille.
Voitko käydä nyt ottamassa uudelleen race chronolla kiihdytyksistä ajat niin saadaan jotain vertailukelpoista dataa =)
-
JN
Comment
-
-
Originally posted by mobility View PostMinkä huollon (inspection) yhteydessä tuo ilmansuodatin vaihdetaan?
Mutta jotenkin autosta puuttuu veto, varsinkin 1. vaihteella. Auto on Karalan softalla varustettu E91 -06 320DA 125tkm. Ajoin viikonloppuna nimittäin uutta X1 20d xdrivea, joka repäisi ihan eri tavalla 1. vaihteella liikkeelle. Muuten veto omassa autossa tuntuu jopa paremmalta varsinkin kovassa vauhdissa (ohitustilanne).
Mitään vikakoodeja aiheesta ei ole, auto on huollettu juuri ja ajettu regenereointiajo DPF:n tukkoisuuden vuoksi. Tämä korjattu tukkoisuus ilmeni kylmänä ajaessa, tuntui kuin ei olisi turboa lainkaan kun kone kylmänä --> korjaantui se vaiva. Tämä 1. vaihteen puhdittomuus (ei totaalinen vedon puute kuitenkaan) on vaivannut jo pidempään.
Paras 0-100 (RaceChrono, loivaan ylämäkeen) on ollut 8,7s. Alla BMW:n omat M-sport-vanteet 17" ja 225/255 rengastus.
Eli pitäisikö ilmaputsari vaihtaa varmuudeksi vai missä huollossa se tehdään? Tai onko muita ideoita vedon puutteeseen kun mitään vikakoodia ei ole.
Comment
-
Comment