Meinasin tänään ostaa otsikon mukaisen Belgialaista alkuperää olevan e91 320dA Touringin vm.2007 (valmistettu 12/2006), jota myytiin 120kW-koneella. Olin jo aikaisemmalla koeajolla kiinnittänyt huomioita, että autossa on käyristetty pakoputken pää ja kelailin, että eihän näissä uusissa vehkeissä pitäisi olla tarvetta. Kaivelin papereita ja EU-hyväksyntäpaperissa seisoi 110kW. Selvittelin asiaa ja myyjä keksi hätäpäissään selityksen, että Belgiassa autoja saatetaan rekata alemmilla tehoilla verojen ja vakuutusten takia. En ihan uskonut ja googlettelin kiukulla ja lopulta soitin Königin pojille, kun Laakkosella ei tietenkään tiedetty asiasta mitään. Itselle oli yllätys, että e91:sta on tosiaan tehty myös 2-litraisella 110kW diesel-koneella.
Nyt kiinnostaa onko ko. moottori samaa "sarjaa" e46:n kanssa eli suhteellisen vanhaa tekniikkaa? Samalla tuli mieleen, että monellakohan on tuontibemari ko. moottorilla, koska tuoja / myyjä ei ole ollut kartalla aiheesta ja laite on rekattu 120kW-moottorin mukaan (mikäli se on mahdollista?)
Nyt kiinnostaa onko ko. moottori samaa "sarjaa" e46:n kanssa eli suhteellisen vanhaa tekniikkaa? Samalla tuli mieleen, että monellakohan on tuontibemari ko. moottorilla, koska tuoja / myyjä ei ole ollut kartalla aiheesta ja laite on rekattu 120kW-moottorin mukaan (mikäli se on mahdollista?)
Comment