Originally posted by Samppale
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 ilmastointilaite ei jäähdytä.PÄIVITYS: 3. kompura rikki, 4. asennus tulossa
Collapse
X
-
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
-
-
Originally posted by amisqo View PostMulla meni kans sigun vehkeestä kompuran akseli poikki eli totaalijumiin. Profiteile.de:stä tilasin uuden denson 300€. Järjestelmää ei avattu ennen vaihtoa joten ei tietoa tosta kuivaimen vaihosta. Kannattanee kuitenkin katsoa vanhan kompuran öllyt ettei ole metallihilua oo päässyt kiertoon jos on sisäsesti leiponut, muuten pitäis huuhdella koko järjestelmä.F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostMeni kyllä mullakin laakista jumiin tuo. Et voi hyvinkin olla tuo akseli. Taidan tilata suoraan tuon uuden kompuran ja ihmettelee sit kun vanha irti.
Jos akseli on jumissa on kompressori silloin leikannut kiinni ja ei kompressorille ole mitään muuta tehtävissä kuin vaihtaa uusi.
Mitä huuhteluun tulee kompressori vaurion yhteydessä ei sitä ole aina pakko tehdä.
Esimerkiksi kun uusittiin amisqon kompressori ei se ollut päästänyt mitään epäpuhtauksia kiertoon joten meni nopeasti pelkällä kompressorin vaihdolla.
PS. Kuivainta ei uusittu kun herra halusi säästääBensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...
1989 E30 316i 2D HARRASTE
1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
Ex. E92 335 CiA m-sport
Ex. 2005 E87 130i m-sport
...monta muuta ennen sitä
Comment
-
-
Näissä tyyppivikana on AC putken vuoto tuolla etupyörän kohdalla, jossa hiekkakura pääsee leipomaan putken rikki. Näin täälläkin.
Eli kannattaa välillä kurkata sinne lämpöpellin taakse ja putsata kivenmuruset pois.
Nyt edessä tuo putkenvaihto, sekä kuivaimen vaihto. Aika huonosti löytyy ohjetta tuohon kuivaimen vaihtoon, mutta ajatus on tyhjentää jäähynesteet pois ja alkaa purkamaan tuosta flektistä taaksepäin, kunnes pääsee oikeaan paikkaan käsiksi.
Jos on mitään ohjeita, niin mielellään ottaisi vastaan.
Edit:
AC putki on nyt vaihdettu. Vuotokohta (siis selvä reikä) oli tuossa anturin kohdalla ja anturi onkin juuri tuossa oikean etupyörän aukon kohdalla. Sieltä sitä kuraa ja kivenmurusia tulee. Kumma, ettei siinä ole mitään
parempaa suojaa. Kannattaisi veistää siihen joku kumiläppä.
Putken vaihto onnistui, kun irroitti moottorin suojakopan, jäähdytysnesteen säiliön, sekä mustat painesäiliöt siitä vierestä. Putken ujutin "läpi" siitä kohtaa, missä menee johdot moottorilta ECU laatikkoon.
Kuivaimeen pääsee käsiksi hyvin juuri noin, kuten tuossa ensin kuvasin. Eli jäähdytysnesteet valutetaan pois (335:ssä välijäähdytin pois ja sieltä pääsee valuttamaan nesteet), flekti irti, ylempi iso jäähdytysletku irti. Hex kumitatit sieltä yläpuolelta irti ja näin saa käännettyä jäähdytyssysteemiä sen verran yläreunasta, että homman saa hoidettua.
(Ehkä voisi onnistua ilman nesteiden valutusta, mutta kun tuo iso jäähdytysletku on juuri sillä puolella (kuskin puoli), kuin missä kuivainkin, niin ehkäpä ei onnistu... )
Comment
-
Comment