Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 takalasin pyyhin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    E91 takalasin pyyhin ongelmat

    Elikkäs takalasinpyyhin takkuaa.Aluksi auttoi rasvaaminen purkamatta mitään isompaa.Siten se lähti pelittään kun kaikki ulkoiset osat salvasi mutta nyt ei auta sekään.Onko kellään muulla ollut kyseistä vikaa kyseisessä mallissa?Käsittääkseni e39n kohdalla oli tuota pyyhin vikaa mut se oli kai lähes aina salvan puutetta?Menee hermo kun pyyhin liikahtaa aina muutaman sentin ja jumittaa sitten siihen..
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1482

    #2
    Se pitää purkaa atomeiksi. Eli akselintappi jumittaa siihen runkoon. Lukitusprikka tapin päästä irti ja akseli pois, putsaus ja uudelleen voitelu. Siellä on myös O-rengas.
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • tmusta
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 29
      • Helsinki

      #3
      Mun haasteeni pyyhkijän kanssa oli reilusti yksinkertaisempi: takalasi ei mennyt riittävät tiukasti kiinni, jolloin moottorin tappi ei yltänyt kunnolla pyyhkijään. Itse moottori toimi ihan ok.

      Ratkaisu: kiristin lasin lukkoa 1,5 kierrosta ja homma kunnossa.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4

        Osa 10 vaihtoon suosiolla. Maksaa n. 85€ merkkiliikkessä ja vaihtaa 10 minuutissa.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          #5
          Mikä tuossa osassa n.10 hajoaa?Mulla se kuminen kappale ihan hitusen törröttää siten että en tiä kuuluisiko se olla sen näköinen.Mitä se sitten tekee?Ei pelitä viäkään.Purkamattakin kun oikein salvailee ajan kans saa sen aivan hetkellisesti pelittään mut äkkiä se kyllä jässähtää uudestaan..?
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Ruostuu umpeen? Itsellä oli ainakin niin jumissa lopulta että ei siinä auttanut kuin uusia osa.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #7
              Ja se oli juuri tuo kyseinen osa?Tarvii metsästää sen varaosa numero ja etsiä jostai kaupasta.Varmaan marmoritiskiltä ainoastaan löytyy..?
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Nyt tuli hankittua tuo ko. osa marmoritiskiltä hintaan(muistaakseni n85e).Eikä ollut tosiaan paha vaihdella.Siinä kun ne oli vierekkäin kädessä ja pääsi niitä vertailemaan oli ero melkoinen.Ulospäin ei näkynyt vanhassakaan juuri vikaa.Johonkin sen runko oli ottanut kiinni kun siinä melkoisia(syviä)naarmuja.Se näkyi joskus jopa siten että kun koitti lasin pyyhintä käyttää koko takalasi eli pientä liike rataa.
                Sitten kun kädessä testasi uutta se liikkui niin vaivattomasti.Salvasin sen nyt viellä varuiksi jo kättelyssä ettei ala heti temppuilemaan.Suosittelen siis kaikille jotka alkaa salvaileen omiaan ettei niistä varmaankaan kalua saa.Itsellä meni vuosi sitä ihmetellessä ja puolet siitä ajasta se ei tahtonut sanoa mitään..Ei muuta kun muutkin vaihtoon..
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • samokko
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 47
                  • Tampere - Herwood

                  #9
                  soittelin kyseisestä viasta huoltoon ja tiedustelin hintaa..
                  sanoivat että tuo akselisto ja mikrokytkin menisi uusiksi (yht 150e) + töitä noin 3h.. eli yhteensä noin 400e paukku. Onko tuo vaihto niin helppo juttu että käsikin sen saisi vaihdettua itse?

                  Comment

                  • Yeppe
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 361
                    • Finland

                    #10
                    Eihän tuohon hommaan saa ensikertalainenkaan menemään kolmea tuntia.
                    Homma on hyvin simppeli eikä vaadi mitään erikoisia työkaluja. Eli itse pystys sen ihan hyvin vaihtamaan. Muistaakseni itsellä meni aikaa tuon akseliston vaihtamisen n. vajaa tunti. Ja hommasta ei ollut tietoa miten osat lähtee auki.
                    Mikrokytkintä en silloin vaihtanut mutta se menee siinä ihan samalla

                    Comment

                    • samokko
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 47
                      • Tampere - Herwood

                      #11
                      joo se mainitsi jotain, että joutuu sahailemaan, että saa akseliston irto tms ja tuosta mikrokytkimestä sen verran hajoaa tuossa irrotus prosessissa.

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #12
                        Juu tuosta mikrokytkimen vaihdosta en tiä miten se hoituu mut kuulostaa melko erikoiselta jos marmorilla sanovat että aletaan sahaileen?Melkeimpä he yleensä vain vaihtaa palikkaa uuteen eikä tee vippaskonsteja?Itsellä akseli vaihtui 1/2-1h ajassa ensikertalaisena.Enkä usko että mikrokytkimenvaihto sitä projektia paljon pidentää.En lähtisi vaihdattamaan vaan vaihtasin itse.
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • samokko
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 47
                          • Tampere - Herwood

                          #13
                          osa tilattu, katotaas miten äijän käy

                          Comment

                          • Raimo Miettinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 320

                            #14
                            Me naputeltiin se akseli takalasista irti varovasti eikä sahailtu mitään. Ei ole kummoinen homma. Kytkimestä en tiedä sanoa
                            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                            Comment

                            • tomi
                              Administrator
                              • Jul 2002
                              • 2908
                              • Near Turku

                              #15
                              Omasta touringista takalasin pyyhin alkoi takkuamaan ja pikaisen analyysin perusteella tuo lasissa oleva osa aivan saatanan jäykkä. Eli ruostetta lienee kertynyt tarpeeksi.

                              Nyt kun ennen uuden osan saa hankittua niin olisi hyvä osata purkaa tuo systeemi ja vaikka koittaa sitten rasvailla se. (uuden osan hankinta siirtyy )

                              Mitenkäs tuon osan pitäisi irrota tuosta lasista? Vasaralla napauttelin aikana tuohon akselin päähän, mutta alkoi pelottamaan että kohta on koko takalasin luukku murusina sylissä.
                              Attached Files
                              F10 520d, E91 320d, E39 525iA Touring, E34 525iA, E30 325i, E30 316, E21 320

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎