Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 nitinät ja natinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmusta
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 29
    • Helsinki

    E91 nitinät ja natinat

    Eri korimallien natinoista ja nitinöistä on täällä kirjoitettu eri tredeissä, mutta laitetaan nyt tälle korimallille vielä erikseen kyselyä.

    Farkun kabiinin peräpäästä kuuluu ärsyttävää kininää, joka tuntuu välillä olevan vähän rauhallisempaa ja juuri tällä hetkellä helvetin ärsyttävää. Se kuuluu aina kun kori vääntyy esim. kanttikiven ylityksessä tai mukulakivillä ajaessa. Autossa nahkajakkarat, kaatuvat takapenkit.

    Sen verran olen rajannut asiaa, että natina:
    - ei tule oven tiivisteistä (bräkleenattu ja vahattu varmuudeksi)
    - ei ole takaluukun rullaverhon rakenteissa (voideltu Autokeskuksessa + ajettu ilman koko rullaa autossa)
    - takaselkänojan lukituksessa (rungon "lenkit" teipattu erkkarilla jo, ajettu penkit kaadettuna)

    Jotenkin tuntuisi, että se tulee jostain seuraavista _ehkä_
    - takapenkin selkänojan alakiinnityksestä,
    - takapenkin alta,
    - muoviosista, josta turvavyö tulee takana ulos
    - takaluukun tai tavaratilan alareunan muoviosista

    En vaan saa millään tuota narinan lähdettä tarkennettua ja hermo alkaa mennä! Konalan Autokeskuksessa rasvasivat "jotain", mutta ei auttanut... Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja onko niihin löytynyt ratkaisua?

    -Kitinä
    Last edited by tmusta; 14-07-2010, 13:37. Reason: Lisätty jakkaratietoa
  • jannejm
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 348
    • tampesteri

    #2
    itsellä ongelma kans olemassa... kuuluu semmonen vaimea muovinen natina...

    kokeiltu haarukoida vikaa...
    kaadettu penkit - ei johdu niistä
    otettu pois nahkaverho-teline takaloosterista - ei johdu siitäkään

    mitäs sitten...
    #######
    e30 325i cab
    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

    Comment

    • alttu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 519
      • Nummela

      #3
      Kyllä, samat on ongelmat ja hermo meinaa mennä. Lisukkeena vielä panoraaman natinat!
      Eipä kai noille mitään voi...
      F15 30d ///M-SPORT
      Ex.
      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Kokeilkaapa ajaa takaluukku auki parkkipaikalla jonkin esteen yli vinosti. Jotenkin tunnustaa että yleensä farkuissa tuo takaluukku liikehtii jonkin verran koriin nähden ja nitisee ties kuinka.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by tmusta View Post
          - ei tule oven tiivisteistä (bräkleenattu ja vahattu varmuudeksi)
          Et kai ihan oikeasti vahannut noita millään autovahalla?

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Ainakin e39:ssä suurimmat natinat aiheutti ikkunoiden ja ovien 'karvatiivisteet'. Eikös farkussa aukea pelkkä takalasi, jossa on myös moinen tiiiviste? Sen putsauksella ja voitelulla aloittaisin.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • jannejm
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 348
              • tampesteri

              #7
              hmm... vois kokeilla ajella lasi auki... tosin sitten tulee plim-plim ääntä mukana (tosin on muuten paljon mukavampi varoitusääni ku entisessä diudissa)

              mitäs siitä lasista pitäis rasvata? reunatko?
              #######
              e30 325i cab
              ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

              Comment

              • tmusta
                Newbiemmer
                • Feb 2010
                • 29
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Et kai ihan oikeasti vahannut noita millään autovahalla?
                En, laitoin Shell-tiivistesuojaa tiivisteeseen. My bad.

                Comment

                • tmusta
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 29
                  • Helsinki

                  #9
                  Tuota takaluukkuakin olen epäillyt, mutta pahimmat natinat tulevat sen JÄLKEEN, kun joku on istunut takana TAI penkit ovat olleet kaadettuna.

                  Epäilen vahvasti takaselkänojien saranassa olevaa muoviholkkia (näkyy kun kaataa toisen penkin selkänojan, penkkien välissä), mutta en ole keksinyt miten sinne saisi jotain muuta kuin fillarin ketjuöljyä (pitkä putki suuttimena).

                  Pano(d)raama ikkuna ei minulla sinänsä natise, vaan katon verhoilu kuskin kauhukahvan lähellä. Natina loppuu kun verhoilua painaa kattoa vasten. Pitänee koittaa jotain liiman ruiskuttamista sinne...

                  -DIY-

                  Comment

                  • JNIJNI
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1485

                    #10
                    Oma ollut hiljainen jo 3 vuotta. Onko muuten nahka vai kangassisustalla nuo kitisevät?

                    Tuohon panoraaman kitinään/natinaan. BMW:llä on siihen korjaussarja. Muoviklipsut on tehty jotenkin erilaiseksi. Ei ole kallis homma, jos itse vaihtaa. Käykää hakemassa marmorilta.

                    Osanumerot:
                    51447123304 (klipsut)
                    65771377052 (huopapalat)
                    Last edited by JNIJNI; 30-09-2010, 17:31.
                    G21 LCI 330e xDrive 2022
                    E93 M3

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by jannejm View Post
                      mitäs siitä lasista pitäis rasvata? reunatko?
                      Kaikki ne karvapinnat joihin lasi tiivistyy.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #12
                        Omanikin nitisee ja natisee mutta pääpaino on koetaulussa ja tuulettajan ritilöissä.Nämä kohteet riippuu täysin ulkolämpötilasta.Nyt kun kelit jäähtyneet moottoripuoli pelaa paremmin mutta sisustan natinat ovat alkaneet.
                        Tähän nyt ei vaikuta onko nahka vai kangas tuolit mut ihan kangasta on omassa..
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 924
                          • Sotkamo--Oulu

                          #13
                          mielestäni mitään tiivisteitä ei pidä mennä käsittelemään millään liukasteella, koska silloin se kitinä vasta alkaakin. Lasien ja luuukkujen pitäisi olla säädetty sen verran tiukaksi tiivistettä vasten, että se tiiviste liikkuu luukun mukana korin pienessä liikehdinnässä.

                          Tuota rasvausta on kokeiltu esim. E39 etuovien tiivisteissä ja en suosittele.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            #14
                            Oikein tehtynä rasvaus toimii. Eli vanhat paskat ja silikonit pois, shellin tiivistesuojaa tilalle.

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #15
                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              mielestäni mitään tiivisteitä ei pidä mennä käsittelemään millään liukasteella, koska silloin se kitinä vasta alkaakin. Lasien ja luuukkujen pitäisi olla säädetty sen verran tiukaksi tiivistettä vasten, että se tiiviste liikkuu luukun mukana korin pienessä liikehdinnässä.

                              Tuota rasvausta on kokeiltu esim. E39 etuovien tiivisteissä ja en suosittele.
                              Kukaanhan ei aloittaisi rasvausta jos ääntä ei tulisi?! Mitä sitten suosittelet? Ongelman kanssa elämistä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎