Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 ja Suomen rekisterikilven kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacka
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 43
    • Lapua

    e91 ja Suomen rekisterikilven kiinnitys

    Eli pian pitäisi saada e91:seen (2009) Suomen rekisterikilvet.
    Autossa on tällä hetkellä sellainen "muovipohja" jossa on kiinni Saksan kilvet.
    Kannattaako jostain (ja mistä?) hommata sellainen "muovipohja", johon mahtuu Suomen kilpi, vai kannattaako kilpi laittaa vaan suoraan kiinni koriin? Ja pitääkö sinne olla jotkut kumit alle, ettei kilpi resonoi? Näytti kyl siltä että alkup autossa olevat reiät on ihan eri kohdilla kuin Suomen kilvissä...

    Viisaita neuvoja tarvitaan pikaisesti...
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #2
    Taakse telineellä ja eteen suoraan puskuriin. Porasin reiät eteen ja laitoin niittimutterit.
    On muuten pirun kovaa terästä edessä tuo puskurin runko.

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      #3
      Kyllä sen keulassa voi ruuvata ihan puskuriin ilman alustalevyä tai kumeja, näin minulla oli omassa e60:ssä ja en ikinä kuullut sen resonoivan.Teet vaan uudet reiät, vanhoihin se tuskin osuu. Ja oikea kiinnitystapa on kai laittaa kilpi keskelle keulaa eikä niin että kirjainten ja numeroiden välissä oleva viiva tulee keskelle keulaa.
      Ja taakse saa ainakin bmw-osamyyjiltä sellaisen metallisen kiinnityslevyn joka jää piiloon kilven taakse.

      Mitenkäs kun saksan kilpi on pitempi niin jos alustalevyn ottaa pois ja linttaa suomenkilven puskuriin niin jääkö vanhoja reikiä näkyviin:think Sitte taas jos laitat suomenkilven siihen pitkään saksan alustalevyyn ei sekään ole hyvännäköinen.


      Paras keino peittää nuo saksan reiät, on ostaa m-sport korisarja jos sellaista ei autossa vielä ole.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Lyhentää vaan niitä perus kilpiruuveja ja muoviin kiinni. Turha sitä on sinne puskurin runkoon laittaa :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Lyhentää vaan niitä perus kilpiruuveja ja muoviin kiinni. Turha sitä on sinne puskurin runkoon laittaa :think
          Pysyykö muka? Se muovi on rungossa kiinni ja tuo muovi ei kovin paksu ole.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Miksi porata auton puskureihin reikiä mielivaltaisesti kun sellainen kunnollinen muovinen pohja maksaa muutaman euron? Sellaisen kanssa voi sentään kilven paikkaa muuttaakkin vielä jos tuntuu että jäi vinoon tai sivuun, ilman että koko auto on ihan sillisalaattia. Jokainen reikä lisää on tarpeeton.

            Lisäksi porattuihin reikiin on paha pistää muoviruuveja (jotka tulee sen muovipohjan mukana), joten parin vuoden päästä on odotettavissa kauniit ruostevalumat kun kilpi tai se puuruuvi alkaa ruostua. Se on sitä laatua ja tyyliä johon tuli ostaessa satsattua, ja sitten loppuikin käsittämättömästi rahat kuin seinään ja kotona ei ole kuin nippusiteitä ja itseporautuvia

            Mulla on patoutumia aiheesta, kahdesta autosta on tuhottu kontinluukku noilla ja nykyisestä on jo hyvällä alulla vaikkei ole vedetty edes pellistä läpi. Itseporautuvat mallia jäätävän iso vedetty suoraan muovipohjaan jotka hieroneet sitten maalin pois kilven alta. Keulassa taas reikiä n+1 kun jokainen omistaja on mielestään saanut sen parempaan paikkaan kuin entinen, ja nyt ei enää kilpi peitäkkään kaikkia.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #7
              Nyt puhutaan etukilvestä. Edessä mulla oli ainoastaan saksan kilven reiät leveällä ja en tosiaan halunnut kilpitelinettä.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by MakeH View Post
                Pysyykö muka? Se muovi on rungossa kiinni ja tuo muovi ei kovin paksu ole.
                Pysyy. Niin ne kuulemma merkkiliikkeessäkin sen laittaa kun kävin neuvoa kysymässä :think

                Ja noita perus suomipohjia ei saa juuri sen fiksummin E9X eteen kun se tukirauta on siellä takana. Taakse toki laitoin itsekkin pohjan ja siihen kilpi muoviniiteillä kiinni.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by jacka View Post
                  Eli pian pitäisi saada e91:seen (2009) Suomen rekisterikilvet.
                  Autossa on tällä hetkellä sellainen "muovipohja" jossa on kiinni Saksan kilvet.
                  Kannattaako jostain (ja mistä?) hommata sellainen "muovipohja", johon mahtuu Suomen kilpi, vai kannattaako kilpi laittaa vaan suoraan kiinni koriin? Ja pitääkö sinne olla jotkut kumit alle, ettei kilpi resonoi? Näytti kyl siltä että alkup autossa olevat reiät on ihan eri kohdilla kuin Suomen kilvissä...

                  Viisaita neuvoja tarvitaan pikaisesti...
                  Haet vaikka Motonetista muutaman euron muoviset kilvenaluset. On huomaamattomat, tulee ruostumattomat muoviruuvit mukana ja saa kiinnitettyä auton valmiisiin reikiin. Siisti ja helppo asennus, kokeiltu juuri kahteen autoon.

                  Edessä saattaa olla reiät missä sattuu ja osa niin leveällä että alusta + suomikilpi ei niitä peitä, mutta useimpiin Bemareihin saa maahantuojalta erikseen sen kilpien kohdalla olevan listan eikä maksane mustana kuin 10-30 € mallista riippuen.

                  Toki voit myös liittyä Bemarikerhoon http://bmwclub.fi/ ja tilata BMW-kilvenaluset kerhon saksalaisella nimellä ;-)
                  Last edited by JD; 07-09-2010, 11:20.
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by JD View Post
                    Haet vaikka Motonetista muutaman euron muoviset kilvenaluset. On huomaamattomat, tulee ruostumattomat muoviruuvit mukana ja saa kiinnitettyä auton valmiisiin reikiin. Siisti ja helppo asennus, kokeiltu juuri kahteen autoon.

                    Edessä saattaa olla reiät missä sattuu ja osa niin leveällä että alusta + suomikilpi ei niitä peitä, mutta useimpiin Bemareihin saa maahantuojalta erikseen sen kilpien kohdalla olevan listan eikä maksane mustana kuin 10-30 € mallista riippuen.
                    Ja vieläkin oli puhe E91:stä. Siihen ei eteen onnistu noilla kilpipohjilla yhtään sen fiksummin ja ei ole valmiita reikiä mihin ruuvailla. Mallasin tuota pohjaa siihen mutta olisi tullut rumempi viritys. Suoraan vaan muoviin kiinni lyhennetyillä ruuveilla. Siihen puskurin tukirautaan ei tahdo reikää kovin helpolla saada ja se on melko iso joten sitä kilvenalusta ei siihen saa ilman porailua myöskään laitettua

                    Ja nettiautosta voi katsoa mallia. Lähes kaikissa se on suoraan puskuriin ruuvattu ja istuu hyvin kunhan malttaa katsoa oikean kohdan mihin laittaa:
                    Last edited by _nixu_; 07-09-2010, 11:40.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Grolsch
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 34
                      • Vantaa

                      #11
                      Itse laitoin kilven kaksipuoleisella säänkestävällä tarralla kiinni ja hyvin on pysynyt. Ekan viikon ajoin ilman etukilpeä eikä poliiseja kiinnostanut kilvettömyys lainkaan.

                      Alkuperäiset reiät on "peitetty" mustilla ruuveilla joilla saksan muovihökötys oli kiinni. Kun saan aikaiseksi laitan pienet "peitelevyt" maalattuna auton väriin noiden reikien päälle tai laitan M-setin autoon.

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3851
                        • Nokia

                        #12
                        Uutenakin ne etukilvet laitetaan suoraan puskuriin ja kyllä pysyy. Kaikki muut viritelmät näyttää typeriltä.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          olen aina laittanut kilvet suoraan ilman mitään pohjia kiinni E91:een eteen ja taakse. hyvältä näyttää ja hyvin pysyy.


                          tuolta näkyy yksi esimerkki miltä näyttää. takana muovinappulat sen verran pellistä ulkona, että kilpi ei ota peltiin kiinni.

                          Last edited by bemu2000; 07-09-2010, 23:38.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3851
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            olen aina laittanut kilvet suoraan ilman mitään pohjia kiinni E91:een eteen ja taakse. hyvältä näyttää ja hyvin pysyy.


                            tuolta näkyy yksi esimerkki miltä näyttää. takana muovinappulat sen verran pellistä ulkona, että kilpi ei ota peltiin kiinni.

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=203347
                            Taaksehan niitä ei saa oikealla tavalla (kilven omista rei'istä) kiinnitettyä ilman kilventaustaa.
                            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #15
                              Bilteman kakspuolisella teipillä reiättömät kilvet kiinni, niin ja pysyy!
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎