memebuy23buy

e91 ja Suomen rekisterikilven kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Tomi T View Post
    Taaksehan niitä ei saa oikealla tavalla (kilven omista rei'istä) kiinnitettyä ilman kilventaustaa.

    pitääkö laittaa kilven omista rei`istä itse en ole niin perfektionisti, että häiritsee. saksalaisen kilven taustan mukana tulee yleensä mustat ruuvit ja ne kun vetää kiinni numeron/kirjaimen kohdalta, niin sitä ruuvia ei enää edes erota parin metrin päästä. nytkin osui just sopivasti kohdalleen. toki joku siro tausta olisi ok, mutta eipä ole oikeen osunut kohdalle.



    edit: tulipa katsottua tuota motonetin 6,90e maksavaa lätyskää, niin taitaapa joutua hakemaan muutaman jemmaan...
    Last edited by bemu2000; 07-09-2010, 23:29.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Miksi porata auton puskureihin reikiä mielivaltaisesti kun sellainen kunnollinen muovinen pohja maksaa muutaman euron? Sellaisen kanssa voi sentään kilven paikkaa muuttaakkin vielä jos tuntuu että jäi vinoon tai sivuun, ilman että koko auto on ihan sillisalaattia. Jokainen reikä lisää on tarpeeton.

      Lisäksi porattuihin reikiin on paha pistää muoviruuveja (jotka tulee sen muovipohjan mukana), joten parin vuoden päästä on odotettavissa kauniit ruostevalumat kun kilpi tai se puuruuvi alkaa ruostua. Se on sitä laatua ja tyyliä johon tuli ostaessa satsattua, ja sitten loppuikin käsittämättömästi rahat kuin seinään ja kotona ei ole kuin nippusiteitä ja itseporautuvia

      Mulla on patoutumia aiheesta, kahdesta autosta on tuhottu kontinluukku noilla ja nykyisestä on jo hyvällä alulla vaikkei ole vedetty edes pellistä läpi. Itseporautuvat mallia jäätävän iso vedetty suoraan muovipohjaan jotka hieroneet sitten maalin pois kilven alta. Keulassa taas reikiä n+1 kun jokainen omistaja on mielestään saanut sen parempaan paikkaan kuin entinen, ja nyt ei enää kilpi peitäkkään kaikkia.
      Täyttä asiaa!

      Ja E91:een saa siististi kiinni adaptereilla. Ihme kädetystä tosiaan monilla tuo kilven kiinnitys. Siinä on sellainenkin juttu, että lain mukaan kilpeen ei taida saada omia reikiä ajaa, ja ruuvien kannatkin pitää peittää oikeanvärisillä tulpilla.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • jacka
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 43
        • Lapua

        #18
        Kiitos...

        Oikein paljon kiitoksia monista vastauksista =)
        Eli meinaan laittaa etukilven muovipuskuriin kiinni suoraan ja taakse ostan sen movitelineen. Mistähän saisin sellaisen muovitelineen, jossa lukisi www.bmw.fi, en millään haluaisi mainostaa mitään tiettyä "kioskia"?

        Comment

        • Gissa
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 22
          • Jyväskylä

          #19
          Just kävin itse hakemassa E92:een motonetistä taakse kilvenalusen, istuu hyvin ja ei jää näkyviin taustasta mitään. http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=46-5001
          F11 535xda

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17575
            • Turku

            #20
            Originally posted by Gissa View Post
            Just kävin itse hakemassa E92:een motonetistä taakse kilvenalusen, istuu hyvin ja ei jää näkyviin taustasta mitään. http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=46-5001
            Jep, tuo on Siivosen/=Motoralin tuote eli saa monesta paikasta ostettua. Noita on saatavilla myös vanhaan ei EU-kilpeen.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3874
              • Nokia

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Noita on saatavilla myös vanhaan ei EU-kilpeen.
              Kiinnostaisi kyllä, ikinä en ole nähny, aina joutunu leikkaamaan dremelillä tuon EU-paskakilven jatkeen pois että on saanut oikeanlaisen kilven kiinni.
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17575
                • Turku

                #22
                Originally posted by Tomi T View Post
                Kiinnostaisi kyllä, ikinä en ole nähny, aina joutunu leikkaamaan dremelillä tuon EU-paskakilven jatkeen pois että on saanut oikeanlaisen kilven kiinni.
                Ainakin pari vuotta sitten Motoralilla oli. Pyydä tilaamaan jälläriä, jolla myynnissä EU-malliakin.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  On niitä monessakin paikkaa, ite ostin kl:stä eilen viimeks vanhalle kilvelle tellingin. Molempia malleja on hyllyssä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3874
                    • Nokia

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    On niitä monessakin paikkaa, ite ostin kl:stä eilen viimeks vanhalle kilvelle tellingin. Molempia malleja on hyllyssä.
                    Ok, hyvä tietää. Meiltä löytyy vaan tota EU:ta. Toki eipä se iso vaiva oo dremelillä vetästä siivua pois.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 54*BMW

                    Comment

                    • dieseljussi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 592
                      • Suomi

                      #25
                      Onko ideoita, miten saisi etukilven (E90) juuri ja juuri lain vaatimuksen mukaiseksi:

                      2.5 Näkyvyyttä koskevat geometriset vaatimukset

                      Kilven on koko alueeltaan oltava näkyvissä neljässä tasossa seuraavasti: pystytasossa kilven ulkoreunojen suuntaisesti 30° ulospäin ajoneuvon pituussuunnassa olevasta keskiviivasta; vaakatasossa kilven yläreunasta 15° ylöspäin; vaakatasossa kilven alareunan suuntaisesti


                      Erityisesti tuo 15 asteen rajan saavuttaminen kiinnostaisi, koska nykyään joka toisessa puhelintolpassa roikkuu jonkin sortin nopeuksia kyttääävä kamera. Tavoitteena olisi, että kilpi näkyy vain 15 astetta ylöspäin, eli juuri tuon lain minimin. Kilven ympärille ei voi kovin suurta kehikkoa rakentaa, kun alkavat urveltaa esiin työntyvistä osista. Ainoa vaihtoehto taitaa olla kilven upottaminen. Siitä olisi sekin hyöty, että kuppi keräisi hyvin kuraa.

                      Comment

                      • Balle
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3414
                        • UKI, Suomen New York

                        #26
                        Mä hain aikoinaan mamman farkkuun kilven alukset marmorilta. Taisivat olla jotain 15egee yhteensä (taka+etu). En ymmärrä miksi pitäs kikkailla jollain motonetin rimpuloilla tai kaksnaamateipeilla,ehkä E30 mutta E91...??

                        Etukilvenalus (osa#9):


                        Takakilvenalus (osa #26):
                        Possuja ja Bemareita

                        Comment

                        • Gissa
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 22
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Joo eihän sitä esim.motonetissä myytävää kilvenalustaa voi tietenkään laittaa BMW:hen kun Audin maahantuojakin laitattaa sellaiset samalaiset uusiin audeihin
                          F11 535xda

                          Comment

                          • Balle
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3414
                            • UKI, Suomen New York

                            #28
                            Originally posted by Gissa View Post
                            Joo eihän sitä esim.motonetissä myytävää kilvenalustaa voi tietenkään laittaa BMW:hen kun Audin maahantuojakin laitattaa sellaiset samalaiset uusiin audeihin
                            No joo, en tiedä minkälainen tämä motonetin versio on mutta mun mielestä se on ihan sama vaikka sen saisi ilmaiseksi jos alkuperäinenkään (joka sopii saletisti paikalleen) ei maksa kuin muutaman euron.
                            Alkuperäinen on aina kuitenkin aina alkuperäinen ja niinkin mitätön asia kuin ne pienet insertit siinä muoviläpyskässä voi olla orggiksessa ei-ruostuvaa sorttia kun taas motonetin versiosta juoksee ruostevana parin talven jälkeen.
                            Possuja ja Bemareita

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3874
                              • Nokia

                              #29
                              Originally posted by Balle View Post
                              No joo, en tiedä minkälainen tämä motonetin versio on mutta mun mielestä se on ihan sama vaikka sen saisi ilmaiseksi jos alkuperäinenkään (joka sopii saletisti paikalleen) ei maksa kuin muutaman euron.
                              Alkuperäinen on aina kuitenkin aina alkuperäinen ja niinkin mitätön asia kuin ne pienet insertit siinä muoviläpyskässä voi olla orggiksessa ei-ruostuvaa sorttia kun taas motonetin versiosta juoksee ruostevana parin talven jälkeen.
                              Ja alkuperäisestihän siihen eteen ei mitään telinettä kuulu, kuten edellä laittamistasi linkeistä voit todeta.
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 54*BMW

                              Comment

                              • Balle
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3414
                                • UKI, Suomen New York

                                #30
                                Originally posted by Tomi T View Post
                                Ja alkuperäisestihän siihen eteen ei mitään telinettä kuulu, kuten edellä laittamistasi linkeistä voit todeta.
                                Niinpäs olikin! Muistin sitten väärin. Porsaassa oli tuollainen etukilvenalus (puskuri on niin pyöreä ettei siihen muuten kilpeä fiksusti saisikaan).
                                Sen takakiinnikkeen hommasin kyllä marmorilta.
                                Ja jokainenhan laittaa autoonsa mitä itse haluaa.
                                Mulle on aivan sama vaikka Audin maahantuoja varustelis autonsa hong kongin tuotteilla. Kertoo kyllä jotain siitä mihin tämä maailma on menossa...
                                Kaitpa se sitten jossain 80,000 Euron Audissa on iso juttu kun maahantuoja säästää kilvenaluksessa 1,50euroa tms.
                                Säästöjä haetaan joka paikassa ja jos myy tuhat autoa vuodessa niin kokonaissäästö on jo 1500eur. Ehkä kannattaisi kuitenkin panostaa siihen myyntiin niin että menisi vuodessa 1001 autoa kaupaksi. Tuon yhden auton katteella saakin sitten alkuperäisiä kilvenaluksia maailman tappiin.
                                Vähän ehkä karrikoitu esimerkki mutta mitäs sitten kun siinä motonetin kilvessä on suunnittelu tai valmistusvika joka toistuu jokaisessa tuotteessa. (voi olla alkuperäisessäkin mutta audilla varmasti tarkempi laatukontrolli niin materiaalien kuin valmistusprosessin suhteen kuin motonetin kilvenaluksen valmistuttajalla). Siinä sitten vaihdetaan maahantuojan laskuun (Audin takuu ei tietenkään korvaa) kilvenaluksia muutamaan tuhanteen audiin. Voi olla että euron säästöllä sai kymmenien tuhansien vahingon ja yhden reiän enemmän merkin imagoon...

                                Karkas ehkä vähän aiheen ohi mutta tämä väärässä paikassa säästäminen vaan sapettaa.
                                Last edited by Balle; 22-09-2010, 13:20.
                                Possuja ja Bemareita

                                Comment

                                Working...
                                X