Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 sähköisen kiertovesipumpun pyöritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

    E91 sähköisen kiertovesipumpun pyöritys

    Huihai,

    osaako joku sanoa, miten käy?

    Asentelin laitteenseen E91 318D 2006 defan letkulämppärin, sisähaarat yms. Nyt kävin hakemassa Defan 1204 laturin motonetistä. Sen ajattelin kytkeä akkuun siitä moottoritilan punaisesta liittimestä, eikös se mene suoraan sinne? Mutta kysymys, voinko pyörittää suoraan sähköistä kiertovesipumppua tuolla laturilla? Sais koneen paremmin lämpöseks varmaan.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Miten ajattelit sen kytkeä? Laturin jännite on kaiken aikaa kytkettynä akun plussaan, joten pumppu pyörisi jatkuvasti.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • uijui
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 172
      • suomi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Miten ajattelit sen kytkeä? Laturin jännite on kaiken aikaa kytkettynä akun plussaan, joten pumppu pyörisi jatkuvasti.
      pistämällä 12v/12v releen väliin? Jokon tulee ohjaus laturilta, joka kytkee sen akkuun kiinni kun laturista tulee +12v jännite, ja sitten pumpun sille puolelle relettä jossa laturin +12v on? Toimisko?

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by uijui View Post
        pistämällä 12v/12v releen väliin? Jokon tulee ohjaus laturilta, joka kytkee sen akkuun kiinni kun laturista tulee +12v jännite, ja sitten pumpun sille puolelle relettä jossa laturin +12v on? Toimisko?
        tarvii laittaa vielä diodi väliin mutta latausteho heikkenee sillon :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • uijui
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 172
          • suomi

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          tarvii laittaa vielä diodi väliin mutta latausteho heikkenee sillon :think
          miks diodi, piirtelin paperilla ja mun sähköopilla (joka on kyllä ruosteessa ) toimis noin?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by uijui View Post
            miks diodi, piirtelin paperilla ja mun sähköopilla (joka on kyllä ruosteessa ) toimis noin?
            siinä tapauksessa toimii ilman diodia että laturia ei käytetä akun lataamiseen vaan releen aktivointiin...

            tuliki toinen toteutusvaihtoehto mieleen.. tarvitaan kahdella sulkeutuvalla kärjellä oleva rele.. - kiinteesti akkuun, laturin + releen kelalle ja sulkeutuvien kärkien toiselle puolelle ja toiselta puolelta akulle ja pumpulle

            E: ei toimi, kerran aktivoiduttuaan rele ei enää päästä lainkaan
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • uijui
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 172
              • suomi

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              siinä tapauksessa toimii ilman diodia että laturia ei käytetä akun lataamiseen vaan releen aktivointiin...

              tuliki toinen toteutusvaihtoehto mieleen.. tarvitaan kahdella sulkeutuvalla kärjellä oleva rele.. - kiinteesti akkuun, laturin + releen kelalle ja sulkeutuvien kärkien toiselle puolelle ja toiselta puolelta akulle ja pumpulle
              Mietiskelin just kanssa tuplarelettä. Täytyy testata, tuo voisi vaikka toimia Tosin en tiedä onko siitä nyt sitten mitään hyötyä, tuon pumpu pyörityksestä, mutta voisi kokeilla

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                No mikä siihen tuli?

                No ääh, generaattorin staattorin roottorista palo moottori

                Rakettitiedettä.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • uijui
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 172
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by TFV View Post
                  No mikä siihen tuli?

                  No ääh, generaattorin staattorin roottorista palo moottori

                  Rakettitiedettä.
                  Niin että mitenkä

                  Ehkä keikkaan jostakin virtaa nuuskivan releen

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Viittaan BTCF:n Pubissa olevaan kommenttiini ja poistun nöyrästi takavasemmalle
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1321
                      • Tornio

                      #11
                      rele

                      Originally posted by uijui View Post
                      Niin että mitenkä

                      Ehkä keikkaan jostakin virtaa nuuskivan releen
                      tässäpä rakettitieteilijälle jännitteen tunnistava rele.

                      Odotan mielenkiinnolla kytkentääsi.
                      Voisi tässä yksi kytkentä esimerkki ollakkin, mutta toisen auton polttaminen etänä lienee rangaistava teko.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • uijui
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 172
                        • suomi

                        #12
                        Mites ohjaus 230 puolelta tämmösellä: http://www.homeaire.com/product_details.aspx?id=249 Pitäs vaan kuoria vaihetta vähän esiin....

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          hieno kuva paintilla pienes maistis

                          Last edited by peto2; 18-05-2014, 22:09.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • uijui
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 172
                            • suomi

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            hieno kuva paintilla pienes maistis

                            Thanks. Kännissä tässä ollaan itekin. Pistän huomenna tuommosen kiinni, katotaan miten pumput pyörii ja auto palaa Äkkiseltäänhän tuo näyttää toimivalle, autosähköt ei vaan yleensä tottele fysiikanlakeja

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by uijui View Post
                              Thanks. Kännissä tässä ollaan itekin. Pistän huomenna tuommosen kiinni, katotaan miten pumput pyörii ja auto palaa Äkkiseltäänhän tuo näyttää toimivalle, autosähköt ei vaan yleensä tottele fysiikanlakeja
                              tossa voi tulla semmonen ongelma että plussa menee kiertovesipumpun alkuperäsen johdotuksen kautta ihan mihin sattuu ja auto tekee ihan mitä sattuu
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎