Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 325 3.0 tyhjäkäynti heijaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dilledong
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 8
    • Tre

    E92 325 3.0 tyhjäkäynti heijaa kylmänä

    Se on moro.

    Meillä on taloudessa e92 coupe ja siinä mystinen vika

    Elikkä auto on 135tkm ajettu -08 ja tyhjäkäynti on ollut kylmänä todella vaivalloista nyt puolisen vuotta. Metro-auton vikakoodien luvussa tuli ekalla kerralla että NoX-anturi on kaput ja ohjelma on vanha. toisella kerralla huollon yhteydessä vielä P0302, 2.sylinterin puola oli vaihdettava. Nyt on rahaa palanut toista tonnia ja vaihdettuna on nox-anturi, tulpat, 2.syl puola ja ohjelmisto on päivitetty.
    Vika on ja pysyy. Lämpimästä tallista kun laittaa tulille niin jouto seilaa about 400-1000 kierroksen välillä ja bensa haisee voimakkaasti kunnes kone lämpiää. eilen koitin -10:stä käynnistää niin sammui 2 kertaa ennenkuin jaksoi käydä ja taas voimakas bensan haju. myös reippaanlainen tärinä kuuluu kuvaan, tuntuu siltä ettei käy kaikilla. Metrossa arpoivat suutinvikaa ja auto menossa ke takasin sinne. tosin sanoivat notta jos ei suutintesterillä löydy vikaa niin menee arpomiseks. itse en Baijerlaisen tekniikkaan ole perehtynyt, ennemminkin Alfojen, mutta se on oma lukunsa se
    Uskoisin että täältä kautta vika selviää nopeammin kuin Metro-Auton. ja ennenkaikkea halvemmalla.
    Vinkkejä,neuvoja, ohjeita omatoimiseen vianetsintään kaivataan kun en tiedä mistä aloittaa. Työkalut pysyy kädessä joten mielellään tekisin itse.
    Vian paikannukseen johtavista vihjeistä luvassa palkkio oluen muodossa, Palkkion lunastus Tampereella tai Forssassa.
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #2
    Itsellä aikoinaan vaihdettiin (N54 3,0L) Nox-anturi,suuttimet,puola...ja lopuksi pari kertaa korkeapainepumppu.Viitteet noista kuvailemista vioista/käyttäytymisestä viittaisi korkeapainepumppuun.Itselläkin alkoi kierrosten pumppaamisella tyhjäkäynnillä ja lievällä tärinällä.Välillä paikoillaan auto "tärähti" kunnolla ja kierrokset tippuivat <600 rpm,mutta pysyi käynnissä.Myöhemmin sitten teki ihan täydelliset stop:it kun korkeapainepumppu oireili tosissaan.Tosin sitäkään ei heti löydetty,vaan ensin vaihdeltiin yllä mainitut osat.

    EDIT:Älä nyt pelästy,kun korkeapainepumppu oireilee,niin tulee kyllä "engine fault,reduce power" heti näyttöön.Mutta oireilu alkoi yllä mainitulla tavoilla.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Dilledong
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 8
      • Tre

      #3
      Hintapolitiikkaa

      Mites, paljonko kustansi toi pumpun vaihto osineen? nyt kun tarkemmin mietin niin mielestäni oireilee enemmä lähes tyhjällä tankilla kun täydellä. kuulostaako tutulta?

      Comment

      • Dilledong
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 8
        • Tre

        #4
        nonni

        Marmoritiskiltä tyly tuomio: Kaikki suuttimet vaihtoon á 151€. koko kustannusarvio oli 1200€ ja kuulemma ei sais autolla kauheeesti ajaa ennekun on vaihdettu. Saakohan noita suuttimia jostain halvemmalla ja onko paha rasti vaihtaa itte?

        Comment

        • Dilledong
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 8
          • Tre

          #5
          .

          Osaako joku kertoa nuille suuttimille osanumeroa?

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by Dilledong View Post
            Osaako joku kertoa nuille suuttimille osanumeroa?
            N52N moottorille
            INJECTION VALVE 13537531634


            N53 moottorille
            Injector 13537589048

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Saitko marmorilta vikakoodilistausta tms? Olis ihan mielenkiintoista tietää, miten ovat päätyneet siihen että kaikki kuusi suutinta ovat hajonneet samaan aikaan :think
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Saitko marmorilta vikakoodilistausta tms? Olis ihan mielenkiintoista tietää, miten ovat päätyneet siihen että kaikki kuusi suutinta ovat hajonneet samaan aikaan :think
                Tehty vianmääritys kuten yleensä? Eli luettu vikakoodit ja todettu että koodeissa mainitut komponentit on uusittava

                Järjestelmätesteri ei tee vielä autosähkäriä..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Netsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 238
                  • Helsinki

                  #9
                  Syttyyko moottorin varoitusvalo kun se tätä tärinää tekee (eli kakkosylinteri putoaa pelistä)?
                  F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                  ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Tehty vianmääritys kuten yleensä? Eli luettu vikakoodit ja todettu että koodeissa mainitut komponentit on uusittava
                    Luultavasti joo, muttei viitti sanoa suoraan tommosia...
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Dilledong
                      Newbiemmer
                      • Nov 2010
                      • 8
                      • Tre

                      #11
                      vikavalosta

                      eivätköhän siellä metrossa ole vianmäärityksen tehneet.
                      Vikavalo on syttynyt kerran, mutta nyt on kakkospuola on vaihdettu mutta ei vaikuttanut tärinään. sanoivat marmoritiskillä että tehdas on kehottanut vaihtamaan aina kaikki suuttimet mitkä ovat sillä osanumerolla mikä nyt on koneessa kiinni. tietävät että on vikaa mutta eivät suostu sitä ilmaiseksi korjaamaan. olen huomenna viisaampi kun nään viimeset kuitit ja paperit. sanoivat puhelimessa että suutintesterissä on käytetty ja että "suutinvikaa on". ei sen enempää eritelly kun että 2. ja 4. sylkyn tulpat oli aivan läpimärät.
                      Last edited by Dilledong; 02-12-2010, 20:46.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Toivotaan että tulee kuntoon, ihme vaan kun etk ei näytä että suutin olisi korvattu eri osanumerolla olevalla osalla. No, ehkäpä on liian tuore juttu sitten.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Netsk
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 238
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Toivotaan että tulee kuntoon, ihme vaan kun etk ei näytä että suutin olisi korvattu eri osanumerolla olevalla osalla. No, ehkäpä on liian tuore juttu sitten.
                          Niin, toivottavasti ei ole M54-tapanen kylmämisfirettäminen. Sillon ei mitkään suuttimet auta...
                          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                          Comment

                          • Dilledong
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 8
                            • Tre

                            #14
                            nonni

                            Lainaus Huollon paperista:

                            "Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti seilaa alle 500 ja yli 1000.
                            Moottori lämpenee->käynti tasaantuu.
                            Vikavalo ei pala
                            -NoX-tunnistin ja 2-sylinterin puola vaihdettu juuri.
                            -Katsotaan suuttimien korjausarvot ja vikakoodit. hinta sovittu testeritestin hinnalla-> jos vika ei selviä ja vaatii lisätutkimuksia niin soitetaan asiakkaalle.
                            -Testeri käskee vaihtamaan suuttimet koska autossa vanhanmallin suuttimet
                            -Suuttimien vaihto n.1200€"

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Dilledong View Post
                              Lainaus Huollon paperista:

                              "Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti seilaa alle 500 ja yli 1000.
                              Moottori lämpenee->käynti tasaantuu.
                              Vikavalo ei pala
                              -NoX-tunnistin ja 2-sylinterin puola vaihdettu juuri.
                              -Katsotaan suuttimien korjausarvot ja vikakoodit. hinta sovittu testeritestin hinnalla-> jos vika ei selviä ja vaatii lisätutkimuksia niin soitetaan asiakkaalle.
                              -Testeri käskee vaihtamaan suuttimet koska autossa vanhanmallin suuttimet
                              -Suuttimien vaihto n.1200€"
                              Heh, no eikö ne sanonut sitten että mitä korjausarvot näyttivät?
                              Oliko selkeää vikaa?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎