Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 ksenonien korkeudensäätö temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    E91 ksenonien korkeudensäätö temppuilee

    Valothan tekevät alas-ylös liikkeen auton käynnistettäessä. Ongelmana on, että suojakelillä ja lämpösestä tallista ulos ajettaessa valot näyttää puurajan puoliväliin. Pakkaskelillä taas normaalisti. Viime kesältä ja pakkaskelien alkaessa ei ole kokemusta miten käyttäyty kun auto vasta hankittu. Joskus pienen sisällä käytön jälkeen valot nousevat liian ylös, mutta pykälittäin melko pian palautuu normaaliksi. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ollut ja mistähän vikaa pitäis alkaa etsiä? Takana joku korkeudensäätösysteemi?
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Taka-akselin sensori viallinen.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • -Jarmo-
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 13
      • Oulu

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Taka-akselin sensori viallinen.
      Onkohan millainen homma tuon sensorin vaihtaminen?

      Omassani taitaa olla myös jotain häikkää, kun valot näyttää välillä aivan eteen ja joskus taivaalle. Aluksi luulin, että valojen perussäätö oli liian alas, mutta säätämisestä huolimatta näyttää välillä minne sattuu.
      E91 320dA

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Tuolta löytyikin kuva, ei paljoa kerro missä päin mutta eiköhän se sieltä jostain löydy missä joustokin tapahtuu. Täytynee eka koittaa putsata ja voidella jos vaan jäykistyy pakkasessa. Hintakaan ei nyt niin kauhia tuon mukaan, veikkaisin aikasempien realoem vs marmori hinnaks ~90€.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • -Jarmo-
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 13
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Tuolta löytyikin kuva, ei paljoa kerro missä päin mutta eiköhän se sieltä jostain löydy missä joustokin tapahtuu. Täytynee eka koittaa putsata ja voidella jos vaan jäykistyy pakkasessa. Hintakaan ei nyt niin kauhia tuon mukaan, veikkaisin aikasempien realoem vs marmori hinnaks ~90€.
          http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=33&fg=30
          Kiitos tiedoista. Taka-akselin suunnalla taitaa tuon näköinen häkkyrä olla. Pitääpä vähän puhdistella, josko se vaikka sillä alkaisi pelaamaan.
          E91 320dA

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #6
            Eilen tapahtui outo ilmiö, vai onko ominaisuus. Pakkasta oli -4C ja valot näyttivät lähtiessä ok. Matkan varrella aina jarruttaessa valot nousivat ylöspäin ja polkimen palautessa myös valot palutuivat. Tätä en ole aiemmin huomannut eli kuuluukohan asiaan. Jarrutukset olivat suht kevyitä mutta kovemmasta vauhdista, kuitenkaa suurta joustoliikettä ei päässyt tapahtumaan eli tuntui että tämä oli vauhdin ja jarrupolkimen aikaansaannos. No neljännellä jarrutuksella valot jäivät osoittamaan ylös eli jotai häikkääkin on.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7
              Originally posted by -Jarmo- View Post
              Kiitos tiedoista. Taka-akselin suunnalla taitaa tuon näköinen häkkyrä olla. Pitääpä vähän puhdistella, josko se vaikka sillä alkaisi pelaamaan.
              Minulla olkoi taas pelamaan kun kovat pakkaset loppui, nyt on 99€ palikka ostettu ihan turhaa...
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • masiaro
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 406

                #8
                Originally posted by Kimmo-R View Post
                Eilen tapahtui outo ilmiö, vai onko ominaisuus. Pakkasta oli -4C ja valot näyttivät lähtiessä ok. Matkan varrella aina jarruttaessa valot nousivat ylöspäin ja polkimen palautessa myös valot palutuivat. Tätä en ole aiemmin huomannut eli kuuluukohan asiaan. Jarrutukset olivat suht kevyitä mutta kovemmasta vauhdista, kuitenkaa suurta joustoliikettä ei päässyt tapahtumaan eli tuntui että tämä oli vauhdin ja jarrupolkimen aikaansaannos. No neljännellä jarrutuksella valot jäivät osoittamaan ylös eli jotai häikkääkin on.
                Kiihdytäessä niiden kuuluisi olla hieman alhaalla. Jarruttaessa nostaa ylös. Koska silloin kori ei ole suorassa. Mut jos jämähtää paikoilleen niin vika täytyisi olla.

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #9
                  Kuulostaa kovasti siltä että voisi liikkuvat osat olla jumissa jossain päin.Joko valoissa tai sit taka akselilla?Itsellä oli aikasemmassa e46ci:ssä tasonsäätimen/tunnistimen akseli poikki.Muistaakseni kylläkin jostain etu pyören tasolta?Takana se pysyi ehjänä.Autpa oli vaan tontitettu liikaa ja se ei kestänyt.Voin olla väärässäkin mut mul oli sellaine fiilis et siinä oli tunnistin sekä edessä että takana?Ollakko sit enää e9x??Mut veikkaisin kans et oikein pelaa muuten mut on salvan puutetta jossain jos tekee vain tietyissä tilanteissa..?
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • Kimmo-R
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 400
                    • Tampere

                    #10
                    Täällä rupesi valot näyttämään oikein (toistaiseksi) kun irrotin molempien päätyjen korkeusantureiden tukivarsiin tulevat tikut ja siuhkuttelin WD40:stä ja heiluttelin ylös-alas. Mitään jäykkyyttä ei kyllä tuntunut mutta aika alttiinahan noi on kuralle ja paskalle niin ehkä joku jumi siellä kuiteski.

                    EDIT: Ei auttanukkaan viikon jälkeen alko taas temppuileen ku käväs lämpötila lähellä nollaa :(
                    Last edited by Kimmo-R; 26-01-2011, 12:20.
                    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                    --Audiokit.fi--
                    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                    BMW i4 M50 Supercharged -23
                    BMW i3 60Ah -14

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #11
                      Ja ogelma taas ajankohtainen kun kelit lähenee nollaa. Huollossa aiheessa mainitsin ja totesivat, että taka-akselin korkeusanturin antama arvo jämähtänyt. Tämä tilattiin ja vaihdettiin, mutta paskat. Eilen kun mittari näytti 2C, alkoi valot tekeen ylös-alas liikettä ja lopulta jämähti ylös. Kait se on etusensori seuraavaks tilattava. Harmi kun heittivät vanhan takasensorin roskiin jossa ei ilmeisesti mitään vikaa.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • vierailija
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 113

                        #12
                        Katsoppa se taka-anturin johdotus siitä vasemman sisälokasuojan kieppeiltä, ettei vaan olisi johtosarjan kuori kulunut puhki ja johdot hapettuneet.

                        Comment

                        • strom
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 19

                          #13
                          Originally posted by Kimmo-R View Post
                          Ja ogelma taas ajankohtainen kun kelit lähenee nollaa. Huollossa aiheessa mainitsin ja totesivat, että taka-akselin korkeusanturin antama arvo jämähtänyt. Tämä tilattiin ja vaihdettiin, mutta paskat. Eilen kun mittari näytti 2C, alkoi valot tekeen ylös-alas liikettä ja lopulta jämähti ylös. Kait se on etusensori seuraavaks tilattava. Harmi kun heittivät vanhan takasensorin roskiin jossa ei ilmeisesti mitään vikaa.
                          Omassa autossa oli samat oireet, ensin vaihdoin takatunnistimen (oli hapettunut sisältä kun sahasin sen halki) toinen vika oli johto poikki n. 10sentin päässä tunnistimelta (hankautunut jarrupalojen tunnistimen kuorta vasten). Johdon korjauksen jälkeen valot on toimineet normaalisti.

                          Comment

                          • Kimmo-R
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 400
                            • Tampere

                            #14
                            Nyt alko taas oireet niin päätin vetää korkeusanturin piuhojen suojakuoren kunnolla auki, no sieltähän se vika löyty. Yks kolmesta johdosta poikkilytyssä juurikin siitä kohtaa missä sukeltaa jarruanturin piuhan kanssa sisälokariin. Oisimpa ollut tarkempi vuosi sitten, mutta kun ulospäin näytti ok. Jännä kyllä miten kesällä valot normiasennossa, pakkasilla jämähtää taivaisiin ja nollakeleillä heijaa jopa jarruvalojen tahtiin. No pääasia että tuli kuntoon.
                            Last edited by Kimmo-R; 31-10-2012, 23:13.
                            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                            --Audiokit.fi--
                            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                            BMW i4 M50 Supercharged -23
                            BMW i3 60Ah -14

                            Comment

                            • Jusu^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1442
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Samaa vikaa löytyi täältäkin päin ja eilen aloin purkaa taka-anturia pois niin liitin oli hapettunut kiinni. Paloina se sieltä sitten irtosi ja huomenna uutta anturia ja liitintä tilaamaan!

                              F11 M550d -13
                              F15 X5 30d -14 M-Sport
                              E46 M3 Cabrio -03
                              E92 Drifter
                              ex: E91 ///M3D -07
                              ex: E90 M335D -08
                              ex: E46 M3 Cabrio -01
                              ex: E38 L7 -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎