Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320Da ulvoo eikä kiihdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RikuBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 712
    • Laitila

    E91 320Da ulvoo eikä kiihdy

    Elikkä puolikaasu-kiihdytyksen jälkeen risteykseen pysähdyttyäni auto alkoi pitää ulvontaa ja tehot katosivat. Kyseessä 133tkm ajettu -06 mallinen yksilö.

    Missä vika voisi olla? Ahdin hajosi?

    Vinkkejä mistä alkaa etsiä vikaa.
    Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
    Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
    Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged
  • Jamez_m
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 21
    • Oulu

    #2
    Originally posted by RikuBMW View Post
    Elikkä puolikaasu-kiihdytyksen jälkeen risteykseen pysähdyttyäni auto alkoi pitää ulvontaa ja tehot katosivat. Kyseessä 133tkm ajettu -06 mallinen yksilö.

    Missä vika voisi olla? Ahdin hajosi?

    Vinkkejä mistä alkaa etsiä vikaa.

    Sama vika iski omaan kotteroon..-06 186 ajettu 318d..epäilin heti turboa ja samantien huoltoon. Huollossa totesivat, että turbo sökö..akseli todella väljä. Ei muuta kuin vaihtoon..uus 1730e!! Ajattelin itse hommata tehdaskunnostetun kun lupaavat 12kk takuunkin, hinta kuitenkin vain 690e toimituskuluineen.
    E91 318d -06
    E34 525 tds -95

    Comment

    • Jackie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 293
      • Porvoo

      #3
      Kuulostaa tutulta... edellisessä autossani oli sama:
      E93 330iA M-Sport 2009
      B8 Audi A4 2010

      Ex:
      F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
      E93 335iA M-Sport 2007
      F01 730d M-Sport 2011
      E65 745i 2002
      E91 325iA M-Sport 2006
      E91 320dA 2005

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 520
        • Hämeenlinna

        #4
        Originally posted by Jamez_m View Post
        Sama vika iski omaan kotteroon..-06 186 ajettu 318d..epäilin heti turboa ja samantien huoltoon. Huollossa totesivat, että turbo sökö..akseli todella väljä. Ei muuta kuin vaihtoon..uus 1730e!! Ajattelin itse hommata tehdaskunnostetun kun lupaavat 12kk takuunkin, hinta kuitenkin vain 690e toimituskuluineen.
        Suosittelen että unohdat kunnostetut vnt ahtimet... Garret ei myy osia noihin joten ovat korjattu joillain kiinan palikoilla... Itse tein virheen ja ostin "tehdas kunnostetun" ja 800km ehdin ajaan niin rupesi pitään mielenkiintoista kirkunaa... Vetoja kyllä on mutta täydellä kaasulla järjetön kirkuminen, paikallaan kaasuttaessa ei ääntä tee.

        Pieni ahtovuoto olisi toki mahdollinen mutta en siihen oikein jaksa uskoa... Ääni kuitenkin on niin mekaaninen.

        Noita korjaavat ties mitkä pajat ja laatu vaihtelee... Osaamisesta ei varmasti ole kiinni vaan että osat on mitä sattuu olemaan.

        Kyselin uuden hintaa niin halvimmillaan ahdin 1200€ ja bemarilla tuohon e46 1550€ (hml autokeskus)
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • Pretoriaani
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 3842
          • Hyvinkää, Finland

          #5
          Onnistuukos näissä vehkeissä vielä itse tarkistaa turbon akselin väljyys? Siis, että irroittaa imuputken ja heiluttelee akselin päästä? Tai ainakin päästä kurkkaamaan, että onko siellä enää siipiä? :think
          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

          Comment

          • Gustaff
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 132

            #6
            Tottakai onnistuu.

            Comment

            • Jamez_m
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 21
              • Oulu

              #7
              Originally posted by rikuh1 View Post
              Suosittelen että unohdat kunnostetut vnt ahtimet... Garret ei myy osia noihin joten ovat korjattu joillain kiinan palikoilla... Itse tein virheen ja ostin "tehdas kunnostetun" ja 800km ehdin ajaan niin rupesi pitään mielenkiintoista kirkunaa... Vetoja kyllä on mutta täydellä kaasulla järjetön kirkuminen, paikallaan kaasuttaessa ei ääntä tee.

              Pieni ahtovuoto olisi toki mahdollinen mutta en siihen oikein jaksa uskoa... Ääni kuitenkin on niin mekaaninen.

              Noita korjaavat ties mitkä pajat ja laatu vaihtelee... Osaamisesta ei varmasti ole kiinni vaan että osat on mitä sattuu olemaan.

              Kyselin uuden hintaa niin halvimmillaan ahdin 1200€ ja bemarilla tuohon e46 1550€ (hml autokeskus)
              Minkäs merkkinen ahdin se tossa meikäläisen pelissä oikein on, mitsun tekemäksi ainakin tituleerasivat. En tiedä noista uusista ja kunnostetuista mutta paikka mistä aioin tilata on varaosia.com..en tiedä tuosta paikasta. Netistä en löytänyt hirveästi tietoa puolesta enkä vastaan..kenelläkään muulla kokemuksia?
              E91 318d -06
              E34 525 tds -95

              Comment

              • KingOnTheRoad
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 573
                • Kemijärvi

                #8
                Originally posted by Jamez_m View Post
                Minkäs merkkinen ahdin se tossa meikäläisen pelissä oikein on, mitsun tekemäksi ainakin tituleerasivat. En tiedä noista uusista ja kunnostetuista mutta paikka mistä aioin tilata on varaosia.com..en tiedä tuosta paikasta. Netistä en löytänyt hirveästi tietoa puolesta enkä vastaan..kenelläkään muulla kokemuksia?
                En suosittele! On vastaan minulla ja aika monella muullakin.. Privalla lisää jos haluat?
                E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                E36 328i coupe -95 "UXI"
                Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                Yamaha yz250 -02

                Comment

                • Latelammas
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 89
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  RikuBMW

                  Mikä oli tuomio autolle tässä tapauksessa, oliko ahdin valmista kauraa?
                  Itsellä samat oireet ja pajalle jäi Bimmeri.
                  F25 X3 M-Sport 30D

                  Comment

                  • Latelammas
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 89
                    • Kanta-Häme

                    #10
                    Eipä tuolla vastauksella ole enää merkitystä, kun marmoritiskiltä tuli tänään soitto. Turbo sökö ja vaihtoon menee. Akseli on kuulemma niin väljä että siivekkeet ottavat seinämään kiinni.

                    Edellinen auto oli volkkari 1.4 TSI koneella, jossa kone tehtiin uudestaan 58 tkm'n kohdalla ja turbo vaihdettiin 20tkm myöhemmin väljyyden vuoksi. Ei olisi luullut, että Bemarin laatu on samaa tasoa.

                    No ok, Bimmerillä on ajettu nyt 143 tkm, mutta silti mielestäni käsittämätöntä, että turbo hajoaa normaalissa ajossa noilla kilometreillä vaikka huollettu aina ajallaan merkkihuollossa.

                    Korjausarvio 2300€, elämä on...
                    F25 X3 M-Sport 30D

                    Comment

                    • 535SD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1068
                      • Lahti

                      #11
                      no pääsit bemarilla kuiten puolet pitemmälle ku volkkarilla
                      Olleita ja menneitä
                      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2325
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by Latelammas View Post
                        Edellinen auto oli volkkari 1.4 TSI koneella, jossa kone tehtiin uudestaan 58 tkm'n kohdalla ja turbo vaihdettiin 20tkm myöhemmin väljyyden vuoksi. Ei olisi luullut, että Bemarin laatu on samaa tasoa.
                        Ei taida Bemarilla olla omaa ahdintehdasta. Ja tuskin ne siellä garretilla tekevät eri merkeille erilaatuisia ahtimia. Samaa kuraa ne on joka merkissä. En minä näistä paljon ymmärrä... mutta käsittääkseni autot, joissa käytetään Mitsun ahtimia, voi odottaa jo vähän parempaa ja myös pidempää ikää? Muuten taitaa olla tuuripeliä kauanko kestää.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Latelammas
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 89
                          • Kanta-Häme

                          #13
                          Niin, kyllä se oikeasti taitaa olla ihan arpapeliä miten lotossa käy, vaikka merkkiä vaihtaisikin...

                          Harinen kommentoi asiaan niin, että tämä olisi aika yleinen ongelma kun kyseessä on muuttuvageometrinen ahdin, ja vaivaa monia automerkkejä, jotka käyttävät tämäntyyppisiä ahtimia.

                          *joskus käy tuuri ja joskus ei...ja yleensä aina v*tuttaa*
                          F25 X3 M-Sport 30D

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by Latelammas View Post
                            Niin, kyllä se oikeasti taitaa olla ihan arpapeliä miten lotossa käy, vaikka merkkiä vaihtaisikin...

                            Harinen kommentoi asiaan niin, että tämä olisi aika yleinen ongelma kun kyseessä on muuttuvageometrinen ahdin, ja vaivaa monia automerkkejä, jotka käyttävät tämäntyyppisiä ahtimia.

                            *joskus käy tuuri ja joskus ei...ja yleensä aina v*tuttaa*
                            Mitähän se muuttuvageometrisyys tuohon laakeriin vaikuttaa, samallailla se laakeri siinä keskellä on? Ahtimet nyt vaan on sen tyyppisiä nykyään. Jospa laakerin laatua on vähän heikennetty tarkoituksella, kun kestivät liikaa? Eli normaali tapa saada elinkaarta lyhennettyä kuten elektroniikassa ja kodinkoneissa. Jos haluttaisiin, turbot voisi kestää vaikka miljoonakilometriä.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • RikuBMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 712
                              • Laitila

                              #15
                              Minulla vaihdettiin turbo, 2600€ oli korjauksen kokonaishinta. Banjopultti oli tukkeutunut öljykarstasta johtuen liian pitkästä öljynvaihtovälistä, joka siis on tuo 25tkm. Nyt vaihdatan öljyt n. 15tkm välein.
                              Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                              Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                              Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎