Searchia on käytetty mutta topicit on niin pitkiä, ettei sieltä vastausta helposti löytynyt.
Tänään pamahti mittaristoon hiukkassuodattimen tukkeutumisesta kertova keltainen kuvatus. Samalla hävisi osa tehoista ja varsinkin yli 4000 rpm kierrättäminen on vaikeaa. Onko mitään "kotikonsteja" olemassa vai pitääkö rikkoa lasten säästöpossut ja mennä marmoritskille?
Sen verran löysin asiasta searchilla, että suodattimen puhdistus menee päälle vain jos lämmöt on yli 75 astetta. Kaivoin salavalikosta lämmöt esiin ja kävin ajelulla todetakseni, että normaaliajossa lämmöt keikkuu n. 73-77 välillä. Eli poltto ei kait aina toimi niin kuin pitäisi. Kovemmalla riivauksella lämmöt saa kyllä 85-90 välillekin, mutta vaati jatkuvaa kiihdytys-jarrutus leikkiä.
Jos suodatinta saa jotenkin kotikonstein puhdistettua, niin saako tuon vikatilan ja kuvatuksen mittaristosta pois?
Tänään pamahti mittaristoon hiukkassuodattimen tukkeutumisesta kertova keltainen kuvatus. Samalla hävisi osa tehoista ja varsinkin yli 4000 rpm kierrättäminen on vaikeaa. Onko mitään "kotikonsteja" olemassa vai pitääkö rikkoa lasten säästöpossut ja mennä marmoritskille?
Sen verran löysin asiasta searchilla, että suodattimen puhdistus menee päälle vain jos lämmöt on yli 75 astetta. Kaivoin salavalikosta lämmöt esiin ja kävin ajelulla todetakseni, että normaaliajossa lämmöt keikkuu n. 73-77 välillä. Eli poltto ei kait aina toimi niin kuin pitäisi. Kovemmalla riivauksella lämmöt saa kyllä 85-90 välillekin, mutta vaati jatkuvaa kiihdytys-jarrutus leikkiä.
Jos suodatinta saa jotenkin kotikonstein puhdistettua, niin saako tuon vikatilan ja kuvatuksen mittaristosta pois?
Comment