Ongelmana on, että kaikissa tilanteissa varsinkaan vaihteen vaihtuminen isompaan ei tapahdu nätisti. Kovemmassa vauhdissa ja nopeammassa kiihdytyksessä homma toimii. Sen sijaan hitaassa vauhdissa, kaasupoljinta hitaasti nostettaessa, vaihteen vaihtuessa isompaan, auto ikään kuin spurttaa vaihteen vaihtuessa. Tuntuu, että moottorin tehot eivät laske vaihtotapahtuman aikana, vaan vasta puoli sekunttia vaihdon jälkeen. Tai pienempi vaihde kytkeytyy pois päältä ja moottorin kierrokset ehtivät nousta ennen isomman vaihteen kytkeytymistä. Kaikkein pahin on aamun ensimmäinen varovainen kiihdytys, jolloin kiihdytyksen jälkeen varovasti vähennetään kaasua. Silloin vaihde yhtäkkiä vaihtuu isommalle, mutta kierrokset saattavat mittarin mukaan jopa nousta vaihtotapahtuman aikana. Seurauksena on tietysti melkomoinen nykäys.
Vikakoodeja ei ole. Laatikon öljymäärää ei ole tarkistettu. Ml 150 tkm. Adaptaatioarvot pitäisi olla nollattu vikakoodien luvun yhteydessä.
Ongelma on selkeästi pahempi auton ollessa kylmä. 150 km ajon jälkeen ongelmaa tuskin huomaa. Tuntuu, että polttoainetankin ollessa täynnä, vaivaa on vähemmän, mutta tätä vielä seuraan, mutta näin on tuntunut pari viimeistä tankillista.
Itsestäni tuntuu, että vika ei ole laatikossa vaan moottorin ohjauksessa. Hidas kaasupolkimen nosto ei tunnu välittyvän moottorille, kaasupoljin? Entä polttoainejärjestelmä: ilmaa polttoaineessa, suuttimet: voiko kone saada ainetta hetken liian kauan? Muuten moottori toimii ja käynnistyy moitteetta.
Kiitoksia kaikista kannanotoista.
Vikakoodeja ei ole. Laatikon öljymäärää ei ole tarkistettu. Ml 150 tkm. Adaptaatioarvot pitäisi olla nollattu vikakoodien luvun yhteydessä.
Ongelma on selkeästi pahempi auton ollessa kylmä. 150 km ajon jälkeen ongelmaa tuskin huomaa. Tuntuu, että polttoainetankin ollessa täynnä, vaivaa on vähemmän, mutta tätä vielä seuraan, mutta näin on tuntunut pari viimeistä tankillista.
Itsestäni tuntuu, että vika ei ole laatikossa vaan moottorin ohjauksessa. Hidas kaasupolkimen nosto ei tunnu välittyvän moottorille, kaasupoljin? Entä polttoainejärjestelmä: ilmaa polttoaineessa, suuttimet: voiko kone saada ainetta hetken liian kauan? Muuten moottori toimii ja käynnistyy moitteetta.
Kiitoksia kaikista kannanotoista.
Comment