Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 kuskin penkinlämmitin ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janner
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 23
    • Kempele

    E91 kuskin penkinlämmitin ei toimi

    2008 vuotinen E91 ja kuskin penkinlämmitys ei toimi istuin osassa,vikakoodi oli Junction Boxilta (JBBF) A6E0, e90post.com forumilta löyty oheinen selitys:
    A6E0:
    Seat heating driver
    Error will not cause a warning light
    Error is currently present
    Test conditions have been completed
    Timeout

    Onko kellään kokemusta vastaavasta?


    Selkänoja kyllä lämpenee ja kyllä se istuinosaki lämpenee ku odottelee tarpeeks kauan, n. 20min ku ajelee niin kyllä se vähän lämpenee, alkuun kuvittelin että ei se istuin osa lämpene ollenkaan mutta tänään sinnittelin lämmitys täysillä niin kyllä se vähän lämpöä pukkaa mutta ei kyllä niin kuin pitäs.


    Kiitokset avusta, koitan tässä välttää sen että pitäs viedä wetterille vian hakuun.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Lue inpalla vikakoodi tuolta purkista, niin saat kunnon selitykset.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • janner
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 23
      • Kempele

      #3
      kyllä sitä yritettiin mutta ei päästy tuon pitemmälle jostain syystä sillä. Ei ollu mun tuo inpa mutta kaveri jonka oli sanoi että omassa 2006 mallissä pääsi lukemaan tarkemminkin mutta mun autossa ei päästäny pitemmälle, mikähän siinä vois olla syynä?

      Comment

      • Ironic32
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 148
        • Finland

        #4
        Joo, 2006- ja 2007-mallisissa pääsee yksittäisiin moduleihin käsiksi, mutta tuossa 2008:ssa pystyi ainoastaan lukeen tuon Special functionsin kautta, josta näki tuon koodin.

        Osaisko joku auttaa tuon ongelman kans, niin voitais ehkä yrittää uudestaan?
        E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
        -------------------------------------
        Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Oliko D-CAN -piuha käytössä? Jostain 2007 alkuvuodesta eteenpäin noi vaatii sen, eikä vanha OBD2-kaapeli enää oikein pelitä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Ironic32
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 148
            • Finland

            #6
            Oli käytössä ja vieläpä D-Can softalla laitettiin erikseen tuo D-can ominaisuus päälle.

            En nyt tähän hätään pysty tarkistaan INPAn tarkkaa versiota, mutta muistaakseni 5.0.2.
            E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
            -------------------------------------
            Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Inpan versiolla ei niin väliä, ediabas ratkaisee. Valittiko BEST-version erroria tms?

              Mikä d-can softa...? Ja K-line sovitin oli pois välistä kun kokeilitte?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                MOI
                Turha tuolle on sen kummempaa vianhakua tehdä, tai ainakaan maksaa siitä.
                Vaihdat suosiolla kuskinpenkin istuinosan verhouksen uuteen (vastus on kiinteä), ja nollaa sen jälkeen koodit pois
                niin eiköhän rupea toimimaan
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Ironic32
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 148
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  MOI
                  Turha tuolle on sen kummempaa vianhakua tehdä, tai ainakaan maksaa siitä.
                  Vaihdat suosiolla kuskinpenkin istuinosan verhouksen uuteen (vastus on kiinteä), ja nollaa sen jälkeen koodit pois
                  niin eiköhän rupea toimimaan
                  Mulla tuo lämmityselementti ei ainakaan ole tuossa verhouksessa kiinni, vaan liimattu siihen keltaiseen istuintyynyyn (mitä lie vaahtomuovia tuo sitten lieneekään).

                  Ei kait se vastus uudemmissakaan ole siinä verhoilussa kuitenkaan kiinni?

                  Ja saa kait sen vastuksen siitä tyynystä varmasti revittyä irti, kun näyttää varaosanro löytyvän tuolle lämmitysvastukselle erikseen.

                  Tuli vaan mieleen, että voiskohan tuo kuitenkin olla joku liitosongelma tmv?

                  On se kohtalaisen työläs operaatio tuo lämmitysvastuksen vaihtaminenkin.
                  E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                  -------------------------------------
                  Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #10
                    Ei ku joo. vedetäämpäs takaisin, sekoitin E60 malliin kun alkuperäisessä tekstissä oli jotain "A6E0:" juttuja

                    Eli tässä on kyllä lämmitysvastus erikseen, ja sporttijakkarassa on erilainen vastus kuin normi lättäpenkissä.
                    Eli ei muuta kuin penkki purkuun ja vastus vaihtoon
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • Ironic32
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 148
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Inpan versiolla ei niin väliä, ediabas ratkaisee. Valittiko BEST-version erroria tms?

                      Mikä d-can softa...? Ja K-line sovitin oli pois välistä kun kokeilitte?
                      Juu, eli INPA 5.0.2 ja EDIABAS 6.4.7.

                      Taisi antaa aikalailla erilaisia virheilmoja eri bokseilta (skriptivirhettä, no responsea, sun muuta).

                      Kaapelin virkaa toimittaa K+DCAN USB interface, jossa ei mitään extra-sovittimia (K-line?).

                      Pitänee ettiä tuo EA-90X jostain ja testiä sillä. Näyttäisi olevan ediabas 7.2.0 tuon kyljessä.

                      Missä vaiheessa nuo E9x:t muuttui CAN-väyläisiksi vai onko uusimmatkaan CAN-väyläisiä?

                      Edit: Vai onko nuo kaikki peräti CAN-väyläisiä?
                      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                      -------------------------------------
                      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎