Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniset erot 318d-06 vs. 318d-08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samE36
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 69

    Tekniset erot 318d-06 vs. 318d-08

    Moi,

    Osaisitteko sanoa miten ko. moottorit eroavat toisistaan? Jälkimmäisessä on n.20hp enemmän, mutta yhdistetty kulutus on litran pienempi. Onko mittaus tapa muuttunut vai pitääkö tuo oikeasti paikkaansa?

    Myös linkki teknisiin tietoihin kiinnostaa. BMW Club Finlandin arkistoista ei näin uusiin autoihin löytynyt teknisiä tietoja.

    --
    Sami
    Sami (E36 318i)
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by samE36 View Post
    Moi,

    Osaisitteko sanoa miten ko. moottorit eroavat toisistaan? Jälkimmäisessä on n.20hp enemmän, mutta yhdistetty kulutus on litran pienempi. Onko mittaus tapa muuttunut vai pitääkö tuo oikeasti paikkaansa?

    Myös linkki teknisiin tietoihin kiinnostaa. BMW Club Finlandin arkistoista ei näin uusiin autoihin löytynyt teknisiä tietoja.

    --
    Sami
    Taitaa suurimmalta osalta selittää tuon kulutuseron muuttunut ruiskusuutin.
    Ainakin realoem antaa eri osanumeron ruiskusuuttimille -06 ja -08 malleille.
    Myöskin Turbo taitaa olla erilainen.
    Ainakin noilla jo selittynee suurelta osin erilaiset ominaisuudet.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Kyseessähän on kaksi ihan eri moottoria? Eli vanhemmissa M47 ja uudempi N47?

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Kyseessähän on kaksi ihan eri moottoria? Eli vanhemmissa M47 ja uudempi N47?
        Kappas pirulainen... minun moka...
        Jotenkin viime vuodet seuraillut vain noita 3 litraisia koneita
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • samE36
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 69

          #5
          Hei,

          Vielä aiheeseen palatakseni. Onko yhdistetyn kulutus saatu uudesta moottorista huolimatta aikaan Start/Stop järjestelmällä, jossa auton moottori sammuu risteyksessä? Jos on voiko ko. ominaisuuden ohittaa?

          Toki kulutuksen aleneminen voi johtua pekästään moottoristakin, mutta mielestäni tiputus on aika iso pelkästään suuttimien, turbon tms. vaihtamisella.
          Sami (E36 318i)

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by samE36 View Post
            Hei,

            Vielä aiheeseen palatakseni. Onko yhdistetyn kulutus saatu uudesta moottorista huolimatta aikaan Start/Stop järjestelmällä, jossa auton moottori sammuu risteyksessä? Jos on voiko ko. ominaisuuden ohittaa?

            Toki kulutuksen aleneminen voi johtua pekästään moottoristakin, mutta mielestäni tiputus on aika iso pelkästään suuttimien, turbon tms. vaihtamisella.
            Siis? Kyseessä on täysin eri moottorit(M47 vst.N47), eikä ero tosiaan ole vain turbossa ja suuttimissa. N47:n peruskulutuslukemat on saatu ilman start/stop toimintoa.

            Comment

            • samE36
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 69

              #7
              Ok, onko tieto siitä mikä on suurin ero näissä moottoreissa?
              Sami (E36 318i)

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by samE36 View Post
                Ok, onko tieto siitä mikä on suurin ero näissä moottoreissa?
                Sanotaan mielummin yhdistävät tekijät, eli molemmat ovat commonrail turbodiesel moottoreita, mutta että siihen ne yhteneväisyydet sitten loppuvatkin.
                Eli eri vuosituhansien moottoreista on kyse.

                Tuossa vanha "sotaratsu" M47N2 perusmoottori:


                ...ja tuossa puolestaan uusi N47 moottori(jossa huom.mm.jakopää koneen takana):
                Last edited by Hemi; 05-02-2012, 18:31.

                Comment

                • dieseljussi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 592
                  • Suomi

                  #9
                  Ettei olisi jotain pikkuviilauksia muuallakin? 08-versiossa on ainakin termostaatilla sulkeutuva etumaski, start-stop-automatiikka, "älykäs" latausjärjestelmä jne, joita ei sitten löytyisi vanhemmasta?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎