Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perinteinen tapa antaa apuvirtaa - E91 bemarille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masiaro
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 406

    #16
    Originally posted by Jisv View Post
    Anna sillä apuvirtahärvelilläs konetilan liittimistä virtaa, niin saat luukun auki?
    Eli konepeltiä pitää jättää hieman auki ja toivoa, ettei kukaan kompastu siihen ja saa sen lukkoon.Jos konepelti ja takaluukku kiinni, eikä ovetkaan saa auki ilman sähköä.

    Comment

    • dieseljussi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 592
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Jisv View Post
      Anna sillä apuvirtahärvelilläs konetilan liittimistä virtaa, niin saat luukun auki?
      Konehuoneen kautta lataaminen on muutenkin hyvä idea, koska silloin akun "älykäs" latausjärjestelmä ei sekoa (mittaa akkuun menevää ja sieltä tulevaa virtaa ja päättelee varaustilan).
      Alle -25C lämpötiloissa akku ei käytännössä enää vastaanota virtaa lainkaan (toki takaluukun saa auki laturin jännitteellä). Akun lämmittäminen onkin parempi vaihtoehto, kuin sen lataaminen.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by masiaro View Post
        Eli konepeltiä pitää jättää hieman auki ja toivoa, ettei kukaan kompastu siihen ja saa sen lukkoon.Jos konepelti ja takaluukku kiinni, eikä ovetkaan saa auki ilman sähköä.
        Miksi se konepelti tarvii "lukkoon" saada. Tuskin sieltä kukaan sun huomaamatta moottorin käy pöllimässä.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #19
          Kuulostaapas hassulta tuo että jos lyö takaluukun kiinni niin ei saa mekaanisesti mistään sitä auki.. Tuohan on suorastaan järjetön systeemi.
          Se auttaa varmaan paljon jos saat akun otettua lämpeämään ja siin samalla kun se sulaa niin lataat sen
          Toinen vaihtoehto on tietty hakea uusi akku
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #20
            Akkulaturi lataamaan ja sisätilan lämmitin pöhöttämään akku lämpösemmäks, niin ei tarvi irrottaa autosta. Vaimon ex 325tds ei lähteny kovalla pakkasella käyntiin ilman akun lämmitystä, latausta ei tarvinnut välttämättä.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8267
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Osku View Post
              Toinen vaihtoehto on tietty hakea uusi akku
              luultavasti ainoa vaihtoehto.. jos akku ollut tyhjänä tuolla 30 asteen pakkasessa niin kyllä se on jäätynyt pilalle.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jisv
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 461
                • Pori

                #22
                Originally posted by masiaro View Post
                Eli konepeltiä pitää jättää hieman auki ja toivoa, ettei kukaan kompastu siihen ja saa sen lukkoon.Jos konepelti ja takaluukku kiinni, eikä ovetkaan saa auki ilman sähköä.
                Eiks kuskin oven kuitenkin saa aina mekaanisesti auki avaimella? Sitte saa konepellin auki ja pääsee syöttämään virtaa?
                e46 non m-sport touring
                Dieselin kulutus

                Comment

                • masiaro
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 406

                  #23
                  No akun vaihto keskellä kaupunkia auttoi. Vihdoinkin nyt käynnistyy kuin palmun alla :P

                  Comment

                  • leggera
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 11
                    • Vantaa

                    #24
                    voisko joku valottaa tätä bemarin kylmäkäynnistys-systeemiä?
                    mulla 320d e91 -06 ilman mitään lisälämmittimiä.
                    tossa viime viikolla täräyttelin kikkareen käyntiin -28 pakkasilla ja järkyttävän vaikereoinnin ja jurnutuksen tuloksena joka kerta auto lähti käyntiin. Siis starttaus kesti valehtelematta n 15-20 sekunttia.

                    kuulostaa siltä kun startti pyöris aina pikkasen enemmän ku edellisellä kerralla ja sit loppujen lopuks auto käynnistyy.

                    miten tämä kylmäkäynnistys oikeen toimii? tuntu siltä että välillä auto hehkutti ennen sytytystä ja välillä löi ilman hehkutusta käyntiin.
                    onko olemassa jokin tietty lämpötila ettei auto käynnisty?
                    Nykynen:
                    E91 320d -06 toukka

                    Exät:
                    Audi A3 1.8tq lastulla -02
                    Volvo v40 t4 -00
                    Citroen ZX 1.8 -96

                    Comment

                    • Raimo Miettinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 320

                      #25
                      Hehkutus taitaa alkaa automaattisesti, kun oven aukaisee. Hehkun symboli taas ei näin ollen aina tule näkyviin jos auto kokee hehkutuksen riittäneen. Mulla on kerran vilahtanut -15c asteessa, kun käynnistin kylmänä.
                      BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                      Comment

                      • jasse
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 473
                        • Salo , Finland

                        #26
                        Originally posted by Osku View Post
                        Kuulostaapas hassulta tuo että jos lyö takaluukun kiinni niin ei saa mekaanisesti mistään sitä auki.. Tuohan on suorastaan järjetön systeemi.
                        Se auttaa varmaan paljon jos saat akun otettua lämpeämään ja siin samalla kun se sulaa niin lataat sen
                        Toinen vaihtoehto on tietty hakea uusi akku
                        Slot avaimessakin on sisällä normi avain, joka passaa kuskin oveen ja eikös tässä threadissakin ole oikein kuva takaluukussa olevasta lukkopesästä??? se on taas eriasia jos takaluukun lukkopesä on paskaa tai jäätä täynnä. Empä ole kyllä koskaan koittanut takaluukkua avata avaimella mutta eiköhän se siitä aukene.

                        Comment

                        • masiaro
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 406

                          #27
                          Originally posted by jasse View Post
                          Slot avaimessakin on sisällä normi avain, joka passaa kuskin oveen ja eikös tässä threadissakin ole oikein kuva takaluukussa olevasta lukkopesästä??? se on taas eriasia jos takaluukun lukkopesä on paskaa tai jäätä täynnä. Empä ole kyllä koskaan koittanut takaluukkua avata avaimella mutta eiköhän se siitä aukene.
                          Sitä ei löydy kaikista malleista, jossakin uudemmissa malleissa koko avainpesä puuttuu.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by masiaro View Post
                            Sitä ei löydy kaikista malleista, jossakin uudemmissa malleissa koko avainpesä puuttuu.
                            Voiko näin järkyttävä suunnittelukikkare olla tapahtunut? Mitäs kun akku kuolee niin pahasti ettei edes ovet avaudu nappulasta?
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by leggera View Post
                              voisko joku valottaa tätä bemarin kylmäkäynnistys-systeemiä?
                              mulla 320d e91 -06 ilman mitään lisälämmittimiä.
                              tossa viime viikolla täräyttelin kikkareen käyntiin -28 pakkasilla ja järkyttävän vaikereoinnin ja jurnutuksen tuloksena joka kerta auto lähti käyntiin. Siis starttaus kesti valehtelematta n 15-20 sekunttia.

                              kuulostaa siltä kun startti pyöris aina pikkasen enemmän ku edellisellä kerralla ja sit loppujen lopuks auto käynnistyy.

                              miten tämä kylmäkäynnistys oikeen toimii? tuntu siltä että välillä auto hehkutti ennen sytytystä ja välillä löi ilman hehkutusta käyntiin.
                              onko olemassa jokin tietty lämpötila ettei auto käynnisty?
                              Voi olla että sinulla joku hehku pimeänä jos noin kauan pitää startata.
                              Hehkutuksesta liikkuu urbaania legendaa, mutta wds sanoo seuraavaa
                              "
                              Function

                              The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.

                              The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:

                              Coolant temperature
                              Vehicle voltage

                              Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:

                              Engine speed
                              Injection volume

                              The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
                              Preheating

                              At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.

                              Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.
                              After-heating

                              At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
                              Start preheating

                              Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
                              "
                              Eli melko lyhyet on hehkutusajat... siinä kun pakkasessa aamu unisena painaa start nappia niin usein ei edes ehdi kiinnittää huomiota hehkutukseen... lohkossa jos on niin ei hehkutakaan juuri yhtään... koskaan...
                              Mitään max. pakkasta ei ole. lopettaahan se sitten kun akku tyhjenee.
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1263
                                • Kainuu

                                #30
                                Eikä tuo luukku aukea mekaanisesti sillä käynnistys "pökylässä" olevalla tavallisella avaimella.
                                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎