joo merkkihuollossa on, olen itsekkin kyllä aina tosi epäileväinen noiden diagnoosien suhteen.. Se osa tulee vasta joskus perjantaina, pitäsköhän mennä sinne kanisterin kanssa kokeilemaan mitähän ne meinais. Eikö niillä muka ole tiedossa sielä että tuollasella konstilla pystyis auton käynnistämään. Viitsitkö vielä selventää että mitä siinä tapahtuu? jos se kerran on mahdollista niin kyl sitä vielä kerkeää kokeilemaan. Jos sielä on joku väyläohjaus mennyt killiin niin voisi kuvitella että siihen ei sitten joku tietyn ohjausyksikön osan vaihtaminen auta ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 320D Ei käynnisty akun tyhjenemisen jälkeen
Collapse
X
-
No eikös hemi just edellisellä sivulla selittänyt mitä silloin pitäis tapahtua...
ja siis hinautit sen huoltoon ennen kuin kokeilit tuota naftanlisäyksen "taikakeinoa"??
Nyt voi sitten nimittäin maksaa ennen kuin se on uudelleen "tulilla"?
Ko.keino herättää tankin tasoanturin kautta polttoaineen siirtopumpun ja siirtää löpöä toiselle puolelle tankkia. Tämä taas herättää akun loppumisesta killiin menneen väyläohjauksen.
Näiden takia on parhaimmillaan vaihdettu koko moottorinohjaus, vaikka tuo 10l naftaa olisi saanut auton tulille muutamassa sekunnissa...niin ihmeelliseltä kuin se saattaa kuulostaakkin.
__________________
Entinen hiihtäjä, nykyysin raitis...
Last edited by Hemi; 08-02-2012 at 00:50.
(ja itse kokeilisin ainakin, jos olis omista rahoista kysymys...)Last edited by E.K.; 11-02-2012, 11:48.
Comment
-
-
Niin, ymmärsin tuon kyllä. Asettelen kysymyksen uudestaan. Kiinnostaisi siis tietää tarkemmin, että mikä tuo väyläohjaus tarkalleen on ja miten se voi aiheuttaa nimenomaan jonkun tietyn laitteen toimimattomuuden niikuin mulla tuo ajonesto, vai aiheuttaako se juuri tuon ajoneston toimimattomuuden aina seotessaan. Ja miten löpön siirtyminen tankissa voi aiheuttaa sen väyläohjauksen uudelleenheräämisen? En nyt kysele sen takia että en uskoisi tuon toimivuuteen vaan ihan kiinnostuksesta ja siittä, että jos menen käymään sielä autokeskuksessa ja ne rupeavat mussuttamaan vastaan niin osaa vähän selvittää tarkemmin mistä voi olla kyse.Last edited by mkk320d; 11-02-2012, 12:26.
Comment
-
-
Originally posted by mkk320d View PostNiin, ymmärsin tuon kyllä. Asettelen kysymyksen uudestaan. Kiinnostaisi siis tietää tarkemmin, että mikä tuo väyläohjaus tarkalleen on ja miten se voi aiheuttaa nimenomaan jonkun tietyn laitteen toimimattomuuden niikuin mulla tuo ajonesto, vai aiheuttaako se juuri tuon ajoneston toimimattomuuden aina seotessaan. Ja miten löpön siirtyminen tankissa voi aiheuttaa sen väyläohjauksen uudelleenheräämisen? En nyt kysele sen takia että en uskoisi tuon toimivuuteen vaan ihan kiinnostuksesta ja siittä, että jos menen käymään sielä autokeskuksessa ja ne rupeavat mussuttamaan vastaan niin osaa vähän selvittää tarkemmin mistä voi olla kyse.
http://www.canbuskit.com/what.php
Comment
-
-
Originally posted by mkk320d View PostNiin, ymmärsin tuon kyllä. Asettelen kysymyksen uudestaan. Kiinnostaisi siis tietää tarkemmin, että mikä tuo väyläohjaus tarkalleen on ja miten se voi aiheuttaa nimenomaan jonkun tietyn laitteen toimimattomuuden niikuin mulla tuo ajonesto, vai aiheuttaako se juuri tuon ajoneston toimimattomuuden aina seotessaan. Ja miten löpön siirtyminen tankissa voi aiheuttaa sen väyläohjauksen uudelleenheräämisen? En nyt kysele sen takia että en uskoisi tuon toimivuuteen vaan ihan kiinnostuksesta ja siittä, että jos menen käymään sielä autokeskuksessa ja ne rupeavat mussuttamaan vastaan niin osaa vähän selvittää tarkemmin mistä voi olla kyse.
Kuitenkin akun loppuessa järjestelmähän sulkee pikku hiljaa itse itsensä, jolloin jonkin "purkin" sulkeminen virran vähyyden vuoksi ei tapahdu oikein ja "neula jää lautaselle"?
Tästä "korjauskeinosta" kuitenkin ensimmäisenä itsekin luin jo vuosia sitten eräästä BTCF:n e60 topikista ja tuolloin minun ensimmäinen e60 saatiin herätettyä ko.keinolla(huollon tuomio oli moottorinohjauksen vaurio?).
Onneksi itse en tuolloin uskonut merkkihuollon löpinöihin, koska oikeastihan nämä ajonestot ja moottorinohjaukset ilman ulkopuolista väkivaltaa ovat ikiliikkujia.
Itsellä näitä on sitten tullut viime vuosina vastaan useita varsinkin e60.en kanssa mutta myös jokunen uudempi X5 ja e90/91:n kanssa.
Tuo naftan lisääminen on toiminut joka kerran kun akun loppumisen jälkeen uusilla virroilla auto starttaa, mutta ei lähde käymään.
Tiedän kuitenkin ihan vastaavia tapauksia jossa kiesi on sitten kiikutettu lavalla merkkihuoltoon ja aina sinne jokin väylässä kiinni oleva boxi randomina vaihdetaan(yleensä moottorinohjaus, mutta usein myös juuri ajonestoboxi joka on väylässä polttoainepumpun vuoksi).
Eli jomman kumman boxin vaihto toki auttaa ongelmaan, mutta ikävä kyllä maksaa "vähän" enemmän kuin 10l naftaa, joka aikuisten oikeasti olisi 100% varmuudella yhtä lailla poistanut ko.ongelman ja nopeasti.
Huolloissa ne eivät ole kuulleetkaan tämän tyyppisestä "mustasta magiasta", joten sitä on ihan turha edes ehdotella kun vika selvästi on "ohjelmansa kadoittaneessa ajonestossa tai moottorinohjauksesta"???.Last edited by Hemi; 11-02-2012, 13:30.
Comment
-
-
kiitoksia perinpohjaisesta vastauksesta, no jos sinne maanantaina marssin naftakanisterin kanssa niin tuskin mua väkisin estävät kokeilemasta. Tulee kyllä varsin mielenkiintoinen keskustelu huoltomyyjän kanssa jos se tosiaan lähtee käyntiin tuolla, kun ensin ovat yrittäneet rahastaa lähemmäs 1000e remontista
Comment
-
-
Tämä ei suoraan liity asiaan mutta läheltä liippaa kuitenkin. Mulle tuli vikailmoitus "Restraint systems faulty" mittaristossa palaa bägin ja turvavyön kuva. Idrive kertoo että bägeissä, turvavöissä ja kiristimissa jotain häikkää. En huomannut missä vaiheessa tämä tuli, joko siinä kun akku alkoi hyytyä startattaessa ja mittaristoon syttyi jos jonkin moista varoitusvaloa tai sitten siinä kun akku oli irti. Onko tähän jotain kikkaa millä saisi nollattua vai onko mentävä tiskille nollauttamaan vikakoodit?BMW E70 LCI xDrive30d
Comment
-
-
Originally posted by AnttiL View PostTämä ei suoraan liity asiaan mutta läheltä liippaa kuitenkin. Mulle tuli vikailmoitus "Restraint systems faulty" mittaristossa palaa bägin ja turvavyön kuva. Idrive kertoo että bägeissä, turvavöissä ja kiristimissa jotain häikkää. En huomannut missä vaiheessa tämä tuli, joko siinä kun akku alkoi hyytyä startattaessa ja mittaristoon syttyi jos jonkin moista varoitusvaloa tai sitten siinä kun akku oli irti. Onko tähän jotain kikkaa millä saisi nollattua vai onko mentävä tiskille nollauttamaan vikakoodit?
Käy nollauttamassa airbagjärjestelmän vikakoodit ja selviät sillä tässä kohdin.
Comment
-
-
HAH, kävin tänään kokeilemassa tuota keinoa autoliikkeessä kun sielä oli joku makkaramehupäivä ja käyntiinhän se lähti samantien , ei kyllä tosin ihan kaikista ongelmista eroon päästy, DTC:n ja liikkeellelähdön avustimen valo palaa kojelaudassa. Luulen että ovat samallailla jotenkin killissä, pitäisköhän kokeilla ottaa sitä akkua irti? Sitten myös huoltomittareissa on pelkkää viivaa, ei siis nollia edes vaan viivoja? Saiskohan näitäkin jotenkin kotikonstein fiksattua
Comment
-
Comment