Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 lämppärin puhallin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kato
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 13
    • finland

    e90 lämppärin puhallin

    Tänään 320d -08 lämppärin puhallin lakkasi tomimasta, tai toimii se huurteen poisto asennossa, eli täysillä.Sitten kun sen lopettaa ja
    palaa normaaliin tilaan eipä enää puhalla.
    Kuitenkin puhaltimen tehopalkit nousee normaalisti , kun tehoa lisää,
    mutta mitään ei tapahdu. Liekkö ollut kovilla pakkasilla syytä asiaan.

    Tänään on myös nollannut muutaman kerran kellon ja ajotietokoneen.

    Katselin sulakkeita, mutta eipä niistä saa selvää vai miten se näkyy,
    kun se on palanut.
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Voi olla, että akku oireilee...
    Käy jännitteet vähiin...
    IBS tiputtelee lämppärin pois pelistä.
    lataa akkua tai akkukaupoille
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • kato
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 13
      • finland

      #3
      Originally posted by Nettipepe View Post
      Voi olla, että akku oireilee...
      Käy jännitteet vähiin...
      IBS tiputtelee lämppärin pois pelistä.
      lataa akkua tai akkukaupoille
      Laitoin laturin akkuun, lähes tyhjä akku. Vika varmaan siinä. Kiitos!
      Kannattaisi varmaan ajaa pakkasellakin, mulla oli auto seisonut
      melkein 2 vikkoa -30 asteen pakkasessa.

      Lataaminen taitaa olla vain tekohengitystä, vaikka jännite rupesi
      nousemaan . Pistin vielä puhaltimen peräkonttiin.

      Miten akun vaihto? Onnistuuko niin , että akku pois ja uusi tilalle.
      Pitääkö olla autossa virta koko vaihdon ajan.

      Comment

      • TuomoA
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 538
        • Krs

        #4
        Originally posted by kato View Post
        Miten akun vaihto? Onnistuuko niin , että akku pois ja uusi tilalle.
        Pitääkö olla autossa virta koko vaihdon ajan.
        Ei autossa virtoja tarvitse olla koko aikaa. Itse ainakin käytin edellisestä E90 akun tallin lattialla, ilman mitään ongelmia. Akun vaihdossa kuitenkin kannattaa huomioida pari seikkaa. suosituksena että uusi akku on samankokoinen, koska esim. isompi vaatii auton ohjelmoinnin, että osaa ladata oikein. AGM akku kestää paremmin kylmäpurkua ja lataa kylmässä paremmin, tietääkseni alkuperäinenkin on AGM. oikea purkujärjestys, ettei akun navan räjähdyspanos napsahda sormille.
        Ahtaassa paikassahan se kyllä on, mutta saa sen vaihdettua.
        G26 420iA Msport SanremoGreen
        F22 220iA Msport EstorilBlau
        F20 118i MsportValenciaOrange
        E82 118dA TitanSilber

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          #5
          Ei niissä akuissa mitään vikaa ole. Suomessa vaihdetaan tuhansia akkuja vuosittain pelkästään sen vuoksi, että elektroniikka luulee jääkylmän, alemman jännitteen antaman akun olevan rikki. Todellisuudessa se on vain kylmä.
          On se perkele kumma, kun noita laitteita ei saa ohjelmoitua niin, että ne sietävät pieniä jännitteenvaihteluita silloin, jos autoa käynnistetään -30C lämpötiloissa.

          Comment

          • pke70
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 67
            • Finland

            #6
            Originally posted by TuomoA View Post
            Ei autossa virtoja tarvitse olla koko aikaa. Itse ainakin käytin edellisestä E90 akun tallin lattialla, ilman mitään ongelmia. Akun vaihdossa kuitenkin kannattaa huomioida pari seikkaa. suosituksena että uusi akku on samankokoinen, koska esim. isompi vaatii auton ohjelmoinnin, että osaa ladata oikein. AGM akku kestää paremmin kylmäpurkua ja lataa kylmässä paremmin, tietääkseni alkuperäinenkin on AGM. oikea purkujärjestys, ettei akun navan räjähdyspanos napsahda sormille.
            Ahtaassa paikassahan se kyllä on, mutta saa sen vaihdettua.
            Itsekin näiden akkuongelmien kanssa paininut, ja luin täältä että olisi juuri toisin päin tuo AGM kylmässä latautuminen. :think
            Eli AGM ei ota virtaa vastaan paukkupakkasilla? Ja myös käytäntö vaikuttaisi saman suuntaiselta. Kun esim eukon -06 118D:ssä ei ole mitään ongelmaa pakkasilla virtojen kanssa, ja siinä on pienempi alkuperäinen akku. Tuskin AGM, mutta en ole varma tuosta.

            Onkohan muuten nää ongelmat kaikilla samassa autossa/akussa? Eli 320D N47 130kw 08-> ja Start&Stop systeemillä, jossa siksi tuo 90Ah AGM akku?

            Mulla oli tuo älylaturin päässä yhden yön, ja akku "korjaantui" sillä. (toistaiseksi...) Kannattaa koittaa ennen uuden ostamista.

            (AGM ei saa korvata tavallisella ilman koodaamista. Ja koodaaminen taas maksaa enemmän kuin normi vs. AGM erotus.)
            E91 320d -08 130kW

            Comment

            • kato
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 13
              • finland

              #7
              Mullakin rupesi AMG akku pelaamaan pakkasten lauhduttua.
              Yritin pakkasella ladata akkua ja vaikka puhallin oli peräkontissa,
              niin ei ottanut virtaa vastaan.
              Nyt kun on lauhempaa -15 ei enää herjaile auto.
              Saa nähdä miten pitkään pääsee tällä akulla?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                mulla myös oli samaa ongelmaa 90ah agm akun kanssa. Pari päivää piti tallissa elvyttää sitä pakkasien jälkeen, niin taas pelaa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  mulla myös oli samaa ongelmaa 90ah agm akun kanssa. Pari päivää piti tallissa elvyttää sitä pakkasien jälkeen, niin taas pelaa.
                  Piditkö lämpimässä?

                  Minä olen huolestuneena seurannut omaa akkua... mitään suurempia oireita ei ainakaan vielä ole ollut, mutta lepojännitteet 12 voltin paikkeilla.
                  Latasin sitä myös pakkasessa "älylaturilla" mutta muutama päivä auto pakkasessa käyttämättömänä niin samaan 12 volttiin jännite on laskenut.
                  Voisi vielä kokeilla lämpimässä latausta, mutta vaihtoon taitaa mennä...
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Joni_R
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 134
                    • Ylivieska

                    #10
                    Voiko tämmöisessä ibsllä olevassa laittaa laturin ihan akun ollessa paikallaan, vai irrotanko akun suosiolla ja lataan sisällä?
                    F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                    ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17845
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Joni_R View Post
                      Voiko tämmöisessä ibsllä olevassa laittaa laturin ihan akun ollessa paikallaan, vai irrotanko akun suosiolla ja lataan sisällä?
                      Joo ehdottomasti, ja konehuoneen navoista, muuten jää tieto IBS:ille menemättä lisääntyneestä kapasiteetista.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Joni_R
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 134
                        • Ylivieska

                        #12
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Joo ehdottomasti, ja konehuoneen navoista, muuten jää tieto IBS:ille menemättä lisääntyneestä kapasiteetista.
                        Kiitos. Ja tulkitsen tuon "ehdottomasti" niin, että ladataan paikallaan. Ja varsilta myös lämppäri peräkonttiin.
                        F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                        ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎