Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka E91 takaspoileri irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    Kuinka E91 takaspoileri irti?

    Pistän uuden threadin, kun olis aika ajankohtainen sillä radiosta hävisi kuuluvuus. Pitäisi siis saada spoileri irti, mutta ne kiinnikkeet tulppien alla on ennen näkemättömät. Miten ne saa irti rikkomatta?
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    #2
    Liekö täällä kukaan irroittanut spoikkaa? Onkohan tuo jollain tarralla/liimalla osittain kiinni? Mitenhän tuo katkenneen johon testaaminen olisi muuten helpompaa kuin irroittamalla spoileri?

    Sen verran vielä, että soitin toimii muuten normaalsiti ja kaukosäätimelläkin ottaa parinkymmenen metrin päästä ovet auki. Lienee siis vika jossa kontaktissa/katkenneessa piuhassa, kun se vahvistin piilee spoikan sisässä...
    Last edited by Smistik; 14-02-2012, 12:36.
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      #3
      Samasta aiheesta olisin kiinnostunut mahdollisesti.Itsellä on johdot käsittäkseni kunnossa mut luukku lakkas pelaamasta.Saranoissa jotai hämminkiä käsittääkseni..
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Mulla ollu puolenkymmentä kertaa auki. Siellä tais parin torxruuvin ja keskimutterin lisäks olla ihan perinteisiä reikään painettaessa laajenevia muovinappuloita. Kärkkäreillä ja pikkumeisselillä vaan kammeten. Takalasinkin muistaakseni joutu avaamaan et sai kaikki ruuvit/nappulat irti. Kannattaa varoa siinä keskellä törröttää irrotettaessa pidempi kierteenpätkä joka helposti naarmii katon kun varpaisillaan kannattelee spoikkaa ja irrottaa liittimiä.

        Jos antennivahvari on kuiva, niin vika todennäköisesti oikeanpuolen haitarin sisältä johto poikki. Spoikan sisältä ei mitään näe tai pysty mittaan. Ite vetäsin kumin halki ja juotin piuhan, joka kestikin kaikki pari kk. Nyt ois uus 10e kumitutti hommattu mut täytys selvittää mistä asti ne piuhat ois helpoin uusia, kun sukeltaa kivasti pellin läpi kattoverhoilun sisään.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

          #5
          Jos tuon kumin halkaisee, niin saisikohan sen liimattua kiinni vulkanoivalla liimalla esim. tiptopilla tms?

          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Mulla ollu puolenkymmentä kertaa auki. Siellä tais parin torxruuvin ja keskimutterin lisäks olla ihan perinteisiä reikään painettaessa laajenevia muovinappuloita. Kärkkäreillä ja pikkumeisselillä vaan kammeten. Takalasinkin muistaakseni joutu avaamaan et sai kaikki ruuvit/nappulat irti. Kannattaa varoa siinä keskellä törröttää irrotettaessa pidempi kierteenpätkä joka helposti naarmii katon kun varpaisillaan kannattelee spoikkaa ja irrottaa liittimiä.

          Jos antennivahvari on kuiva, niin vika todennäköisesti oikeanpuolen haitarin sisältä johto poikki. Spoikan sisältä ei mitään näe tai pysty mittaan. Ite vetäsin kumin halki ja juotin piuhan, joka kestikin kaikki pari kk. Nyt ois uus 10e kumitutti hommattu mut täytys selvittää mistä asti ne piuhat ois helpoin uusia, kun sukeltaa kivasti pellin läpi kattoverhoilun sisään.
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

          ex E30 316i 4d

          Comment

          • JayJay-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 625
            • jkl

            #6
            Joskus paininu saman ongelman kanssa.




            suosittelen tuon suojakotelon tiivistämistä esim "volvon sikalimapurkalla" elastinen tiivistemassa
            Last edited by JayJay-; 14-02-2012, 21:50.
            Autoton..
            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

            Comment

            • Kimmo-R
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 400
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Smistik View Post
              Jos tuon kumin halkaisee, niin saisikohan sen liimattua kiinni vulkanoivalla liimalla esim. tiptopilla tms?
              Näin itsekkin meinasin, mutta aikani yritettyä kietaisin teipillä kasaan. Ja sitäpaitsi turha tötterön sisältä korjata vaan pitäs juotokset saada kauemmaksi. Ite juotin pikkupätkän johtoa katkoksen kohdalle kutistesukalla viimeistellen tuossa loppusyksystä, niin toissaviikon paukkupakkasilla kontinavauksen jälkeen hävis taas kanavat.
              Tuohon on olemassa korjaussarjakin, maksaa vajaa 200e. Itse hommasin silikoonijohtoa mut tarttis vaan korjausinspiraatio löytää.
              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
              --Audiokit.fi--
              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
              BMW i4 M50 Supercharged -23
              BMW i3 60Ah -14

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Originally posted by JayJay- View Post
                Joskus paininu saman ongelman kanssa.




                suosittelen tuon suojakotelon tiivistämistä esim "volvon sikalimapurkalla" elastinen tiivistemassa
                Kiitokset hyvistä kuvista!Näistä suuri apu kun tietää mitä vastassa odottaa..
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Kiitoksia! Eiköhän tuosta ole suuri apu.
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    #10
                    Helppoa kun heinän teko tuolla ohjeella ja päsee hvin saranoihin käsiksikin tuota kautta..
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎